Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka ei halua laittaa lapsia päivähoitoon?

Vierailija
26.03.2018 |

Oli tarkoitus laittaa lapset päiväkotiin kun nuorin täyttää kolme, jotta pääsen töihin. Tuntuu silti, että ei uskalla luottaa päivähoidon laatuun kun jatkuvasti puhutaan resurssipulasta. Tämä resurssipula on nimenomaan se, joka herättää epäluottamusta. Näköjään yksityisellä puolella samanlaista.

Nyt lapsilla on tosi hyvä leikkikoulu. Olisi kurja vaihtaa päivähoitoon, jos sen resurssit osoittautuvat huonosti mitoitetuiksi.

Olen kyllä jo täysin valmis palaamaan töihin, mutta en lasten kustannuksella. Miten te olette ratkaisseet ongelman? Mistä voi tietää onko päiväkoti ns. "hyvä" vai "huono"?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanko kysyä niinkin maallisen kysymyksen, että millä te elätte? Onko teillä kaikilla rikas mies? Miten oma työura?

Minä olen ollut tosi tyytyväinen lapsen päiväkotiin. Retkeilevät, askartelevat, laulavat, soittavat ja lapsen kehityksestä kuulee paljon palautetta. Lapsi tykkää itsekin ja pitkän loman jälkeen kyselee, koska päiväkotiin taas pääsee.

Miehellä jää kk verojen jälkeen käteen 1400€! :D Itse saan kotihoidontuen 400€, lapsilisät ja satunnaisista vkl töistä n. 200€/kk. Eli kyllähän sitä vähän pitää katsoa miten elää ja mitä ostaa mutta ei tässä nyt mitään köyhiä olla vaan asuntolainaa maksellaan niinkuin muutkin. Oma työura odottelee aikaa sopivaa. 

Ohis, joka ei uskalla viedä lapsiaan hoitoon. 

Vierailija
22/31 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapset ei mee päiväkotiin. Oon ite tehny työurani ennen laosia päiväkodissa ja omiani en niihin lastensäilytyslaatikoihin laita. Resurssipula, henkilökunnan väsymys, kokoajan lisääntyvät vaatimukset joita ei voida täyttää... Kotona me ulkoillaan, askarrellaan, lapset osallistuu iän mukaan esim kokkailuun ja mie oon sitoutunu olemaan läsnä, myös henkisesti.

Ap, tässä nyt vastailee. Pahoittelen kun unohtui tämä ketju. Kiitos keskustelusta!

Olen itse hoitoalalla ja siellä näkee hyvin miten resurssit vaikuttavat laatuun, vaikka henkilökunta olisikin hyvin motivoitunutta. Kaikki osastot eivät ole niin huonossa tilanteessa, mutta hyvissäkin paikoissa resurssipula vaikuttaa työn laatuun.

Olen ymmärtänyt, että päivähoidossa on sama tilanne. Erityisen huolestuttavaa on, että päivähoidon työntekijöitä kielletään puhumasta vanhemmille ongelmista. Toisaalta perhepäivähoitajien kohdalla pelottaa, että huono tyyppi sattuisi kohdalle. Ei ole valvontaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen leikkikoulu? Mistä puhut?

Meilläpäin on leikkikoulu 3x viikossa 3h. Maksaa muistaakseni 25€ kuussa/lapsi. Siellä on pieni ryhmä, jossa laadukasta varhaiskasvatusta koulutetulla henkilökunnalla. Meidän leikkikoulu on ihan mahtava! Se ei oikein korvaa päivähoitoa, sillä 3h:n aikana ehtisi vain käväistä töissä.

Vierailija
24/31 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen leikkikoulu? Mistä puhut?

Meilläpäin on leikkikoulu 3x viikossa 3h. Maksaa muistaakseni 25€ kuussa/lapsi. Siellä on pieni ryhmä, jossa laadukasta varhaiskasvatusta koulutetulla henkilökunnalla. Meidän leikkikoulu on ihan mahtava! Se ei oikein korvaa päivähoitoa, sillä 3h:n aikana ehtisi vain käväistä töissä.

Tämä oli myös ap

Vierailija
25/31 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen

Vierailija
26/31 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niihin kannata ketään viedä

Vierailija
27/31 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Vierailija
28/31 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapset olivat ihanissa , pienissä päiväkodeissa. Nyt lastenlapset viihtyvät erittäin hyvin omissaan.  Ja ihan pääkaupungissa. Tärkeää syntyvyydenkin kannalta , että päiväkodin saisi läheltä, ryhmät eivät liian isoja, ei laitosmaisuutta, ammattitaitoiset hoitajat ja opettajat.  Että vanhemmat voisi turvallisin mielin jatkaa työelämäänsä.

Vierailija
29/31 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Vierailija
30/31 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei kannata

Vierailija
31/31 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan halunnut laittaa lapsia päiväkotiin. Ja koska ei ollut pakko, niin koen olevani siinä suhteessa onnekas.

Uskon kyllä, että hoitajat ovat pääsääntöisesti lempeitä luonteeltaan, ja se on tietenkin hyvä asia. Mutta en halua, että lapseni viettävät suurimman osan valveillaoloaikaansa sellaisten aikuisten seurassa, joilla on alhainen koulutustaso. Tämä on tietenkin asia, jota en ole ikinä voinut ääneen missään sanoa, mutta tässä sen nyt teille kerron.

Päiväkodin pisteitä ei yhtään nosta se, että lapsi olisi siellä isossa ja hälyisessä ryhmässä. Sitä ehtii sitten koulussakin.

Me vietettiin lasten lapsuus kotona touhuten ja maailman ilmiöistä jutellen. Nautimme rauhallisista aamuista ja kuljettiin isän / perheen töissä mukana.

Nyt koululaisilla menee koulussa loistavasti. Mitään en valitsisi toisin.

Jos lapsi vasta aloittaa puhumaan, tuskin aikuisen koulutustaso vaikuttaa kovin paljon.

Lapseni päiväkodissa pitkään työskennelleellä on matala koulutus nimikkeestä päätellen. Lapsille hän oli tutuin. Kandiksi koulutetut tms. vaihtuvat aina välillä. Lapsi on ollut puoli vuotta päiväkodissa ja siinä ajassa tutustumiskäynnillä paikalla ollut on jo vaihtanut ryhmää. Yksi ope tai hoitaja (ei tietoa) aloitti samaan aikaan lapseni kanssa ja on yhä töissä, muut ovat uudempia tietääkseni.

Suuri päiväkoti on ollut hyvä ja toimiva. Vaikka lapsia tai hoitajia vaihtuu, ei sentään tarvitse pelätä että heti lakkautetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä