Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi käytät sanaa "pieruverkkarit"? Onko se olevinaan hauskaa?

Vierailija
26.03.2018 |

Mitä se edes tarkoittaa???

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuudenmukaista vain.

Vierailija
2/26 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pieruverkkarit ja kakkanarustringit, mitäpä noista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuota sanaa ole käyttänyt koskaan, mutta kyllä minulle on aina ollut ihan ilmeinen sen merkitys. Kumpaa osaa sanasta et ymmärrä. 

Vierailija
4/26 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ne pieruverkkarit on vihoviimeiset kolitsihousut, jotka nippanappa kelpaavat maalausremonttiin.

Vierailija
5/26 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, en ymmärrä.

Pieremiseen ei tarvita verkkareita, ilmavaiva riittää.

Vierailija
6/26 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olohousut, kotihousut. Mukavat, mutta sellaiset joita ei aivan viitsi käyttää muualla. Eivät kuitenkaan pahimmat mahdolliset. Nimi lienee peräisin siitä, että useimmat eivät kehtaa piereskellä kuin kotonaan -> verkkarit joita käyttäessä siis voi vaikka piereskellä. Ei varsinaisesti hauska nimitys, eikä kuulu sanavarastoon aktiivisesti, mutta ymmärrettävä.

Vierailija
7/26 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieruverkkarit on ne parhaat päivänsä nähneet collegehousut joissa ei kehtaa esiintyä julkisesti, mutta sopivat kotona sohvalla piereskelyyn.

Vierailija
8/26 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jatka tutustumista, jos käytössä tuollainen sana. Voi puhua ihan suoraankin, eikä mukahauskaa.

Vierailija
9/26 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jatka tutustumista, jos käytössä tuollainen sana. Voi puhua ihan suoraankin, eikä mukahauskaa.

Voi tulla sinulle yllätyksenä, mutta monet ihmiset käyttävät erilaisia sanoja yrittämättä olla hauskoja. Minusta tuokin on jo niin kulunut sanonta, etten kyllä noteeraa sitä minään mukahauskana ilmaisuna, vaan ihan vain normaalina sanana. 

Vierailija
10/26 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieruverkkarit on varsin tarpeellinen ilmaisu.

"Verkkareilla" voi lähteä vaikka lenkille, kun "pieruverkkarit" ovat useimmiten jo siihenkin liian kulahtaneet.

Vierailija
11/26 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolisto-ongelmaisen av-mamman kotiasu.

Vierailija
12/26 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on korrekti vastine pieruverkkareille? Siis sellainen ytimekäs ja yksiselitteinen?

Vierailija
13/26 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lökäpöksy parempi sana?

Vierailija
14/26 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoan tuota ilmaisua. Käytän verkkareita, mutta mulla on oikeasti tosi vähän ilmavaivoja (kaikilla niitä on, mutta silti). Ei varmaan pitäisi ottaa näin kirjaimellisesti, mutta häiritsee jos joku puhuu rumasti mun mukavimmista kollareista!

Lisäksi, verkkarikangas oikeasti tarkoittaa sitä semmoista kiiltävähköä tekokuitua, eikä kolitseja.

Vierailija
15/26 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä inhoan tuota ilmaisua. Käytän verkkareita, mutta mulla on oikeasti tosi vähän ilmavaivoja (kaikilla niitä on, mutta silti). Ei varmaan pitäisi ottaa näin kirjaimellisesti, mutta häiritsee jos joku puhuu rumasti mun mukavimmista kollareista!

Lisäksi, verkkarikangas oikeasti tarkoittaa sitä semmoista kiiltävähköä tekokuitua, eikä kolitseja.

Käytän mäkin verkkareita, mitä sitten? Yhden nimenomaisen kerran muistan, jolloin käytin pieruverkkari-sanaa painottamaan tyylikkäiden ja rupuisten löysien housujen eroa. Sanoin jotakuinkin niin, että "tykkään verkkareista ja lökäreistä. Siis tyylikkäistä, en mistään pieruverkkareista."

Vierailija
16/26 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntit ja "räväkät" wt-ihmiset tuollaisia käyttää. Ei sivistyneet puhu tuollaisia.

Vierailija
17/26 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yleinen käytössä oleva sana. Kuten suuresti inhoamani sana: "korvamato" < ei edes kerro asiaansa, mutta silti sitä jengi käyttää yleisesti.

Pieruverkkarit sanana kertoo koko tarinansa.

Vierailija
18/26 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juntit ja "räväkät" wt-ihmiset tuollaisia käyttää. Ei sivistyneet puhu tuollaisia.

Eihän sivistyneistö edes piere.

Vierailija
19/26 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkailla pökäreillä on monta nimeä. Pierupuntit on ihan ehdottomat.

Vierailija
20/26 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis, mutta käyttääkö joku oikeasti verkkareita? Siis sellaisia kylmiä ja liukkaita housuja? Ihan vapaaehtoisesti?

Mun kotihousuina on pehmoiset pyjamahousut. Ja sitten vielä villasukat jalkaan <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä