Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä söisit mieluiten miehen järjestämällä yllätysillallisella? Vinkkejä, suosituksia ja neuvoja kaivataan

Vierailija
27.03.2018 |

Tyttöystävälle suunnittelen yllätysillallista, sillä hän täyttää pian 30 vuotta. :) Valinnan varaa on liikaa, koska hän on kaikkiruokainen. Hyvää viiniä ostin valmiiksi ja muun kokkauksen suunnittelin hoitaa itse alusta loppuun. Ostin myös pienen mutta arvokkaan lahjan, jota tyttöystävä on katsellut jo pitkään.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle maistuisi mehevä pihvi ja juures-kasvissalaatti. 

Vierailija
2/19 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa ihana!

Olet ilmeisen taitava kokki?

Itse olisin oikeastaan iloinen lähes mistä vain miehen kokkaamasta,no en ehkä mistään eineshampparista,olisi paras yllätys kun suunnittelisi menun ja toteuttaisi sen..

Jos 3 lajin ateriaa mielit,itse ehkä pitäisin esim.artisokkakeitosta tai vaikka brie/vuohenjuustosalaatista.

Pääruokana esim härän pihviä,tai vaikka täytettyjä broikkufileitä,jotkut hyvät kasvikset ja esim bataattilohkot.

Jälkköri-ihminen en oikein ole,mutta ehkä joku pannacotta tms olisi hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä nyt en ole sinun tyttöystäväsi, joten sillä tuskin on väliä että söisin mielelläni ostereita, tartarpihvin ja väkeviä juustoja. Viinin sijaan stoutia palanpainikkeeksi, sopisi noiden kaikkien kanssa (myös oikein valitun juuston).

Vierailija
4/19 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mannnnsssikoita ja kermavaahtoa jälkiruuaksi.

Vierailija
5/19 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, onnekas daami! Ohessa oma unelmamenu vastaavassa tilanteessa:

Alkuun

Vaikka täyteläistä tomaattikeittoa ja yrttipatonkia

Pääruoka

Ruokaisa salaatti, joukkoon vastapaistettua kanaa, viinirypäleitä, juustoa maun mukaan ja pähkinää, pastaa tms

Jälkkäri

Jäätelö toimii aina, helppo santsata ja virittää lisukkeilla, nams!

Tsemppiä kokkailuihin ja ihanaa iltaa teille!

Vierailija
6/19 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän ole tyttöystävä, kun on noin vanha, vaan naisystävä. Kokkaisin ehkä hampurilaisaterian. 

Vierailija
7/19 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sellaista mikä ei pömpötä vatsaa eli esim. kasviksia, salaattia ja vaikka se pihvi. 

Jälkkäriksi suklaamoussea ja vadelmia. Itse olen tehnyt sokerittomana versiona ja vain tummaa suklaata, kanamunaa ja kuohukermaa. 

Vierailija
8/19 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietin että en haluaisi että romanttinen ilta päättyy ähkyyn ja sohvalla makaamiseen, jonka jälkeen seksikään ei maha turvoksissa houkuta niin jotain helposti sulavaa, ei liian raskasta.

Esim. Jotain kalaa riisin kanssa, joku chili-lime liemi siihen, jälkkäriksi vaikka marjajäädykettä, jotain raikasta kuitenkin. Alkupalaksi sopisi keväällä parsa.

Vierailija
9/19 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanalta kuulostaa. Itse tykkäisin kaikesta mitä mies on mulle itse omin käsin valmistanut <3

Vierailija
10/19 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme voi tietää, mistä tyttöystäväsi tykkäisi. Ihan oikeasti. Kai sinä jo tiedät tykkääkö hän etnisestä, perinteisestä suomalaisesta, suolaisesta/rasvaisesta/sokerisesta...

Siinä on aika iso ero, tykkääkö hän kaalikääryleistä tai maksapihveistä vai kormasta tai sushista.

Minusta se, että mies kyselee vauvalehden keskustelupalstalta tuollaisia asioita, on aika iso hälytysmerkki. Eikö hänellä ole ystäviä, joiden kanssa pohtia asiaa? Eikö hän osaa googlettaa sen perusteella, mitä jo tietää tyttöystävästään? Eikö hän voi puhua tyttöystävänsä kanssa?!

Vierailija
11/19 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain meze / tapas juttuja, paljon erilaisia makuja ja värejä laitettuna kauniisti esille.

Mutta mulla onkin fetissi pieniin, visuaalisesti näyttäviin annoksiin ja valinnanvaran runsauteen, tulee ylellinen ja hemmoteltu olo.

Jos vaikka tapaksia niin:

Espanjalainen tortilla

Pikkulihapullia tomaattikastikkeessa

Oliiveja

Serranoa

Manchegoa hunajalla

Paahdettua, marinoitua paprikaa

Hyvää leipää

Tapenadea

Aiolia

Noi oli vain esimerkkejä, vaihtoehtoja on paljon. Ja sellaiset pienet saviset tapas astiat on verkkokaupassa tosi halpoja.

Sitten vaan juodaan viiniä ja maistellaan noita koko ilta.

Vierailija
12/19 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä odottaisin, että mut viedään ravintolaan synttäreiksi.

Mutta varaisin illalliseksi kohtuullisen kevyen aterian, koska paksun mahan kanssa on ikävä "painia".

Itse toivoisin alkupalaksi Stokkan Herkun kylmäsavulohta piparijuuritahanalla (rullaksi käärittyinä, ruohosipulia päällä). Pääruoka voisi olla grillattuja tiikerirapuja korianterilla sekä salaatti, jossa avokadoa, tuoretta viikunaa sekä saksanpähkinärouhetta. Jälkiruoaksi tuoretta mangoa vadelmilla. Sekä appelsiinichilirooibosteetä.

Vierailija
13/19 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan jälkkäristä, mulle maistuu joku sitruunainen juustokakku. Pääruualla pitää olla kasviksia, esim. höyrytettynä. Kanaa tai kalaa. Alkuruokana menis sienikeitto, mutta se on kovin täyttävää. Joku tapaslautanen voisi olla kiva.

Vierailija
14/19 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ihana kokolihapihvi, bataattiranskikset ja juustokakku. Nam!

Oletpa ihana mies <3 :)

Vierailija
15/19 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toast skagen

Joku tulinen pääruoka, vaikkapa kotoisa pasta bolognese kunnon potkulla, patonkia, juustoa ja vihersalaattia

Kuohuviiniä ja mutakakkua toffeejäätelöllä, mansikoita

Vierailija
16/19 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkupalana joku mozzarellasalaatti, pääruokana pihviä ja jälkkärisi lettua hillolla ja jäätelöllä niin olisin iloinen ja kokisin miehen halunneen panostaa illalliseen.

Vierailija
17/19 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän ehdotukset on sellaisia että minä ainakin vaipuisin koomaan noiden jälkeen. Patonkia, pastaa, pihviä, perunaa, lettua, kakkua... no sex tonight. Eikö teillä muilla vaikuta?

Vierailija
18/19 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me emme voi tietää, mistä tyttöystäväsi tykkäisi. Ihan oikeasti. Kai sinä jo tiedät tykkääkö hän etnisestä, perinteisestä suomalaisesta, suolaisesta/rasvaisesta/sokerisesta...

Siinä on aika iso ero, tykkääkö hän kaalikääryleistä tai maksapihveistä vai kormasta tai sushista.

Minusta se, että mies kyselee vauvalehden keskustelupalstalta tuollaisia asioita, on aika iso hälytysmerkki. Eikö hänellä ole ystäviä, joiden kanssa pohtia asiaa? Eikö hän osaa googlettaa sen perusteella, mitä jo tietää tyttöystävästään? Eikö hän voi puhua tyttöystävänsä kanssa?!

No ei tällä tyypillä naista ole. Suurin osa vastauksia itsensä kirjoittamia. Käy se näinkin... täyttää palstaa nimittäin. Suht pimeetä.

Vierailija
19/19 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpa ihana!

Olet ilmeisen taitava kokki?

Itse olisin oikeastaan iloinen lähes mistä vain miehen kokkaamasta,no en ehkä mistään eineshampparista,olisi paras yllätys kun suunnittelisi menun ja toteuttaisi sen..

Jos 3 lajin ateriaa mielit,itse ehkä pitäisin esim.artisokkakeitosta tai vaikka brie/vuohenjuustosalaatista.

Pääruokana esim härän pihviä,tai vaikka täytettyjä broikkufileitä,jotkut hyvät kasvikset ja esim bataattilohkot.

Jälkköri-ihminen en oikein ole,mutta ehkä joku pannacotta tms olisi hyvä.

Kiitän. :) Meillä minä hoidan kokkailut ja houkuttelen tyttöystävän kokeilemaan kaikkea uutta. Eineksiin en ajatellut sortua. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi