Toisesta ketjusta tuli mieleen.. Juotko energiajuomia? Miksi ? Miten paljon?
Minä juon tölkin viikossa. Niska/hartiaseudun jumit aiheuttavat kuvotusta ja kuuma kahvi tekee pahaa, mutta kuitenkin haluaa juoda jotain mikä piristää. Joten otan sokerittoman Batteryn tai välillä jonkun halpismerkin . Olen aikuinen, eikä vointini muutenkaan niin kaksinen ole että pari Batteryä veisi terveyden !
Kommentit (20)
Ehkä kerran vuodessa juon energiajuoman, ja jos baarissa väsyttää, tilaan vodkaredbullin.
Joskus esim pitkälle ajomatkalle tulee varattua.
Ennen join lähes päivittäin edellisessä työssäni, jossa ei voinut pitää varsinaista taukoa, vaan piti hörpätä ja haukata jotain piristävää vauhdissa. Ihan hyviä ovat.
Ikää siis 40v
En juo, en ole koskaan edes maistanut. En muutenkaan pidä makeutetuista juomista.
Se vähän vaihtelee, yleensä juon 1-2 tölkkiä päivässä arkena, koska tarvitsen kofeiinia virkistämään minua, mutta kahvi ei oikein sovi vatsalleni ja se ei maistu minusta hyvältä. Megaforce sugar free on minun suosikkini, se on parhaimman makuista ja on lisäksi halvinta ja sokeritonta. Aina en sitä juo, esim. nyt sitä ei ole ja viikonloppuisin en sitä juo, koska silloin ei tarvitse herätä aikaisin enkä sen takia tarvitse kofeiinin tuomaa piristystä. Ehkä noin 6-10 tölkkiä viikossa sitä menee.
Juon pienen Battery-tölkin päivässä. Lisäksi muuta limsaa. Rasvamaksa on johtuen runsaasta sokerin määrästä ruokavaliossa. Enpä oikein osaa irrottautuakaan.
En juo, en ole koskaan kokeillut, en ole kokenut tarvetta. Ehkä joskus saan päähäni ostaa.
Olen joskus ostanut ja kokeillut energiajuomaa, mutta tuotteesta jäi vain negatiivinen fiilis. Ei piristänyt lainkaan ja maku oli todella paha - teollinen ja makea. En siis usko, että toimivat minuun. Kahviakaan en juo, koska sillä ei ole piristävää vaikutusta kehooni. Aamulla suihku herättää parhaiten ja se, että varaa tarpeeksi aikaa heräämiseen. Jos kaipaan piristystä kesken työpäivän juon raikasta kylmää vettä/Vichyä, käyn ulkona happihyppelyllä tai lepuutan hetkem silmiä ja rentoutan kehoni. Minulla piristystä työpäivään tuo myös lempimusiikin kuuntelu.
En juo, 3ikä mun tarviii. Sillä se ei ole tarpeellista, ollenkaan.
Ehkä kerran kuukaudessa tai kahdessa. Lähinnä jos on illanviettoa joka jatkuu myöhään, ja aina kun lähden tanssipaikkaan/keikalle. Korvaa minulla alkoholin.
Yhdistän energiajuomat ES-jonneihin ja pärinään. Ei oikein mielikuva houkuttele. Lisäksi on tiukassa oletus, että niissä on paljon lisäaineita ja maku on joko liian imelä tai teollisen sairaalamainen. Ei kyllä olisi itselläni tarvettakaan ko. tuoteryhmälle.
En ollenkaan. Vuosituhannen vaihteessa, kun tuli vielä käytyä baareissa, kaverit aina yritti houkutella maistamaan "kossubatteryä", mutta energialitkut haisevatkin jo niin pahalta,että väliin jäi silloin ja edelleen. En juo kahviakaan.
Työaikataulusta riippuen joko kerran, kaksi päivässä tai en ollenkaan. Lisänä vielä kofeiinitabletteja. Kahvia en pysty juomaan ollenkaan, pienestäkin määrästä on edessä närästystä, räjähtävä ripuli ja vatsakipua. Nyt kun työt ovat olleet hyvin epäsäännöllisiä (viime viikolla 8–16, 21–8, 21–8, 16–21 ja yksi 24 h vuoro) ja työ sellainen että on pakko olla koko ajan skarppina, menee kofeiiniakin runsaammin. En näe tässä ongelmaa, siinä missä työkaverit keittelevät kahvia pitkin päivää ja juovat sen sokerin/maidon kanssa, minä voin juoda sen sokerittoman energiajuoman tai ottaa kofeiinin tabletteina. Aina välillä saan kritiikkiä siitä kuinka tuhoan elimistöni, hampaat putoavat suusta ja kamalaa miten niitä energiajuomia pitää käyttää. Yleensä sanoja ei näe ongelmaa supersokerisissa erikoiskahveissa tai siinä että itse juo kahdella kädellä laskettavan määrän kahvia päivässä.
En sillä saan niistä ripulin. Toiseksi en halua kaloreita juomista.
En koskaan juo niitä, haju on kuvottava.
Mikä ainesosa aiheuttaa sen energiajuomien pistävän (metallisen kusen) hajun? Koska ne kaikki haisevat samalta.
Vaihtelevasti, joskus en yhtään moneen kuukauteen, joskus pari viikossa. En juo kahvia, mutta välillä kaipaan jotain piristävää enkä usko että näin vähäinen käyttö tuhoaa terveyttäni ;)
Aina silloin tällöin. Pidän kyllä. Vähän niinkuin joisi kahvia mutta raikkaampi maku.
En koska.
- Iholle, kynsille ja hiuksille oikeasti huonoksi
- Huonoksi myös sydämmelle
- En saa siitä mitään positiivista
- maistuu aika pahalle
Vielä 9 vuotta sitten join pullon ediä päivässä. Olin ihan koukussa. Sitten tulin raskaaksi ja lopetin. Nyt en saa alas niitä tippaakaan.
Joskus. Viime viikolla tuli kolmena päivänä juotua kaksi 0,5l pulloa per päivä. Ennen sitä oli kai parin kuukauden väli. Silloin aiemmin join satunnaisen tölkillisen. Sokerittomia juon ettei se kalorimäärä nousisi niiden vuoksi huikeaksi.
En tiedä miksi. Vaihtelua kahviin. Tunne siitä ettei jaksa aamulla edes laittaa kahvia tippumaan. Helppo napata kaupasta mukaan ajomatkalke.