Minusta elämässä ei ole merkitystä ellei ole rikas
Ei tarvi suuttua. Tämä on vain mun mielipide. Siks koska elämä on ihan hirveetä kituuttamista surkeilla palkoilla. Miten joku voi nauttia siitä että on oravan pyörässä ja kärsit koko ajan raha huolista. Itse en usko siihen että ihmiset synty tänne kapitalismin orjaksi. Ettekö kunnioita itseänne edes sen vertaa että uskaltaisitte pistää edes vähän vastaan ja elää niinkuin haluisitte.
Kommentit (29)
Niin nimenomaan onko ihminen muka syntynyt tänne tekemään koko loppuelämänsä surkeeta työtä. Kyllä se niin vaan menee jos on rahaa olet myös vapaa.
Maailmanparantaja kirjoitti:
No töitä tekemällä ei ainakaan saa yhtään sen parempaa elämää kuin vaikka sossuilemalla. Eli ihmisten pitäis laittaa vastaan noissa palkka asioissa. Tai sitten tehdä sitä mitä haluaa. Mutta työ on ihan plus miinus nolla sitä mä meinaan. Turha olla lammas jos siitä ei kiitosta heru.
No mutta mitä sitä sitten tekee jos ei käy töissä. Minusta tämä homma menee vähän niin että some ajaa ihmisen siihen pisteeseen, että elämme kohta pelkine aivoinemme ravintoliuksessa lillumassa.
Vierailija kirjoitti:
Maailmanparantaja kirjoitti:
No töitä tekemällä ei ainakaan saa yhtään sen parempaa elämää kuin vaikka sossuilemalla. Eli ihmisten pitäis laittaa vastaan noissa palkka asioissa. Tai sitten tehdä sitä mitä haluaa. Mutta työ on ihan plus miinus nolla sitä mä meinaan. Turha olla lammas jos siitä ei kiitosta heru.
No mutta mitä sitä sitten tekee jos ei käy töissä. Minusta tämä homma menee vähän niin että some ajaa ihmisen siihen pisteeseen, että elämme kohta pelkine aivoinemme ravintoliuksessa lillumassa.
Some korvaa työyhteisön sosiaaliset puolet. Tai sitten ei.
Olen sitä sukupolvea, jolla luki kansalaistaidon kirjassa, että "ihminen ei pysy terveenä, ellei hän tee työtä". Kukkua.
Minä taas ihmettelen niitä sijoittamisvinkkejä...50 e sijoitussäästöillä kk ja sitten on kohta 600 000 e salkku.
Korkoa korolle yms.
Täytyy kyllä olla melkoinen tekijä jos esim 10 v saa pienistä tuloista sijoittamalla 600 000 e...
Höpöhöpöjuttuja.
Vo ne isotkin rahat tuhlata. Tuttavalla hyvät tulot mutta nyt ulosotossa. Ei osaa käyttää rahaa yhtään vaikka sitä on.
Itse osaan nauttia kun raha-asiat ovat kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ihmettelen niitä sijoittamisvinkkejä...50 e sijoitussäästöillä kk ja sitten on kohta 600 000 e salkku.
Korkoa korolle yms.
Täytyy kyllä olla melkoinen tekijä jos esim 10 v saa pienistä tuloista sijoittamalla 600 000 e...
Höpöhöpöjuttuja.
Joo, ja kuten peliongelmaiset, ne häviäjät eivät juuri tappioistaan kylillä huutele.
Voi sinua hömppä.. Eikös me jo puhuttu tästä.. Taide on sinun aivojesi sisällä tapahtuva juttu, sellaista ei rahalla saa, luovuutta ei saa rahalla. Sillä välin kun haeskelet uutta työpaikkaa niin unohda se raha ja kaikki materia mitä haluaisit hankkia ja keskity luomiseen ja nauttimaan auringosta jne. :)
Eikö kukaan muka muista? On osatta ajatella ja nähdä asiat sen oman kuplansa ja pienen piirinsä ulkopuolelta. Think outside the box.
(Taivaasta/Heaven = kuplan/piirin ulkopuolelta)
"On yksi vain lanka kankaassa, vaikka väri on loistokkain. Ei tiedä tarkoitustaan, osa kudelmaahan on se vain.
"Entäs kivi tuon vuoren huipulla yksin ylhäisyydessään. Onko tärkeämpi sekään kuin nuo muut sen rinteillä?
"Siis kuinka voit elämää arvostaa, oikein ymmärtää? Sitä ihmiset eivät silmät näe. Mutta taivaasta vain, taivaasta vain sen nähdä voi.
"Kai kullan kiiltoa kalliimpaa on vesi, niin puhtahin. Ja ken karitsaansa paimentaa on kuninkaasta rikkahin.
"Jos voi ihminen kaiken menettää, onko silloin arvoton? Vai voiko vielä alkaa hän uuden elämän?
"Siis siitäkö ihminen arvon saa, se ken on voimakkain, jos paljon niin on mammonaa? Sen tietää vain saa, tietää vain saa ken nähdä voi, taivaasta vain sen nähdä voi.
"Ja siksi sen kanssasi jakaisin, vaikka kaiken antaisin. Kun omista ei mitään, silloin paljon antaa voi.
"Voi tuulet ja myrskyt tempaista, elämääsi heitellä. Et tiedä, minne ne viedä voi. Mukaan täytyy uskaltaa. Mukaan täytyy uskaltaa.
"Siis silloinko ihminen arvon saa, jos paljon omistaa? Sitä päältä maan eivät nähdä voi. Taivaasta sen vain, elämäs näet, taivaasta vain, taivaasta vain sen nähdä voi.
"A single thread in a tapestry- Though its color brightly shine- Can never see its purpose in the pattern of the grand design.
"And the stone that sits on the very top of the mountain's mighty face- Does it think it's more important than the stones that form the base?
"So how can you see what your life is worth or where your value lies? You can never see through the eyes of man, you must look at your life, kook at your life through heaven's eyes.
"A lake of gold in the desert sand is less than a cool fresh spring- And to one lost sheep, a shepherd boy is greater than the richest king.
"If a man lose ev'rything he owns, has he truly lost his worth? Or is it the beginning of a new and brighter birth?
"So how do you measure the worth of a man- In wealth or strength or size? In how much he gained or how much he gave? The answer will come, the answer will come to him who tries to look at his life through heaven's eyes.
"And that's why we share all we have with you, though there's little to be found. When all you've got is nothing, there's a lot to go around.
"No life can escape being blown about by the winds of change and chance, and though you never know all the steps, you must learn to join the dance- You must learn to join the dance.
"So how do you judge what a man is worth? By what he builds or buys? You can never see with your eyes on earth- Look through heaven's eyes. Look at your life, look at your life, look at your life through heaven's eyes!
Laulu on elokuvasta Egyptin prinssi (The prince of Egypt 1998)
En tiedä haluanko olla rikas, mutta kun kerran töissä joutuu käymään niin kyllä siitä toivoisi sen verran hankkivan, että voisi elää huolettomasti.
Uskon kyllä siihen että raha itsessään ei tee onnelliseksi mutta kyllä se elämää helpottaa.