Mitä viette eväiksi töihin?
Kaipaan ideoita! Teen tylsää istumatyötä, joten mitään kovin kaloripitoista en voi syödä. Salaatit tuntuu aina nahistuvan lounaaseen mennessä. Keitot vuotaa laukkuun. Tähän ehkä auttaisi joku parempi säilytyssysteemi... Leipää en haluaisi syödä joka päivä. Yleensä vien edellisen illallisen jämät, mutta aina niitäkään ei jää. Työpaikkani läheisyydessä ei ole mitään ruokapaikkoja, joten eväät on ainut vaihtoehto. Mitä te otatte evääksi?
Kommentit (32)
Leipää. Joinakin päivinä leipää. Ja jos oikein haluan pröystäillä, voileipää.
Entäs muun tyylisiä salaatteja kuin ne jotka nahistuvat.
Pastapohjainen kanasalaatti tai riisipohjainen lohisalaatti?
Mulla on laatikossa valikoima pussikeittoja. Sitten syön sitä leipää...
Vähän kun tutustuu tarjontaan, niin kaupoissa on kaikenlaisia lisää vain vesi -ateriaratkaisuja.
Ai niin, täydennystä saa siitä, että työnantaja tarjoaa hedelmiä.
En syö töissä, juon vain tavallista vettä tai vissyä
Pussikeitot on suola/lisäainepommeja. Tee vaikka tomaattikeittoa iso kattila. Otat sitä vaikka evääksi ja raejuustoa mukaasi vielä. Kuskus on kans hyvää ja halpaa, pähkinöillä, lihoilla, mausteilla ja kuivahedelmillä saa siitä tosi hyvää.
Vierailija kirjoitti:
En syö töissä, juon vain tavallista vettä tai vissyä
Miten oikein jaksat?
Kiitti ideoista, pastasalaatteja teen välillä, mutta en niitäkään jaksa aina syödä. Pussikeittoihin en koske pitkällä tikullakaan, ne maistuu hirvittäviltä. Jääkaappi ja mikro löytyy toimistolta. Tänään mulla on mukana yllärien ylläri leipää!
AP
Minulla jää usein yli pataruokia tai uunipellille levitettyjä kasviksia. Päälle heitän jotain vakiomössöistäni. Tai otan mukaan pussillisen salaattia, kurkun, tomaatteja tai paprikaa ja rasiassa jotain proteiinipitoista jääkaapissa säilytettävää em makua tuovaa mausteista mössöäni, kuten kanaa, linssimuhennosta, fetaa, oliiveja, kalaa tms kypsänä. Syön samaa vähintään kaksi kertaa. Revin salaatin, pesen ja pilkon kurkun, pesen tomaatin ja kippaan mössöni päälle (jotkut käytän mikrossa) . Ei nahistu ja vie noin puoli minuuttia tai enintään minuutin yhdistää ainekset.
Mulla on kevyt työ, en syö mitään työpäivän aikana (paitsi joskus pakollisen kokouspullan). Töihin evääksi eli kahvin mausteeksi voipaketti ja kermapurkki; 5g voita ja tilkka kermaa per mukillinen kahvia. Työpöydän laatikossa on pieni rasia, jossa on merisuolakiteitä, siitä nappaan välillä imeskeltäväksi jos sattuu suolaisen himo.
Kahvitauoksi jugurtti/vanukas/rahka ja hedelmä + pähkinöitä. Ruoaksi leipää/näkkäriä ja porkkanoita. Itselläni myös istumatyö ja yritän laihduttaa joten yritän syödä mahdollisimman vähän.
Teen kasvisruokaa iltaisin, jota pakkaan aamulla sitten mukaan.
Esim. kaikenlaisia kasviksia ja juureksia pellille, mausteita ja hieman öljyä joukkoon ja uuniin.
Päälle sitten murennettua fetaa ja kirsikkatomaatteja.
Tykkään :)
Kaalikeitto, spagettia ja kasviskastiketta, sosekeittoa, jne... teen itsekin kevyttä istumatyötä ja teen aina ihan tavallista ruokaa mukaan töihin. Salaateista en tykkää.
Mulla kaikenmaailman proteiini+ateriakorvikejauheita töissä. Melko ankeaa kyllä.
Lisäksi vien maanantaisin kokoviikon tarpeiksi kilon purkin kreikkalaista jugua,kirsikkatomaatteja, omenoita ja porkkanoita.
En jotenkin ole oppinut kunnon ruoan vientiä työpaikalle.
Tavallista kotiruokaa, eli joka aterialle vähän reilumpi satsi, niin riittää evääksi. Jos sitä ei satu olemaan, kaupasta ostettu maksalaatikko tai muu eines käy vaihtelun vuoksi oikein hyvin. Lisäksi vaikka jugurttia, rahkaa tai vanukasta ainakin silloin, kun on pelkkää leipää.
Keitot eivät valu, kun on tiivis kansi. Osta tiiviskantisia pakastepurkkeja, ja käytä niitä. Orthexin purkit ovat sellaisia, ja kestäviä. Voit pakata ne vielä varmuuden vuoksi ehjään pussiin siltä varalta, että vuotaa kuitenkin.
Yleensä leipää, jogurttia, rahkaa. En pysty kiireessä syömään "kunnon ruokaa" jostain syystä ei vain mene alas.
Keitettyjä munia, makkaraa, kinkkua, juustoa, lisäksi jotain kasvispuolta.
Pakastan erilaisia ruokia (esim riisi ja kastike, lasagne, karvissosekeitto) annoksiin ja otan aamulla mukaan. Ei valu kassiin ja ehtii ennen lounasta sulaa sen verran, että helppo lämmittää mikrossa.
Leipä lihottaa. Itse syön ananas-raejuusto - pinaattikeitto - rahka-hedelmä - staffia.
Työkavereilla on yleensä salaattia.
Vierailija kirjoitti:
Leipä lihottaa. Itse syön ananas-raejuusto - pinaattikeitto - rahka-hedelmä - staffia.
Työkavereilla on yleensä salaattia.
Oon syöny koko elämäni leipää 6-8 palaa päivässä ja lisäksi pastaa yms muuta näitä niin kamalia hiilihydraatteja ja bmi on ollu 20 tai alle aina.
Lounassetelin, jonka vaihdan lähistön ravintoloissa ruokaan.
Sori, ei ollut hauska juttu nyt, kun luin ettei ravintola ole sinulle mahdollinen vaihtoehto. Onko sinulla siis edes mahdollisuutta säilyttää ruokaa jääkaapissa?
Itse syön lounaaksi lämpimän ruoan ja illalla salaattia tai keittoa, joten senkään takia en taida osata ehdottaa mitään. Jään kuitenkin seuraamaan ketjua, koska välillä itsekin haluaisin syödä muuta kuin lähiravintoloiden lounastarjontaa.