30-40 v nainen, millaisista syistä voit jättää vastaamatta viestiin?
Saat deittipalstalla tuntemattomalta mieheltä viestin, joka on hyvin kirjoitettu, sopivan pituinen, ja josta käy ilmi että mies on lukenut profiilisi, on kirjoittanut viestin ajatuksen kanssa juuri sinulle ja täyttää suurimman osan tai kaikki kriteerisi. Millaisten syiden takia saatat jättää vastaamatta tällaiseen viestiin?
Kysyn aidosta uteliaisuudesta, koska jos tilanne olisi toisinpäin, en miehenä jättäisi vastaamatta, vaan haluaisin selvittää tarkemmin, millaisesta ihmisestä on kyse.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat deittipalstalla tuntemattomalta mieheltä viestin, joka on hyvin kirjoitettu, sopivan pituinen, ja josta käy ilmi että mies on lukenut profiilisi, on kirjoittanut viestin ajatuksen kanssa juuri sinulle ja täyttää suurimman osan tai kaikki kriteerisi. Millaisten syiden takia saatat jättää vastaamatta tällaiseen viestiin?
Kysyn aidosta uteliaisuudesta, koska jos tilanne olisi toisinpäin, en miehenä jättäisi vastaamatta, vaan haluaisin selvittää tarkemmin, millaisesta ihmisestä on kyse.
Mielestäni asiallinen kysymys, mutta vastauksista voi olla montaa mieltä. En jaksanut lukea niitä vielä, mutta täytyy tarkistaa ja todeta olleeni ehkäpä oikeassa. Todennäköisesti ap saa alapeukutuksia ja jotain mielestäni typeriä vastauksia kuten miestä kiinnostaa vain autot, ei osaa kirjoittaa yms yms. ja ei ole yhteisiä mielenkiinnon kohteita ja mitäs vielä... niin ja pelkkä ei kiitos olisi riittänyt vastaukseksi, mutta sekin näyttää olevan liikaa vaadittu.
Ihan asiallisia vastauksia tietysti sinänsä tai voisivat olla syynä, mutta mutta... osaan itse kirjoittaa ihan hyvin, minua ei kiinnosta autot ja niiden rassaaminen, vaan enemmän luokkaa shoppailu, muoti tai lähinnä estetiikka, museot, kulttuuri ja toki urheiluakin tulee seurattua jonkin verran, sillä urheilen itsekin. Pidän ihan naisista, joten sitä ei tarvitse epäillä.
Olen deittipalstoilla kirjoittanut vuosien aikana noin 40 aloitusviestiä ja saanut 2 epämääräistä vastausta, jotka eivät johtaneet mihinkään. Itse vastasin jokaiselle asiallisesti takaisin, jos yhteydenotto oli edes jossakin määrin järkevä eli todennäköisesti vastasin kaikille. Joillekin totesin vaan, että ei kiitos ja hyvää jatkoa jne jne. Niin ja olen pitkä, tumma, hyvännäköinen, mutta nöyrä, korkeasti koulutettu, hyväkäytöksinen ja fiksukin kai - toivotaan näin ;). Profiilin olin täyttänyt huolellisesti, joten ainakaan siitä ei olisi pitänyt jäädä kiinni.
Siinä ap:lle jonkinlainen epäsuora vastaus asiaan liittyen, joten ihan yleistä tuo. Henkilö oli todennäköisesti ylpeä, huonokäytöksinen, saa paljon yhteydenottoja, ei kiinnostanut, typerä tai jotain - vastaamatta jättäminen, yleistä... liian yleistä. Netissä vaan ihmisten käytöstavat katoavat jonnekin, mikä on valitettavaa tai en tiedä, onko niitä käytöstapoja edes koskaan ollut olemassa. Itse en tuota ymmärrä, mutta maailma on täynnä asioita, joita en ymmärrä ;). Eiköhän joku tule tätäkin vastausta alapeukuttamaan, koska ei keksi muutakaan parempaa. Tsemppiä ap:lle! Älä turhaan mieti kyseistä asiaa - ei ole sen arvoista ;)
Erehdyt. Netissä vaan on eri käytöstavat.
Jaa, no toisaalta varmasti näin onkin. Mutta... eli netti antaa vapauden toimia huonosti, jonka jälkeen voi todeta, että täällä nyt on eri käytöstavat. Tai voin luonnossa toimia päin prsettä ja todeta, että minulla nyt on eri käytöstavat. Aika ontuva kommentti, sillä ilman muuta kotona on eri käytöstavat, työpaikalla on eri käytöstavat, netissä on eri käytöstavat. Että näin...
Voit vastustaa tätä keskenäsi, mutta se ei auta sinua sopeutumaan. Syyt näiden toisten käytöstapojen tarpeellisuuteen on selitetty tässä ketjussa.
Ehkä et luettuasikaan pidä niitä riittävinä, jolloin voin sanoa sinulle ainoastaan että keskityt melko yksisilmäisesti itseesi ja omiin toiveisiisi ja sinulla ei vaikuta olevan paljonkaan halua katsoa asiaa naisten näkökulmasta ja heidän tarpeidensa kannalta, vaan automaattisesti asetat oman näkökulmasi heidän näkökulmansa edelle. Ja kun naiset kuitenkin tulevat varmasti vastaisuudessakin toimimaan omien tarpeidensa kannalta, ja pitämään sinua tyypillisenä miehenä (eikä todellakaan millään hyvällä tai neutraalilla tavalla), niin nettideittailu ei varmasti tule olemaan sinulle helppoa. Osanottoni.
Vierailija kirjoitti:
Tämä saattaa olla todellisuutta, mutta minusta siinää mennään pahasti metsään. Viimeistään siinä kohtaa, kun vaihtamatta ihmisen kanssa sanaakaan hänen automaattisesti oletetaan olevan kusipää, ja käyttäydytään itse sitä vastaavalla tavalla, on aika pysähtyä.
Tuo vain vahvistaa sitä taipumusta, että netissä kaikki kaivautuvat poteroihinsa ja ampuvat varoittamatta sinne missä vähänkään näkyy liikettä.
Jos tilanne on tuo, kaksi ihmistä ei voi kohdata toisiaan aidosti, mikä on ainakin oma tavoitteeni.
Olen ehkä naiivi, mutta ennen kuin toisin osoitetaan, oletan jokaisen ihmisen suunnilleen täysipäiseksi ja hyväntahtoiseksi, ja käyttäydyn itse heitä kohtaan kuin he olisivat sellaisia. Niin kuin netin ulkopuolellakin teen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä saattaa olla todellisuutta, mutta minusta siinää mennään pahasti metsään. Viimeistään siinä kohtaa, kun vaihtamatta ihmisen kanssa sanaakaan hänen automaattisesti oletetaan olevan kusipää, ja käyttäydytään itse sitä vastaavalla tavalla, on aika pysähtyä.
Tuo vain vahvistaa sitä taipumusta, että netissä kaikki kaivautuvat poteroihinsa ja ampuvat varoittamatta sinne missä vähänkään näkyy liikettä.
Jos tilanne on tuo, kaksi ihmistä ei voi kohdata toisiaan aidosti, mikä on ainakin oma tavoitteeni.
Olen ehkä naiivi, mutta ennen kuin toisin osoitetaan, oletan jokaisen ihmisen suunnilleen täysipäiseksi ja hyväntahtoiseksi, ja käyttäydyn itse heitä kohtaan kuin he olisivat sellaisia. Niin kuin netin ulkopuolellakin teen.
Ap
No niinpä. En ihan ymmärrä näitä juttuja, mutten näköjään voi miehenä kaikkea ymmärtää ja senpä vuoksi jätän kommentoimatta tuohon edelliseen, sillä oli sen verran "ala-arvoinen" kirjoitus. Ihan niin kuin keskittyisin vain omaan itseeni - todellisuus on kaikkea muuta.
Nettideittailusta ei siis ole hyviä kokemuksia ja sen vuoksi jätin kyseisen, sillä harva jos kukaan vastaa takaisin. Oli tuolla välillä muuten hyviäkin kommentteja, mutta sitten muutamia, jotka alkoivat jankkaamaan jotain aivan typerää mielestäni.
Itse suhtaudun ihmisiin avoimin mielin ja toivon heistä hyvää - välillä joutuu pettymään, mutta harvemmin. Ymmärrän tietysti, että naisten on oltava varovaisempia, on ahdistelua ja kaikkea mahdollista ikävää, jota miehenä en sillä tavalla pysty ymmärtämään, mutta yrittämään edes ;). Tsempppiä ap:lle edelleenkin!
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen ja merkittävin syy automaattiseen hylkäykseen on se, jos miehen viestissä tai profiilissa on kohtia, jotka ovat itselleni ehdoton ei. Esim. 40v. mies hakee 20-42v naista, tai mies etsii kaunista ja naisellista naista. En voisi kuvitella missään tapauksessa vastaavani tuollaiselle miehelle, ihan sama kuinka mahtavalta tyypiltä muuten vaikuttaisi.
Minulla aivan sama juttu. Miehet, jotka etsivät vain itseään nuorempaa seuraa jätän huomioimatta. Monesti paljon itseään nuorempia etsivät miehet ovat vielä itse keskimääräistä rupsahtaneempia. Silti he saattavat kuvata itseään nuorekkaaksi ja komeaksi. Tulee kuva, ettei mies osaa olla yhtään kriittinen itsensä suhteen ja se on ikävä piirre. Lisäksi tulee mieleen, että mies vaatii enemmän kuin itse antaa. He saattavat olla myös miehiä, jotka näkevät naisessa pelkän ulkonäön. Ei mitään säkenöivää keskustelukumppania odotettavissa siis. On kuitenkin hyvä, että miehillä on nuo kriteerit. On helppo tietää ketä välttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Käsität väärin. Ei sinun oleteta olevan kusipää. Sinusta saatetaan viestisi perusteella epäillä hyvää ja jopa pitää, mutta silti jättää vastaamatta. Koska se on oletusarvoinen, paras ja fiksuin tapa toimia, ja siitä poikkeaminen olisi sen verran omituista ettei niitä miehiä jotka ottavat sen kutsuna väittää vastaan tai kysellä syitä voi enää edes oikein niin luulemisesta syyttää.
Itse laittelen aloitusviestejä aika paljonkin, ja en mitenkään ilahdu niistä ei kiitoksista. Se on kuitenkin aina pettymys avata inbox ja huomata, että se uusi viesti olikin pelkkä tyhjä kuittaus. Olisin saanut ihan saman tiedon siitä ettei ikinä olisi kuulunut mitään.
Jos viesti jättää kiinnostamatta, minä jätän vastaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Käsität väärin. Ei sinun oleteta olevan kusipää. Sinusta saatetaan viestisi perusteella epäillä hyvää ja jopa pitää, mutta silti jättää vastaamatta. Koska se on oletusarvoinen, paras ja fiksuin tapa toimia, ja siitä poikkeaminen olisi sen verran omituista ettei niitä miehiä jotka ottavat sen kutsuna väittää vastaan tai kysellä syitä voi enää edes oikein niin luulemisesta syyttää.
En ymmärrä; miksi sitten olla deittisivustolla, jos jo lähtökohtaisesti aikomus on olla vastaamatta viesteihin?
En tiedä teistä muista, mutta ainakaan itse en saa ihmisestä pelkän staattisen profiilitekstin perusteella juuri minkäänlaista käsitystä siitä, voisiko meillä synkata livenä. Näen sen vasta jonkinlaisen vuorovaikutuksen kautta.
Profiilista näen joidenkin kohdalla sen, että heihin olisi kiinnostavaa tutustua paremmin, mikä onneksi riittääkin. Valitettavasti monilla profiilikin on niin suppea ettei siitä saa mitään otetta, vaikka sen takana voi olla vaikka kuinka ihastuttava nainen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä; miksi sitten olla deittisivustolla, jos jo lähtökohtaisesti aikomus on olla vastaamatta viesteihin?
En tiedä teistä muista, mutta ainakaan itse en saa ihmisestä pelkän staattisen profiilitekstin perusteella juuri minkäänlaista käsitystä siitä, voisiko meillä synkata livenä. Näen sen vasta jonkinlaisen vuorovaikutuksen kautta.
Profiilista näen joidenkin kohdalla sen, että heihin olisi kiinnostavaa tutustua paremmin, mikä onneksi riittääkin. Valitettavasti monilla profiilikin on niin suppea ettei siitä saa mitään otetta, vaikka sen takana voi olla vaikka kuinka ihastuttava nainen.
Ap
Siihen on paljon syitä miksi johonkin viestiin ei vastaa vaikka toisessa päässä oleva tyyppi kiinnostaisikin. Ketjussa ne on jo mainittukin: ei ehdi, liian monta muuta laittaa yhtä aikaa viestejä, huono hetki. Mä olen lisäksi jättänyt sen takia että olen pitänyt viestin lähettäjää liian tasokkaana itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi mennä Prismaan, jos on jo lähtökohtaisesti aikomus olla tutustumatta kaikkiin siellä oleviin tuotteisiin?
Voi olla haamuprofiili joka vaan unohtunut/jäänyt deittisivulle syystä tai toisesta. Voi myös olla ettei vaan nappaa.
Jos mies antaisi vaikutelman, että alkoholi on tärkeä ja jokapäiväinen asia.
En tiedä nettideittailusta enkä varmaan sellaiseen ryhtyisi, vaikka jäisin yksin. Jotenkin en yhtään näe, että se johtaisi mihinkään hyvään. Mutta minulle tulee tunne, että ehkä ap:lle sopisi paremmin jokin muu tapa tutustua kuin nettideittailu.
Edellä on tullut varmasti hyviä syitä. Lisäksi itse kiinnitän paljon huomiota sanavalintoihin ja kirjoitustyyliin. Ei niin, että vaatisin täydellistä tekstiä. Vaan niin, että mikä mielikuva tekstistä minulle tulee. Onko minun helppo lukea ja ymmärtää sitä vai joudunko kauheasti pinnistelemään? Pitäisin sitä merkkinä siitä, miten hyvin ymmärtäisimme toisiamme. En jaksa ryhtyä keskusteluun ihmisen kanssa, jonka kanssa en pääse helposti samalle taajuudelle.
Entä onko tekstissä jotain sellaista samanlaista huumoria kuin itselläni, esim. vahingossa. Huumorin pitää toimia ilman, että sitä tarvii avata ja selittää toiselle. Tai onko jotain hälytysmerkkejä, jotka ovat siis täysin henkilökohtaisia. Esim. tuon toisen tähän ketjuun kirjoittaneen miehen tekstistä mieleeni tuli heti yksi exä, joka on ainoa, johon en halua pitää yhteyttä, joten sisällöstä riippumatta en kiinnostuisi hänestä tekstin perusteella (luonnossa voisi olla eri juttu, en tiedä). Ap:n teksti taas on selkeää ja neutraalia, mutta onko liiankin? Ehkä siinä ei ole mitään karkottavaa, muttei myöskään mitään tarttumapintaa. Saattaisin siis ehkä vastata sen puolesta. Onko sinulla huumorintajua?
On hyvä esittää itsensä sellaisena kuin todellisuudessa on. Eli jos yrität olla liian korrekti, kukaan ei ehkä kiinnostu. Vastaavasti jos yrittäisit esittää jotain roolia, karkottaisit monia. Mutta jos olet oma itsesi ja tuot sen reilusti esille, ne oikeat henkilöt kiinnostuvat ja väärät karkottuvat. Näin ajattelisin. Mutta ehkä se kumppani siltikin löytyy jostain muualta kuin netistä. Tsemppiä! :)
Pakko karsia jos saa kymmeniä viestejä. Valitsen itse, hyvät herrat.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä nettideittailusta enkä varmaan sellaiseen ryhtyisi, vaikka jäisin yksin. Jotenkin en yhtään näe, että se johtaisi mihinkään hyvään. Mutta minulle tulee tunne, että ehkä ap:lle sopisi paremmin jokin muu tapa tutustua kuin nettideittailu.
Edellä on tullut varmasti hyviä syitä. Lisäksi itse kiinnitän paljon huomiota sanavalintoihin ja kirjoitustyyliin. Ei niin, että vaatisin täydellistä tekstiä. Vaan niin, että mikä mielikuva tekstistä minulle tulee. Onko minun helppo lukea ja ymmärtää sitä vai joudunko kauheasti pinnistelemään? Pitäisin sitä merkkinä siitä, miten hyvin ymmärtäisimme toisiamme. En jaksa ryhtyä keskusteluun ihmisen kanssa, jonka kanssa en pääse helposti samalle taajuudelle.
Entä onko tekstissä jotain sellaista samanlaista huumoria kuin itselläni, esim. vahingossa. Huumorin pitää toimia ilman, että sitä tarvii avata ja selittää toiselle. Tai onko jotain hälytysmerkkejä, jotka ovat siis täysin henkilökohtaisia. Esim. tuon toisen tähän ketjuun kirjoittaneen miehen tekstistä mieleeni tuli heti yksi exä, joka on ainoa, johon en halua pitää yhteyttä, joten sisällöstä riippumatta en kiinnostuisi hänestä tekstin perusteella (luonnossa voisi olla eri juttu, en tiedä). Ap:n teksti taas on selkeää ja neutraalia, mutta onko liiankin? Ehkä siinä ei ole mitään karkottavaa, muttei myöskään mitään tarttumapintaa. Saattaisin siis ehkä vastata sen puolesta. Onko sinulla huumorintajua?
On hyvä esittää itsensä sellaisena kuin todellisuudessa on. Eli jos yrität olla liian korrekti, kukaan ei ehkä kiinnostu. Vastaavasti jos yrittäisit esittää jotain roolia, karkottaisit monia. Mutta jos olet oma itsesi ja tuot sen reilusti esille, ne oikeat henkilöt kiinnostuvat ja väärät karkottuvat. Näin ajattelisin. Mutta ehkä se kumppani siltikin löytyy jostain muualta kuin netistä. Tsemppiä! :)
Olet oikeassa, livenä tämä onkin paljon helpompaa. Minusta näkee hyvin nopeasti sekä parhaimmat puoleni että ne, mitkä ovat joillekin show-stoppereita. Tuossa on vain se pulma, ettei kovin pian tiedä, voisiko toinen olla kumppaniksi sopiva. Jo kahdesti peräkkäin on käynyt niin, että lupaava alku on tyssännyt siihen, että toinen on osoittautunut liian erilaiseksi että jutusta voisi tulla mitään. Nettiä päädyin kokeilemaan siksi, että siellä saa suoraan rajattua ulos esim. ne, jotka haluavat lapsia tai joiden arvot ovat liian erilaiset.
Huumorintajuni on musta ja kieroutunut ja sitä riittää, mutta tosiaan se ei välttämättä näy aina viesteissäni. Riippuu vastaanottajasta.
Kirjoitustyylini on tällainen, ja jos pyrin olemaan itseni, "minä" kirjoittaa näin. Livenä näytän sitten joltain muulta. Uskon myös, että paras tapa löytää match on olla mahdollisimman aidosti oma itsensä. Tämän takia se, ettei joku vastaa, ei harmita, koska uskon että jos hän olisi kokenut minut oikeasti kiinnostavaksi, hän vastaisi vaikka ilman käsiä, oli tilanne mikä hyvänsä. Noin tekisin itse.
Tuota yhtä ihmistä etsien...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa, livenä tämä onkin paljon helpompaa. Minusta näkee hyvin nopeasti sekä parhaimmat puoleni että ne, mitkä ovat joillekin show-stoppereita. Tuossa on vain se pulma, ettei kovin pian tiedä, voisiko toinen olla kumppaniksi sopiva. Jo kahdesti peräkkäin on käynyt niin, että lupaava alku on tyssännyt siihen, että toinen on osoittautunut liian erilaiseksi että jutusta voisi tulla mitään. Nettiä päädyin kokeilemaan siksi, että siellä saa suoraan rajattua ulos esim. ne, jotka haluavat lapsia tai joiden arvot ovat liian erilaiset.
Huumorintajuni on musta ja kieroutunut ja sitä riittää, mutta tosiaan se ei välttämättä näy aina viesteissäni. Riippuu vastaanottajasta.
Kirjoitustyylini on tällainen, ja jos pyrin olemaan itseni, "minä" kirjoittaa näin. Livenä näytän sitten joltain muulta. Uskon myös, että paras tapa löytää match on olla mahdollisimman aidosti oma itsensä. Tämän takia se, ettei joku vastaa, ei harmita, koska uskon että jos hän olisi kokenut minut oikeasti kiinnostavaksi, hän vastaisi vaikka ilman käsiä, oli tilanne mikä hyvänsä. Noin tekisin itse.
Ap
Hyviä pointteja. Yksi asia kuitenkin sekoittaa koko pakan. Ensivaikutelma. Monista saa aivan väärän ensivaikutelman. Joistakin kirjoituksen perusteella, joistakin livenä, ja joistakin sekä että. Kun perustat koko arviosi ensivaikutelmaan, niin voi jäädä moni erinomainen match syntymättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Etsitkö parisuhdetta vai ihmistä? Onko sinulla kiire päästä parisuhteeseen vai nautitko uusiin ihmisiin tutustumisesta (silloinkin, kun he eivät ole potentiaalisia parisuhdekumppaneita)? Onko jonkun ihmisen tapaaminen sinulle hukkaan heitettyä aikaa, jos hän ei olekaan sinulle "sopiva" tai sinä hänelle"? Kuulostaa siltä, että haet nyt liian epätoivoisesti. Ja jos oma ikäsikin on lähempänä 40:ää kuin 30 vuotta (minkä voisi kysymyksesi kohderyhmästä päätellä), niin tulee vähän sellaiset vibat, että olet syystä tai toisesta havahtunut parisuhteettomuuteen ja haluat sen nyt nopeasti.
Kesä on tulossa, mitäs jos unohtaisit hakemisen ja sen sijaan tekisit kaikkia niitä asioita, joista pidät. Tutustuisit ihmisiin ihan riippumatta siitä, haluavatko he lapsia vai ei tai täyttävätkö kriteerisi tai täytätkö sinä heidän kriteerinsä. Mihin sinulla on kiire, kun niitä lapsiakaan et halua eli oletan, ettei sinulla ole naiselle tiukkaa yläikärajaa?
Vierailija kirjoitti:
Hyviä pointteja. Yksi asia kuitenkin sekoittaa koko pakan. Ensivaikutelma. Monista saa aivan väärän ensivaikutelman. Joistakin kirjoituksen perusteella, joistakin livenä, ja joistakin sekä että. Kun perustat koko arviosi ensivaikutelmaan, niin voi jäädä moni erinomainen match syntymättä.
Tiedostan tämän. Livenä tuo ei haittaa, koska en pidä kiirettä vaan annan tutustumiselle sen verran aikaa mitä tarvitaan. Kiinnostun itsekin naisesta usein hitaasti, vasta pidemmän tuntemisen kautta.
Deittipalstalla sen sijaan monen profiiliteksti on hyvin lyhyt, ja kuvaus on jotain niin yleistä, ettei siinä ole mitään mistä saisi kiinni -- vaikka ne muutamat sanat vaikuttaisivatkin lupaavalta. Tuossa tilanteessa yleensä siirryn eteenpäin, vaikka saatan samalla ohittaa kuinka hienon ihmisen tahansa. En tiedä, millaisia miehet tässä suhteessa ovat, mutta onneksi monet naiset panostavat kuvaukseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Etsitkö parisuhdetta vai ihmistä? Onko sinulla kiire päästä parisuhteeseen vai nautitko uusiin ihmisiin tutustumisesta (silloinkin, kun he eivät ole potentiaalisia parisuhdekumppaneita)? Onko jonkun ihmisen tapaaminen sinulle hukkaan heitettyä aikaa, jos hän ei olekaan sinulle "sopiva" tai sinä hänelle"? Kuulostaa siltä, että haet nyt liian epätoivoisesti. Ja jos oma ikäsikin on lähempänä 40:ää kuin 30 vuotta (minkä voisi kysymyksesi kohderyhmästä päätellä), niin tulee vähän sellaiset vibat, että olet syystä tai toisesta havahtunut parisuhteettomuuteen ja haluat sen nyt nopeasti.
Kesä on tulossa, mitäs jos unohtaisit hakemisen ja sen sijaan tekisit kaikkia niitä asioita, joista pidät. Tutustuisit ihmisiin ihan riippumatta siitä, haluavatko he lapsia vai ei tai täyttävätkö kriteerisi tai täytätkö sinä heidän kriteerinsä. Mihin sinulla on kiire, kun niitä lapsiakaan et halua eli oletan, ettei sinulla ole naiselle tiukkaa yläikärajaa?
En ole sillä tavalla sosiaalinen luonne, että haluaisin tutustua lukuisiin ihmisiin vain uusiin ihmisiin tutustumisen vuoksi. Otan mieluummin ympärilleni muutamia läheisiä ihmisiä kuin paljon pinnallisia hyvänpäiväntuttuja. En silti koe uusiin ihmisiin tutustumista hukkaan heitettynä aikana, päinvastoin.
Vapaa-aikaakin on rajallisesti, joten sen pienen hetken minkä tähän "hakemiseen" aktiivisesti käytän, kohdistan johonkin, minkä seurauksena todennäköisimmin saatan löytää kaltaiseni. Ensimmäinen arvaus siitä oli netin deittipalstat, ja jos osoittautuu että se ei toimi, sitten kokeilen jotain muuta.
Parisuhteeseen ei ole kiirettä, elämäni on jo nyt täyttä ja hyvää. Olen eronnut jokin aika sitten, ja ajatus uuden kumppanin tapaamisesta on vasta hiljattain alkanut tuntua hyvältä.
Ap
Itse vastasin alussa näihin "kunnon viesteihin", jotain kiitos mutta ei kiitos -tyyppistä, mutta liian moni jäi roikkumaan tai alkoi arvostelemaan, joten vastasin myöhemmin vain jos olin kiinnostunut. Miksi ottaa kakkaa vapaaehtoisesti tuulettimeen?
Jaa, no toisaalta varmasti näin onkin. Mutta... eli netti antaa vapauden toimia huonosti, jonka jälkeen voi todeta, että täällä nyt on eri käytöstavat. Tai voin luonnossa toimia päin prsettä ja todeta, että minulla nyt on eri käytöstavat. Aika ontuva kommentti, sillä ilman muuta kotona on eri käytöstavat, työpaikalla on eri käytöstavat, netissä on eri käytöstavat. Että näin...