Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaverin huolestuttavat WhatsApp-viestit!

Vierailija
27.03.2018 |

Lapseni luokalla on oma WhatsApp-ryhmä ja satuin kiinnittämään huomiota erään tytön viestien sävyyn. Viestit ovat tyyliä: mulla ei oo syytä elää, miks oon elossa, kukaan ei tykkää musta, kukaan ei välitä...
Oma lapseni oli kommentoinut ainoana että hän välittää. Muuten viestit olivat jääneet vaille huomiota.
Minusta tytöllä on selkeästi hätä, eivätkä nuo viestit ole normaaleja. Mitä mieltä te olette? Olisiko aihetta ottaa yhteyttä johonkin?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aihetta ottaa yhteys. Ota ruutukaappauksia ja lähetä opettajalle.

Vierailija
2/31 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin yhteyttä tytön vanhempiin. Ja jos eivät ota todesta (vanhempiahan on joka lähtöön...) voisi opelle ilmoittaa.  Vaikka olisi huomionhakua nuo viestit, parempi toimia varalta ainakin.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti teet jotain! Vaikka opettajaan otat yhteyttä, hän voi puolestaan puhua asiasta tytön vanhemmille.

Vierailija
4/31 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisit huolen omista asioistasi.

Vierailija
5/31 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aidosti huolissani tytöstä, mutta enkö leimaudu opettajan silmissä kyyläksi? Saati jos hän kertoo tytön vanhemmille kuka asiasta on ilmoittanut?

Ap

Vierailija
6/31 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöhän taitaa olla ihan oikeassa.

Vierailija
7/31 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lasu, niin asiaan ainakin puututaan.

Vierailija
8/31 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko olet tätä mieltä? Kyse on ala-asteikäisistä lapsista.

Vierailija
9/31 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Olen aidosti huolissani tytöstä, mutta enkö leimaudu opettajan silmissä kyyläksi? Saati jos hän kertoo tytön vanhemmille kuka asiasta on ilmoittanut?

Ap

Ensinnäkin opettaja ei kerro mistä olet kuullut. Toiseksi: välittävä vanhempi kyylää lapsen (ainakin alakouluikäisen) whatsappin viestit.

Vierailija
10/31 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Ap

Ensinnäkin opettaja ei kerro mistä olet kuullut. Toiseksi: välittävä vanhempi kyylää lapsen (ainakin alakouluikäisen) whatsappin viestit.

Korjaan eli ei kerro mistä hän on kuullut.

Vierailija
11/31 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä luokalla kaveri on?

Vierailija
12/31 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisistä lapsista on kyse?

Vierailija
13/31 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko olet tätä mieltä? Kyse on ala-asteikäisistä lapsista.

Ei se muuta asiaa sinulle kuuluvaksi!

Vierailija
14/31 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Ap

Vanhempien pitää olla kyyliä.

Vierailija
15/31 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä luokalla lapset ovat? Itse nimittäin kyyläsin myös lapseni luokan viestit ja siellä oli samanlaista tekstiä..

Vierailija
16/31 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kuvakaappaus ja laita kuraattorille. Voit pyytää samalla ettei ilmoita muille, mistä on viestit saanut.

Vierailija
17/31 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Ap

Onko siis kyse jostain lukioikäisistä nuorista, vai miksi pelkäät kyyläksi leimautumista opettajan silmissä? Jos kyse on alakoululaisista, on itsestäänselvää, että tällaisiin viesteihin pitää puuttua ja lasten viestittelyä myös jotenkin valvoa. Tuskin yksikään opettaja alkaa kyyläksi syyttelemään huolestunutta aikuista tuossa tilanteessa.

Vierailija
18/31 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat 3. luokalla.

Ap

Vierailija
19/31 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Ap

Oikeasti?! :o

Olisin itse ainakin ollut tosi pahoillaan jos vanhempani olisivat lukeneet jotain minun ja kavereiden kirjoitusvihkoja. Kyllä alakouluikäiselläkin on jo "oma elämä".

Vierailija
20/31 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, jos itse olisit tytön vanhempi tai opettaja. Varmasti haluaisit kuulla asiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän