Pitääkö miehen tarjota?
Ajatteletko, että miehen pitää tarjota treffeillä/yhteinen tekeminen? Millä perustelet tämän itsellesi? Vai onko ihan sama tai onko vastavuoroisuus sinulle tärkeää?
Kommentit (31)
No jos pyydän treffeille, niin maksan. Jos nainen pyytää, niin odotan että hän tarjoaa.
Mä ajattelisin, että kukin maksaa omansa. Jatkossa sitten vastavuoroisesti jos homma jatkuu pitemmälle. Mikäli mies haluaa välttämättä tarjota kiitän nätisti, enkä tee siitä mitään isoa numeroa.
En kyllä kehtaisi alkaa puolittamaan laskuja treffeillä. Yleensä hoidan laskun pois sopivassa välissä ilman suurempia sirkusnumeroita mutta pitää osata lukea tilannetta ja antaa naisellekin mahdollisuus maksamiseen jos se on hänelle tärkeää tai hän kokee että on hänen vuoronsa.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä kehtaisi alkaa puolittamaan laskuja treffeillä. Yleensä hoidan laskun pois sopivassa välissä ilman suurempia sirkusnumeroita mutta pitää osata lukea tilannetta ja antaa naisellekin mahdollisuus maksamiseen jos se on hänelle tärkeää tai hän kokee että on hänen vuoronsa.
Eihän laskuja tarvitse puolittaa vaan pyytää ne erikseen, niin kumpikin maksaa omansa. Itse en tykkäisi, jos mies tarjoaisi jotain kallista tai sitten itselle tulisi kerralla iso lasku maksettavaksi.
Köyhien ongelmia.
Minä tajoan jos pyydän miehen jonnekin. Mies tarjoaa jos pyytää minut jonnekin.
Ja itse asiassa toimii muissakin kuin tapailutilanteissa: maksan esim. ruuan äidilleni tai kaverilleni, pyydän heitä kanssani syömään, muusta ei puhettakaan.
Treffeillä, joo miehen kuuluu tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Treffeillä, joo miehen kuuluu tarjota.
Onko kellään perusteluja näille "kuuluu tarjota"?
Vierailija kirjoitti:
Ei. Molemmat maksavat omansa.
Ei. Hyviin tapoihin kuuluu että kutsuja / kutsunut tarjoaa kutsutulle.
Kyllä jos mies ei jaksa jumpata riittävän usein makuuhuoneessa niin vaihda se nuorempaan ja viriilimpään.
Ei pidä, mutta saa tarjota jos haluaa. Myös nainen voi tarjota välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän laskuja tarvitse puolittaa vaan pyytää ne erikseen, niin kumpikin maksaa omansa. Itse en tykkäisi, jos mies tarjoaisi jotain kallista tai sitten itselle tulisi kerralla iso lasku maksettavaksi.
Valitan mutta tuntuisi se silti vähän omituiselta. Ei kuitenkaan ole mistään älyttömistä summista kysymys vaan syömässä käymisestä tms. Anyway, jos nyt tulisi vastaan tilanne jossa toinen osapuoli haluaisi erilliset laskut niin ei kai sekään maailmanloppu olisi vaikka omituiselta tuntuisikin.
Periaatteessa olen sitä mieltä, että miehen pitää tarjota. Mutta naisen on oltava vastavuoroinen, siis ilman, että mies pyytää.
Tarjoaminen osoittaa myös, että mies on antelias, eikä pihi tai kitsas. Kitsaus ei liity pelkästään rahaan, vaan näkyy muillakin osa-alueilla.
Ymmärrän kyllä miehiä, jotka käyvät palkon treffeillä. Kuka sitä nyt aina haluaisi maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitan mutta tuntuisi se silti vähän omituiselta. Ei kuitenkaan ole mistään älyttömistä summista kysymys vaan syömässä käymisestä tms. Anyway, jos nyt tulisi vastaan tilanne jossa toinen osapuoli haluaisi erilliset laskut niin ei kai sekään maailmanloppu olisi vaikka omituiselta tuntuisikin.
Ajattelin just samaa, että eihän nyt yleensä kahvilla tai syömässä käyminen niin kovin paljoa maksa, etteikö sitä ihan kummalla osapuolella vaan olisi varaa maksaa. Itse suosin vastavuoroisuutta maksuasioissa. En oleta miehen automaattisesti tarjoavan, mutta jos hän haluaa niin tehdä, niin sekin on ok.
Miehen pitää olla valmis tarjoamaan. Mulle raha ei oo tärkeetä enkä halua mitään "mä maksoin viimeks, nyt on sun vuoro". Meillä oli miehen kanssa ekat treffit kuppilassa. Mies makso ekat, minä toiset ja mies kolmannet kaljat. Toisilla treffeillä minä maksoin ruuat eikä sen jälkeen olla laskettu kumpi on maksanu mitäki. Näin ollaan toimittu kohta kolme vuotta eikä edes asuta yhdessä.
Miehen pitää tarjota vain, jos se tarkoittaa automaattisesti seksiä.
Minun mies maksaa edelleen ravintolaillalliset, leffaliput jne. 4 vuoden jälkeenkin, koska HÄNESTÄ sen pitää mennä niin ja hänen mielestään se olisi noloa, jos nainen maksaa ravintolalaskun. Olen joskus yrittänyt maksaa, mutta suuttui siitä. Tietysti muuten maksamme arkiruuat ym. puoliksi.
Vierailija kirjoitti:
Ajatteletko, että miehen pitää tarjota treffeillä/yhteinen tekeminen? Millä perustelet tämän itsellesi? Vai onko ihan sama tai onko vastavuoroisuus sinulle tärkeää?
Pitkästä aikaa lompakkolois-haukkumisketju! Vaikka asia ei enää ole ajankohtainen niin vastaan:
Pitää olla valmis tarjoamaan. Jos kahvikupillinen on kynnyskysymys, niin suhtautumisemme rahaan on aivan liian erilaista. Jos mies on ehdottanut treffejä ja ehdottanut kahvilaa, niin odotan hänen myös tarjoutuvan maksamaan kahvini.
Käytännössä ensimmäiset omat treffini miesystäväni kanssa olivat kävelytreffit, joiden jälkeen itse tarjosin hänelle kotonani teetä ja croissantin.
Ei pidä tarjota! Saa, jos haluaa, mutta kenelläkään ei ole mitään velvollisuutta mihinkään. Mä olen deittailuni deittaillut opiskeluaikana (kaikki ovat suhteellisen köyhiä), enkä tajua tätä nykyistä vouhkausta siitä, että jonkun pitäisi tarjota.
Ei. Molemmat maksavat omansa.