30-40 v nainen, millaisista syistä voit jättää vastaamatta viestiin?
Saat deittipalstalla tuntemattomalta mieheltä viestin, joka on hyvin kirjoitettu, sopivan pituinen, ja josta käy ilmi että mies on lukenut profiilisi, on kirjoittanut viestin ajatuksen kanssa juuri sinulle ja täyttää suurimman osan tai kaikki kriteerisi. Millaisten syiden takia saatat jättää vastaamatta tällaiseen viestiin?
Kysyn aidosta uteliaisuudesta, koska jos tilanne olisi toisinpäin, en miehenä jättäisi vastaamatta, vaan haluaisin selvittää tarkemmin, millaisesta ihmisestä on kyse.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en vastaa nykyään mitään jos en syystä tai toisesta ole kiinnostunut. Saatan jo jutella jonkun toisen kanssa tai ei muuten vaan kolahda. Olisi toki kohteliasta laittaa edes se "kiitos viestistäsi, mutta en ole kiinnostunut" -vastaus, mutta kun se ei valitettavan monelle riitä. Ruvetaan jankkaamaan että miksi ei ja vaatimaan että "pitää sun nyt edes kahville lähteä kun kerran kirjoitin näin pitkän viestin".. Ihan kuin mulla olisi joku velvollisuus perustella jokaiselle miksi en halua tutustua läheisemmin.
Valitettavasti siis ne kivat miehet joutuu kärsimään siitä että jotkut ei osaa käyttäytyä.
Entä jos vastaisit kerran kohteliaan kieltävästi, ja sen jälkeen blokkaisit, hakisit lähestymiskieltoa tai mitä ikinä, jos toinen ei ymmärrä vihjettä? Jokainen tekee tavallaan, mutta mun mielestä vastaaminen kuuluu hyviin käytöstapoihin, vaikka mitään velvollisuutta mihinkään ei olekaan.
Ap
Ei kuulu. Jos sä et kiinnosta, niin sulle ei ole syytä sanoa yhtään mitään.
Vaikutat takiaiselta. Ilmeisesti deittipalvelut vilisee kaltaisiasi perustelujen vaatijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat takiaiselta. Ilmeisesti deittipalvelut vilisee kaltaisiasi perustelujen vaatijoita.
Ikävää jos kohdallesi on osunut vain miehiä, jotka eivät tiedä kuinka toisia ihmisiä kohdellaan. Toivottavasti tapaat vielä jonkun joka osaa arvostaa naisia.
Ap
Jos minulla on 10 viestiä odottamassa, jatkan niiden kanssa joiden kanssa ole sättäillyt jo aiemmin.
Jos miehen ulkonäkö ei miellytä, on alle 180 cm, tai viesti on jotenkin ärsyttävä, en vastaa.
S24 saa ilmaiseksi lähettää 3 viestiä, kymmenestä joutuu jo vähän arpomaan.
Tinderissä yleensä vastaan pitkiin viesteihin ja ne joissa sanotaan vaan että lähetkö sufeelle, jätän omaan arvoonsa.
Yleisimmin yksinkertaisesti siitä syystä, että minulla on jo monta keskustelukumppania, enkä pysty juuri sillä hetkellä keskittymään kovin moneen kerrallaan. Jos muutaman päivän viive vastaamisessa ei haittaa, niin vastaan kyllä, ellei siellä ole jotain epäilyttävää.
Ja muutenkin minulla saattaa mennä vastaamiseen pidempi aika, kun olen itse arka kirjoittelemaan ja haluan kirjoittaa ajan kanssa. Esim tinderissä huomaa, että jotkut ovat tosi nopeita poistamaan mätseistä, jos en vastaa parin tunnin sisällä. Ei sellaisten hätähousujen kanssa tule kyllä homma toimimaan.
Yksi mies kerran kirjoitti nimeni väärin, vaikka muuten olikin ihan mukavan tuntuinen. Valitettavasti noin pieni asia johti siihen, että koskaan en hänelle vastannut. Tiedän, että jonkun mielestä olen pikkumainen. Yleensä en kyllä noin pienistä hätkähdä, mutta tuo jotenkin aina ärsyttää.
Ja minä en ainakaan karttele tyhjiä profiileja. Ymmärrän, että jotkut eivät nyt vain osaa/kehtaa/viitsi niihin paljon kirjoitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen jättänyt vastaamatta jos en sovi miehen etsimän ihannekumppanin kriteereihin. Esim. jos mies haluaa lapsia.
Tai jos miehellä on ulkonäkökriteereitä, naisen pitää olla hoikka tai alle tietyn kilorajan. En itse ole ylipainoinen mutta en halua parisuhdetta missä painolla on merkitystä koska minä itse katson miehessä aivan muita asioita kuin rasvaprosenttia.
Myös kirjoitusvirheet on aika iso turn off.Suurin syy on varmaan se että koska en itse etsi epätoivoisesti parisuhdetta vaan viihdyn yksinkin, niin ei ole pakko tarttua jokaiseen yhteydenottoon, vaan voi rauhassa odottaa sitä mikä kuulostaa juuri minulle sopivalta.
Nämä. Kolmas on se, jos mies etsii vain itseään nuorempaa naista.
Joo, itsekin katson tuon ikäkriteerin ja teen johtopäätökset, samoin ulkonäkökriteerit ja vähän vertaan, onko miehellä "vara" esittää vaatimuksia, katson että sivistys ja koulutus ovat lähellä omaani.
Joskus löytyy niitä helmiä, jotka haluavat tutustua persoonaan, eivätkä hae nukkea tai näyttelyesinettä, mutta aika harvoin. Vaikka itse olen urheilullinen, en vastaa niille jotka hakevat siroja, urheilullisia nuoria naisia. He hakevat jumppabimboa, enkä koe olevani kuuluvani kohderyhmään.
Nettisaiteilta ei kovin vakavissaan kannata hakea muuta kuin tapailuseuraa, olen ne aika hyvin kolunnut. Voin käydä galleriassa tai kesällä piknikillä, mutta 99% todennäköisyydellä lopputulos on ärsyyntyminen ja helpotus ettei vaihdettu puhelinnumeroita...
Olen jättänyt vastaamatta, jos miehen profiili on antanut kuvan, että ei meillä ole yhteistä.
Usein kyllä deittivastaukset ovat luokkaa "profiilisi on kiinnostava ja voin itsekin samastua moneen asiaan" (tarkentamatta kuitenkaan, mihin). Ja sitten miehen omassa profiilissa ei ole mitään, joko ei tarttumapintaa ollenkaan eli joko ei mitään tietoja tai sitten jotain ympäripyöreää "harrastan liikuntaa, olen tyytyväinen elämääni ja etsin mukavaa naista" tai sitten selvästi on kiinnostunut ihan eri asioista ("kuuntelen radio iskelmää ja harrastan metsästystä ja kalastusta").
Tuli mieleeni vielä sellainen asia, että jotkut miehet tuntuvat tekevän minusta oletuksia, jotka eivät näy profiilissani millään tavalla. "Näytät hieman rämäpäiseltä, joten olisi mukava lähteä kanssasi hyppäämään benji-hyppy." Juu, ei kiitos, arviosi meni täysin pieleen. Onko profiilikuvassa hymyileminen nykyään merkki rämäpäisyydestä? Vai näytänkö siltä, että olen juuri pudonnut jostain kallion kielekkeeltä?
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleeni vielä sellainen asia, että jotkut miehet tuntuvat tekevän minusta oletuksia, jotka eivät näy profiilissani millään tavalla. "Näytät hieman rämäpäiseltä, joten olisi mukava lähteä kanssasi hyppäämään benji-hyppy." Juu, ei kiitos, arviosi meni täysin pieleen. Onko profiilikuvassa hymyileminen nykyään merkki rämäpäisyydestä? Vai näytänkö siltä, että olen juuri pudonnut jostain kallion kielekkeeltä?
Toisaalta tuo on vain ehdotus/heitto/keskustelunaloitus eikä minusta sitä pidä ottaa sellaisena, että mies kuvittelee tietävänsä, mitä olet/mistä pidät.
Profiilit jää moniin nettideittipalveluihin kummittelemaan, vaikka itsensä tai sovelluksen poistaisi. Joskus aikoinaan törmäsin omaan kuvaani, vaikka kyseisestä palvelusta olin profiilini poistanut reilun 2 vuotta aiemmin. Hieman kiusallista, kun on parisuhteessa ollut jo reilun vuoden ja iltalehden mainoksessa vilkkuu oma naama "tapaa sinkkuja alueellasi" kohdan alla.
Yleensä kyse tuskin on kummitusprofiileista, nettideitti kokeiluni aikanani vastaamatta jätin jos mies ei selkeästi ollut ymmärtänyt mitä minä hain, tai jos en sopinut hänen profiiliinsa. Jos laittaa viestiä pullavalle nörtille(minua kiinnostaa vain e-urheilu), mutta omassa profiilissaan korostaa urheilullisuuttaan ja etsii kaltaistaan naista, niin olen vakuuttunut että miehelle on sattunut jokin erhe. En vaivaudu piinaamaan kumpaakaan vastaamalla takaisin mitään. Tai jos on profiilissa on tuhottomasti kriteereitä - aivan sama sopisinko niihin. Tai jos etäisyys on ylivoimaisen pitkä. Tai tapailin jo jotakuta. Syitä on monia jättää vastaamatta, jokainen ihan yhtä pätevä.
Vierailija kirjoitti:
Nettisaiteilta ei kovin vakavissaan kannata hakea muuta kuin tapailuseuraa, olen ne aika hyvin kolunnut. Voin käydä galleriassa tai kesällä piknikillä, mutta 99% todennäköisyydellä lopputulos on ärsyyntyminen ja helpotus ettei vaihdettu puhelinnumeroita...
Sääli, jos tämä pitää paikkansa, nettisaitit voisivat olla hieno työkalu niille joille luonne on pääasia. Ulkonäön perässä juokseville löytyy vaihtoehtoja pilvin pimein.
Olen itse vasta läpikäymässä ekaa nettipalvelua, joten en vielä pysty sanomaan juuta tai jaata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta tuo on vain ehdotus/heitto/keskustelunaloitus eikä minusta sitä pidä ottaa sellaisena, että mies kuvittelee tietävänsä, mitä olet/mistä pidät.
No sehän siinä juuri onkin, että ne eivät ole ehdotuksia, vaan juuri tuollaisia oletuksia tyyliin "näytät rämäpäiseltä/ luulen, että pitäisit jazz-keikasta/ eläimet vaikuttavat olevan lähellä sydäntäsi". Jos on tarkoitus ehdottaa tai tutustua, tuollaisista asioista voisi ihan reippaasti kysyä, olenko rämäpäinen, tykkäänkö jazzista tai eläimistä. Oletuksista tulee vähän sellainen vaikutelma, että mies on itse päättänyt, millainen minä olen eikä hänellä ole aikomustakaan oikeasti ottaa selvää, mitä mieltä olen. Ymmärtäisin, jos joku hieman tutumpi tekisi tuollaisia heittoja ja arvauksia, mutta täysin tuntemattomalta ihmiseltä en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävää jos kohdallesi on osunut vain miehiä, jotka eivät tiedä kuinka toisia ihmisiä kohdellaan. Toivottavasti tapaat vielä jonkun joka osaa arvostaa naisia.
Ap
Näitä on kohdannut ihan jokainen nainen joka ikinä on nettideittailua kokeillut. Ja useimmat ihan niistäkin jotka vaan on eläneet elämäänsä teini-iän läpi. Kannattaa iskostaa tämä asia selkäytimeesi, tulee auttamaan sinua paljon jos koitat voittaa naisten sympatioita puolellesi.
Aina olen vastannut asiallisiin viesteihin vaikka en ole kiinnostunut, mutta kerron myös syyn miksi en ole kiinnostunut. Olen saanut satoja yhteydenottoja ja asialliset viestit ansaitsevat vastauksen.
Omalla kohdalla jätän vastaamatta vain siinä tapauksessa, että en vain ehdi vastaamaan toistaiseksi viestiin. Palaan siihen kun on aikaa. Toinen miksi jättäisin on kuvat. Jos niissä ilmenee jotain mistä en pidä, niin jää vastaamatta. Esimerkkinä kuva aurinkolaseissa tai moottoripyörä. Profiilissani tuon kuitenkin esiin, etten etsi prätkäilijää elämääni. Aurinkolasikuvat vuorostaan ovat sama, kuin katsoisi formulakisaa ilman autoja. Vähän kuin mies esitelisi pelkkiä vaatteitaan, ei itseään. Yksi tärkeä elementti on myös hymy. Tutkin kerran profiilia, missä kuvia oli runsaasti. Yhdessäkään kuvassa se mies ei hymyillyt. Tuli fiilis, että mies on jöröjukka.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka viesti olisikin ajatuksella kirjoitettu, niin tyhjä tai melkein tyhjä profiili herättää aina epäilykseni. Varsinkin jos profiilissa ei edes kerrota, onko mies sinkku, niin oletan automaattisesti että hän on parisuhteessa eikä halua kertoa sitä.
Viestistä voi myös tulla tunne, että ei meillä ole mitään yhteistä. Jos mies ehdottaa että lähtisin hänen kanssaan autonäyttelyyn, pilkkimään ja Popedan keikalle, niin hän ei ole etsimäni mies. Tällöinkin luultavasti vastaisin ja sanoisin ei kiitos.
Deilittipalstalla automaattinen oletus on, eittei miehet ole sinkkua? Ei olisi ihan ensimmäisenä tullut mieleen, että tarvitsee ihan erikseen ilmoittaa.
- eri (sinkkumies)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka viesti olisikin ajatuksella kirjoitettu, niin tyhjä tai melkein tyhjä profiili herättää aina epäilykseni. Varsinkin jos profiilissa ei edes kerrota, onko mies sinkku, niin oletan automaattisesti että hän on parisuhteessa eikä halua kertoa sitä.
Viestistä voi myös tulla tunne, että ei meillä ole mitään yhteistä. Jos mies ehdottaa että lähtisin hänen kanssaan autonäyttelyyn, pilkkimään ja Popedan keikalle, niin hän ei ole etsimäni mies. Tällöinkin luultavasti vastaisin ja sanoisin ei kiitos.
Deilittipalstalla automaattinen oletus on, eittei miehet ole sinkkua? Ei olisi ihan ensimmäisenä tullut mieleen, että tarvitsee ihan erikseen ilmoittaa.
- eri (sinkkumies)
Joillakin deittipalstoilla tuo on yksi kohta profiilin perustiedoissa. Jos siihen jättää vastaamatta tai piilottaa vastauksensa, niin herättäähän tuo nyt epäilykset. Kuitenkin niitä varattuja, avoimessa suhteessa olevia, useampaa pyörittäviä ja polyja piisaa.
Vierailija kirjoitti:
Saat deittipalstalla tuntemattomalta mieheltä viestin, joka on hyvin kirjoitettu, sopivan pituinen, ja josta käy ilmi että mies on lukenut profiilisi, on kirjoittanut viestin ajatuksen kanssa juuri sinulle ja täyttää suurimman osan tai kaikki kriteerisi. Millaisten syiden takia saatat jättää vastaamatta tällaiseen viestiin?
Kysyn aidosta uteliaisuudesta, koska jos tilanne olisi toisinpäin, en miehenä jättäisi vastaamatta, vaan haluaisin selvittää tarkemmin, millaisesta ihmisestä on kyse.
Mielestäni asiallinen kysymys, mutta vastauksista voi olla montaa mieltä. En jaksanut lukea niitä vielä, mutta täytyy tarkistaa ja todeta olleeni ehkäpä oikeassa. Todennäköisesti ap saa alapeukutuksia ja jotain mielestäni typeriä vastauksia kuten miestä kiinnostaa vain autot, ei osaa kirjoittaa yms yms. ja ei ole yhteisiä mielenkiinnon kohteita ja mitäs vielä... niin ja pelkkä ei kiitos olisi riittänyt vastaukseksi, mutta sekin näyttää olevan liikaa vaadittu.
Ihan asiallisia vastauksia tietysti sinänsä tai voisivat olla syynä, mutta mutta... osaan itse kirjoittaa ihan hyvin, minua ei kiinnosta autot ja niiden rassaaminen, vaan enemmän luokkaa shoppailu, muoti tai lähinnä estetiikka, museot, kulttuuri ja toki urheiluakin tulee seurattua jonkin verran, sillä urheilen itsekin. Pidän ihan naisista, joten sitä ei tarvitse epäillä.
Olen deittipalstoilla kirjoittanut vuosien aikana noin 40 aloitusviestiä ja saanut 2 epämääräistä vastausta, jotka eivät johtaneet mihinkään. Itse vastasin jokaiselle asiallisesti takaisin, jos yhteydenotto oli edes jossakin määrin järkevä eli todennäköisesti vastasin kaikille. Joillekin totesin vaan, että ei kiitos ja hyvää jatkoa jne jne. Niin ja olen pitkä, tumma, hyvännäköinen, mutta nöyrä, korkeasti koulutettu, hyväkäytöksinen ja fiksukin kai - toivotaan näin ;). Profiilin olin täyttänyt huolellisesti, joten ainakaan siitä ei olisi pitänyt jäädä kiinni.
Siinä ap:lle jonkinlainen epäsuora vastaus asiaan liittyen, joten ihan yleistä tuo. Henkilö oli todennäköisesti ylpeä, huonokäytöksinen, saa paljon yhteydenottoja, ei kiinnostanut, typerä tai jotain - vastaamatta jättäminen, yleistä... liian yleistä. Netissä vaan ihmisten käytöstavat katoavat jonnekin, mikä on valitettavaa tai en tiedä, onko niitä käytöstapoja edes koskaan ollut olemassa. Itse en tuota ymmärrä, mutta maailma on täynnä asioita, joita en ymmärrä ;). Eiköhän joku tule tätäkin vastausta alapeukuttamaan, koska ei keksi muutakaan parempaa. Tsemppiä ap:lle! Älä turhaan mieti kyseistä asiaa - ei ole sen arvoista ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni asiallinen kysymys, mutta vastauksista voi olla montaa mieltä. En jaksanut lukea niitä vielä, mutta täytyy tarkistaa ja todeta olleeni ehkäpä oikeassa. Todennäköisesti ap saa alapeukutuksia ja jotain mielestäni typeriä vastauksia kuten miestä kiinnostaa vain autot, ei osaa kirjoittaa yms yms. ja ei ole yhteisiä mielenkiinnon kohteita ja mitäs vielä... niin ja pelkkä ei kiitos olisi riittänyt vastaukseksi, mutta sekin näyttää olevan liikaa vaadittu.
Ihan asiallisia vastauksia tietysti sinänsä tai voisivat olla syynä, mutta mutta... osaan itse kirjoittaa ihan hyvin, minua ei kiinnosta autot ja niiden rassaaminen, vaan enemmän luokkaa shoppailu, muoti tai lähinnä estetiikka, museot, kulttuuri ja toki urheiluakin tulee seurattua jonkin verran, sillä urheilen itsekin. Pidän ihan naisista, joten sitä ei tarvitse epäillä.
Olen deittipalstoilla kirjoittanut vuosien aikana noin 40 aloitusviestiä ja saanut 2 epämääräistä vastausta, jotka eivät johtaneet mihinkään. Itse vastasin jokaiselle asiallisesti takaisin, jos yhteydenotto oli edes jossakin määrin järkevä eli todennäköisesti vastasin kaikille. Joillekin totesin vaan, että ei kiitos ja hyvää jatkoa jne jne. Niin ja olen pitkä, tumma, hyvännäköinen, mutta nöyrä, korkeasti koulutettu, hyväkäytöksinen ja fiksukin kai - toivotaan näin ;). Profiilin olin täyttänyt huolellisesti, joten ainakaan siitä ei olisi pitänyt jäädä kiinni.
Siinä ap:lle jonkinlainen epäsuora vastaus asiaan liittyen, joten ihan yleistä tuo. Henkilö oli todennäköisesti ylpeä, huonokäytöksinen, saa paljon yhteydenottoja, ei kiinnostanut, typerä tai jotain - vastaamatta jättäminen, yleistä... liian yleistä. Netissä vaan ihmisten käytöstavat katoavat jonnekin, mikä on valitettavaa tai en tiedä, onko niitä käytöstapoja edes koskaan ollut olemassa. Itse en tuota ymmärrä, mutta maailma on täynnä asioita, joita en ymmärrä ;). Eiköhän joku tule tätäkin vastausta alapeukuttamaan, koska ei keksi muutakaan parempaa. Tsemppiä ap:lle! Älä turhaan mieti kyseistä asiaa - ei ole sen arvoista ;)
Erehdyt. Netissä vaan on eri käytöstavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- eri (sinkkumies)
Siis yleensä siellä on parisuhdestatus, siviilisääty tms. kohta. Jos on sinkku, niin tietysti rastii siihen että on sinkku. Jos kohta on jätetty tyhjäksi, niin silloin mies on suhteessa mutta ei kuitenkaan halua valehdella olevansa sinkku.
Itse jätin vastaamatta, kun miehet olivat liian vanhoja. Aina löytyi niitä, jotka kokeilivat kepillä jäätä, vaikka kuinka laittoi ikäkriteerit. Lopulta laitoin ihan huutomerkkien kera.
On suorastaan loukkaavaa kuinka jotkut miehet kuvittelevat niin hanakasti, että naiset tykkäävät itseään hurjasti vanhemmista miehistä. Aivan sama kuin laittaisin itse itseäni yli 10v nuoremmille miehille viestiä, vaikka heillä olisi kriteerit näkyvillä. Hei HALOO!
Minulla oli se normaali alle tai yli 5v kriteerinä, eikä ole koskaan tarvinnut rimaa alittaa tuon suhteen.