Miksi ihmiset ei syö vaan kaksi kertaa päivässä
Ensinäkin ruokaan menee tosi vähän rahaa ja toinen pysyt koko ajan normaalipainoisena, ilman saliakin. Sitä paitsi tuosta on ihan tutkimuksiakin että ihminen ei tarvi 3-4 ateriaa päivässä varsinkaan jos ei edes kuluta niitä millään tavalla pois. Ite oon aina syöny kaksi kertaa päivässä ja energia riittää ihan hyvin jopa salilla käymiseenkin.
Kommentit (29)
Ymmärrän tuon asian kyllä niillä kenellä se verensokeri heilahtelee. Mutta niin sanotusti normi ihmisen mun mielestä ihan turhaa napsia pitkin päivää ruokaa. Oli se sitten jugurtti tai yksi leipä koska kyllä se pidemmällä ajalla tuo vaan lisä kiloja lisää. Ihan maalaisjärki sen sanoo että turha syödä yli oman kulutuksen. Ja ne kalorit tulee juurikin noista pikku naposteltavista.
Minä syön monta kertaa päivässä, varmasti liiankin usein, koska nautin syömisestä.
Jep, lienen heikkotahtoinen.
Toki katson mitä syön; olen 168cm pitkä nainen ja painan 58kg ja lihastakin löytyy. Tiuhaan syöminen ei siis automaattisesti tarkoita ylipainoa tms.
Voin huonosti kovin pitkillä ruokailuväleillä, alkaa pyörryttää ja päätä särkee.
Varsinkin jos tulot on huonot niin tossa, sieltä sun täältä syömisessä ei oo mitään järkee.
Niinpä. Itse pärjään yhdellä syömisellä päivässä, koska en harrasta ylimääräistä liikuntaa töissä käymisen lisäksi.
Mä syön kaksi isoa ateriaa päivässä. Brunssin (aamupalan ja lounaan yhdistelmä) ja sitten päivällinen.
Ja painan 46 kg ja harrastan paljon liikuntaa. Ja energiaa riittää kyllä.
Tämä on tosi yksilöllistä. Joillekin tulee huono olo jos syö harvemmin. Itse olen koittanut sitä 5 kertaa pieniä aterioita ja voin silloin huonosti.
Koska kuolen muutoin nälkään. Mummoltani perityt pula-ajan geenit huutavat ruokaa!!!!
Syön kolme kunnollista, lämmintä ateriaa päivässä aamupalan ja iltapalan lisäksi.
Virtaa riittää mukavasti enkä ole ylipainoinen.
Mäkin syön vain kahdesti päivässä. Mulla menee kroppa jotenkin sekaisin enemmästä. Rupeaa verensokeri heittelemään, ja syömisen jälkeen heikottaa melkein heti. Pitäisi olla jatkuvasti syömässä, jos paria päivää pidempään syön useammin.
Meillä on suvussa ykköstyypin diabetestä. Se on jotain sellaista tyyppiä, joka pahenee pikkuhiljaa, ja sekoitetaan usein kakkostyyppiin. En tiedä, onko mulla sitä vai ei. Se selvinnee sitten joskus. En rehellisesti sanottuna tiedä diabeteksestä paljoa. Koitan kuitenkin elää niin, ettei verensokeri pääse heittelemään. Tuo kahdesti päivässä syöminen toimii.
On suositeltavaa ja terveellisempää syödä monipuolisesti, pieniä annoksia, useampaan kertaan päivässä.
Itse syön 4 kertaa päivässä n. 3-4h välein, muuten tulee nälkä ja kiukkuinen/väsynyt olo jos ruokatauko venyy yli 4-5h. Olen 165cm pitkä ja painan 46kg, kun kävin salilla ja sain lihakset painoin parhaimmillani 50kg, eli ruokaa kyllä tarviin. Se on geeneistä kiinni ja siitä mitä syö. Jos on lihomiseen taipuvainen ja syö 5 krt päivässä nopeita hiilareita niin ei ihme että paino nousee. Terveellisellä ruualla ja liikunnalla se pysyy kurissa. Tosin itselläni ne geenit joiden takia olen aina ollut hoikka, noudatan iho- ja menkkaongelmien takia vähähiilihydraattista ruokavaliota.
Mä syön työpäivinä kolme kertaa (koska herätys jo klo 6). Viikonloppuisin herään vasta klo 12 aikaan, joten viikonloppuisin syön vain kaksi kertaa. Ihan hyvin mä saan kaloreita mätettyä vaikka kaksi kertaa päivässä syönkin. Nimimerkillä painoa kertynyt parissa vuodessa 20+ kiloa. Liikuntaa en harrasta ollenkaan.
Minä syön kerran päivässä ja ylipainoa on n. 30Kg. Kroppa ja unirytmi heittää häränpyllyä.
Jaa. Minä syön yhden kunnollisen aterian päivässä. Muuten sitten yritän väkisin syödä jotain aamulla ja lounaaksi, ja ehkä myös päivällä jotain. Illalla sitten on aika syödä oikeasti.
Kolme kertaa päivässä syön ja paastoan 14-16h.
Nii. Minä pystyn olemaan syömättä vaikka päivän.
Mutta sitten kun syön, niin määrät on kuin hyeenalla.
Ei käy mun aineenvaihdunnalle. Mieluummin syön silloin kun nälättää tai on ruokaa tarjolla. Töissä tungen myös kahvitauolle, että näkee työkavereita. Se on sosiaalistakin.
Vierailija kirjoitti:
On suositeltavaa ja terveellisempää syödä monipuolisesti, pieniä annoksia, useampaan kertaan päivässä.
Millä perusteella?
Teininä söin vain pari kertaa päivässä, eikä siinä ollut mitään järkeä! Söin lounaan koulussa ja sitten kotona ruokaa koulun jälkeen. Olin aina kiukkuinen, alakuloinen enkä jaksanut tehdä mitään. Nyt 24v syön aamupalan, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan ja voin paljon paremmin. En sorru syömään herkkuja kun syön tasaisin väliajoin terveellisesti ja olen iloinen ja energinen. En vaan pärjäisi parilla aterialla päivässä. Liikun paljon ja sallin tietysti niitä herkkujakin itselleni silloin tällöin. Ja olen ihan normaali 166cm ja 55kg
Kyllä mä eläisin 2 aterialla päivässä. Mutta söisin aterialla pienen hevosen verran =enemmän kuin kulutan, ja olisin ennen ruokaa päänsärkyinen, huonovointinen ja kiukkuinen.
Parhaiten voin kun syön kunnon aamupalan, pienen välipalan, myöhäisen lounaan, kevyen päivällisen ja pienen iltapalan jos vielä nälättää. Verensokeri pysyy tasaisena, energiaa riittää koko päivän enkä kaipaa herkkuja.
Olen ylipainoinen, mutta ylipainoni kertyi aikaisemmilla huonoilla ruokailutottumuksilla kun koitin syödä alkupäivän kevyesti eli liian vähän liian harvoin ja olin sitten illalla niin nälissäni että söin liikaa. Nykyisillä tottumuksilla paino on hitaassa laskussa.
Ihmiset on erilaisia. Naurettavaa että joillakin on suorastaan pakkomielle tunkea kaikkia yhteen muottiin. Mun puolesta ap saa vaikka elää valoravinnolla, kunhan ei tule mulle urputtamaan.
Vierailija kirjoitti:
Nii. Minä pystyn olemaan syömättä vaikka päivän.
Mutta sitten kun syön, niin määrät on kuin hyeenalla.
Ei käy mun aineenvaihdunnalle. Mieluummin syön silloin kun nälättää tai on ruokaa tarjolla. Töissä tungen myös kahvitauolle, että näkee työkavereita. Se on sosiaalistakin.
Nyt ei puhuttu siitä, että kitkuttelisi nälissään koko päivän. Se vaan tuppaa menemään niin, että kun syö harvemmin niin nälkäkin tulee harvemmin. Olen ollut syömiskäyttäytymisen molemmissa ääripäissä ja näin se menee.
Noilla "aterioilla" joita ihmisen tulisi syödä jopa 5-6 päivässä tarkoitetaan myös ne pienet välipalat, kuten hedelmä tai rahka ennen rankkaa kuntoilua. Ne ihmiset, joiden verensokeri heilahtelee rajusti päivän aikana, on syytä syödä noita välipaloja siellä isojen aterioiden välillä, jotta eivät tuuperru eivätkä ole kuin persuuksiin ammutut karhut.
Itse olisin mielelläni se tyyppi, joka pärjää parilla syömisellä päivässä, mutta kiukkua ja huonoa oloa pukkaa jos alkaa olla 6 tuntia edellisestä syömisestä aikaa. Ja ellei syö ajoissa, niin voi iskeä aivan jumalaton päänsärky.
Aamupala ja kunnon lounas. Päivällisen ei tarvitse mun mielestäni olla enää mikään ihmeellinen lämmin ruoka, paitsi kasvavassa iässä oleville. Aikuiselle riittää kyllä kevyempikin päivällinen. Välipaloina hedelmiä tai juureksia järsittäväksi.