Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juoko ihmiset kotona koko ajan viiniä kuten salkkareissa?

Vierailija
28.03.2018 |

Aina viinilasi kädessä ja lisää vaan pullosta lirisee.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Se on eurooppalaista kulttuuria.

Alkoholismistakin tulee fiiniä, kunhan se tehdään "eurooppalaisen kulttuurin" mukaisesti 😂

Vain suomalaisessa kulttuurissa koetaan pari viinilasia alkoholismiksi.

Vierailija
22/29 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tissuttelen iltaisin aika usein. Kulutusmäärien puolesta olen suurkuluttaja, vaikka en koskaan ole selvästi juovuksissa, en harrasta ollenkaan humalajuomista tai ns. juhlimista. En tiedä kuinka yleistä on.

Toleranssi kasvaa ajan kanssa, eli sillä ei ole merkitystä sinällään humallutko vai et, jos kuitenkin ylität suositusmäärät. Elimistöösi kehittyy hiljalleen riippuvuus alkoholiin ja maksa on kovilla, vaikka et selvästi humalatilaa kokisikaan.

Ei, riippuvuus ei kehity läheskään kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salkkareista en tiedä, mutta monissa ohjelmissa olen tätä ihmetellyt. Itse olen kotihiiri pahimmasta päästä, mutta en kuitenkaan koskaan esim kuuden aikaan arki-iltana uskaltaisi ottaa viiniä, koska ikinä ei tiedä, jos pitääkin vielä esim lähteä kauppaan tai kuskaamaan lapsia jonnekin. Ilmeisesti toiset elävät siellä kotinurkissa vielä tiiviimmin tai eivät aja autolla tai sitten ajavat siitä huolimatta, että ovat juoneet. 

Yhdessä toisessa ketjussa minulle naurettiin ivallesesti kun

Kommentoin että puoli pulloa viiniä vaikuttaa äidin ajokykyyn ja kykyyn huolehtia lapsesta

Vierailija
24/29 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli pullua viiniä vastaa vain paria lasillista.

Kyllä äidilläkin on oikeus rentoutua.

En edes omista ajokorttia

Vierailija
25/29 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salkkareista en tiedä, mutta monissa ohjelmissa olen tätä ihmetellyt. Itse olen kotihiiri pahimmasta päästä, mutta en kuitenkaan koskaan esim kuuden aikaan arki-iltana uskaltaisi ottaa viiniä, koska ikinä ei tiedä, jos pitääkin vielä esim lähteä kauppaan tai kuskaamaan lapsia jonnekin. Ilmeisesti toiset elävät siellä kotinurkissa vielä tiiviimmin tai eivät aja autolla tai sitten ajavat siitä huolimatta, että ovat juoneet. 

Oletko uskovainen vai toipuva alkoholisti?

Vierailija
26/29 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kyllä! Kaikki mitä tv:stä näkyy on aivan totta ja pelkkää realismia. Myös ne ohjelmat, joissa henkilöiden ihon väri selkeän keltainen ja lasten tukat kulmikkaita.

Mistä näitä vatipäitä aina vaan riittää?

Vierailija
27/29 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pystyn juomaan lasillisen, siis yhden lasillisen, ehkä noin about kerran kolmessa, neljässä kuukaudessa. Se lasillinen nyt menee nippa nappa irvistellen. En tiedä, mistä se johtuu, mutta kirkkaita en ollenkaan, hauskin jo etoo.

Näin ollen minusta ei voi tulla alkoholistia.

Poltan tupakkaa. Mieheni ei. Hän ottaa joskus, siis joskus, sellaiset kurvihumalat. Mutta tupakka ällöttää häntä aivan sairaasti. Minusta tupakka haisee hyvälle ja nautin sen polttamisesta.

Vierailija
28/29 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pystyn juomaan lasillisen, siis yhden lasillisen, ehkä noin about kerran kolmessa, neljässä kuukaudessa. Se lasillinen nyt menee nippa nappa irvistellen. En tiedä, mistä se johtuu, mutta kirkkaita en ollenkaan, hajukin jo etoo.

Näin ollen minusta ei voi tulla alkoholistia.

Poltan tupakkaa. Mieheni ei. Hän ottaa joskus, siis joskus, sellaiset kurvihumalat. Mutta tupakka ällöttää häntä aivan sairaasti. Minusta tupakka haisee hyvälle ja nautin sen polttamisesta.

Vierailija
29/29 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä kulutetaan viiniä ruoan parissa (Kala/pihviruokien) 2-3 kertaa viikossa. Käyttösuosituksien mukaan olemme mieheni kanssa lähellä suurkuluttajien rajaa, mieheni ottaa vielä saunaoluet päälle, joten lienee sitten alkoholisti... mielestäni tuollaiset raja-arvot ja viivojen vedot "asut täl puolel jokkee mää toisel" melko radikaaleja arvioita...

Lienee alkoholisti, jos useampia vuosia paukuttanut viikkorajan yli juomatta kertaakaan itseään niin huonoon kuntoon, että ei ota mitään tolkkua... Mielestäni se, että juot yli arvioidun riskirajan ei vielä tee riskiä, oli suoritus sitten viikon/ viikonlopun aikana tehty. Ennemminkin tavallista elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi