Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liian epäsosiaalinen sosiaaliseen mediaan?

Epäsosiaalinen somettaja
26.03.2018 |

Onko muille käynyt sitä, että olet huomannut olevasi liian epäsosiaalinen sosiaalisen median käyttäjäksi?

Julkaisuja Facebookissa tai kuvia ja videoita Instagramissa ei jaksa seurata, koska suurin osa tuttavien jutuista ei muuten vain kiinnosta. Tai iso osa julkaistusta sisällöstä ihan oikeasti tosi tylsää tai toistaa liikaa itseään (esimerkiksi päivittäinen kuva omasta naamasta).

Pienen määrän ihmisiä päivitykset voisivat kiinnostaa, mutta ne hukkuvat julkaisujen vyöryn sekaan. Ei kai auta kuin deletoida nämä tilit...

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole edes kavereita, joten ei ole tarvetta sosiaaliselle medialle. Sometilejä ei ole eikä tule.

Vierailija
2/24 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä seuraankin fb:ta vain ryhmien takia ja Instagramista hyviä valokuvaajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en ole facebookissa tai vastaavissa.

Vierailija
4/24 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole edes kavereita, joten ei ole tarvetta sosiaaliselle medialle. Sometilejä ei ole eikä tule.

Myös vauva.fi on sosiaalinen media.

Vierailija
5/24 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sini8v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Sitten tämä on ainoa käyttämäni sosiaalinen media. En kyllä oikein osaa mieltää anonyymiä keskustelupalstaa sellaiseksi, mutta kai käsitteeni ovat vanhentuneet.

Vierailija
6/24 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä toimivat paremmin silloin, kun ihmiset julkaisivat vähemmän. Nykyään esimerkiksi jostain uudesta sohvasta saattaa ilmestyä Facebookiin monta kuvaa. Tylsää!

Vierailija
7/24 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sini8v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti? En olisi mieltänyt tätä siihen luokkaan.

Vierailija
8/24 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin pakkomuistuttelu ihmisten syntymäpäivistäkin on aika vaivaannuttavan oloista. Periaatteessa ihan kiva joo, mutta ei välttämättä hirveästi liikuta jonkun ala-asteaikaisen tuttavan syntymäpäivän muistaminen.

Ihan sama onnitellaanko puolin ja toisin lainkaan, jollei Facebookia lukuunottamatta olla toistemme kanssa tekemisissä.

Vierailija
9/24 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin epäsosiaalinen, joten kuulumistenvaihto Facebookin kautta sopii hyvin.

Vierailija
10/24 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsosiaalinen somettaja kirjoitti:

Facebookin pakkomuistuttelu ihmisten syntymäpäivistäkin on aika vaivaannuttavan oloista. Periaatteessa ihan kiva joo, mutta ei välttämättä hirveästi liikuta jonkun ala-asteaikaisen tuttavan syntymäpäivän muistaminen.

Ihan sama onnitellaanko puolin ja toisin lainkaan, jollei Facebookia lukuunottamatta olla toistemme kanssa tekemisissä.

Miksi sitten pitää tuollaisia ”kavereita”, joiden kuulumiset ja tekemiset ei kiinnosta ja keiden kanssa ei ole tekemisissä?

Vierailija
11/24 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä toimivat paremmin silloin, kun ihmiset julkaisivat vähemmän. Nykyään esimerkiksi jostain uudesta sohvasta saattaa ilmestyä Facebookiin monta kuvaa. Tylsää!

Minkä ikäinen olet? 

Olen itse 24 v, ja todella harva kaverini julkaisee mitään kuvia enää. Sisältö on lähinnä artikkeleiden jakamista - sekä asia-artikkeleiden että vähän kevyemmän sisällön - ja päivitykset ovat enimmäkseen kihla-, vauva- ja naimisiinmenouutisia, eli niitä isoja elämänmuutoksia joista halutaan tiedottaa kaikille. Jotain lomakuvia ja sen sellaista joskus. Sisustuskuvat sun muut miellän enemmän IG-jutuksi.

Vierailija
12/24 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin some turhauttaa mutta olen mielestäni hyvin sosiaalinen. Meikäläisen sosiaalisuuden kaipuuta tyydyttää keskustelu kasvokkain, ja jossain määrin "vanhanaikainen" kirjeenvaihto sähköpostein. Facessa homma keskittyy sellaiseen pintahälinään joka ei sytytä oikeastaan mitenkään, edes silloin kun kyse on hyvästä ystävästä.

Vierailija
13/24 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hyvin epäsosiaalinen, joten kuulumistenvaihto Facebookin kautta sopii hyvin.

Sehän on hyvä. Itse vain olen huomannut sen, etten ole enää kovinkaan monista ihmisistä ylipäätään kiinnostunut. Ja kiinnostavienkin ihmisten tylsiin julkaisuihin ei jaksaisi millään keskittyä edes pientä hetkeä. Kai omia tapoja käyttää somea olisi nyt aika jotenkin päivittää.

Vierailija
14/24 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? 

Olen itse 24 v, ja todella harva kaverini julkaisee mitään kuvia enää. Sisältö on lähinnä artikkeleiden jakamista - sekä asia-artikkeleiden että vähän kevyemmän sisällön - ja päivitykset ovat enimmäkseen kihla-, vauva- ja naimisiinmenouutisia, eli niitä isoja elämänmuutoksia joista halutaan tiedottaa kaikille. Jotain lomakuvia ja sen sellaista joskus. Sisustuskuvat sun muut miellän enemmän IG-jutuksi.

Olen vähän päälle 3-kymppinen. Omat tuttavani julkaisevat usein paljon samoja juttuja sekä Facebookissa että Instagramissa.

Vierailija
15/24 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten pitää tuollaisia ”kavereita”, joiden kuulumiset ja tekemiset ei kiinnosta ja keiden kanssa ei ole tekemisissä?

Etupäässä siksi, että olen ollut laiska pelaamaan tilin kavereita, varsinkin siinä tapauksessa, jos joku tuttu usein kommentoi omia päivityksiä. Ja pieni uteliaisuus on ollut mukana siinä, että on välillä aina seurannut mihin samalta kylältä joku muu on päätynyt.

Vierailija
16/24 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin some turhauttaa mutta olen mielestäni hyvin sosiaalinen. Meikäläisen sosiaalisuuden kaipuuta tyydyttää keskustelu kasvokkain, ja jossain määrin "vanhanaikainen" kirjeenvaihto sähköpostein. Facessa homma keskittyy sellaiseen pintahälinään joka ei sytytä oikeastaan mitenkään, edes silloin kun kyse on hyvästä ystävästä.

Joo, aika pinnalliseksi nämä päivitykset usein jäävät. Harva julkaisee mitään kovin syvällisiä pohdintoja tai selostaa kuulumisiaan kovin tarkasti.

Etupäässähän somen jutut ovat sitä, että julkaisuna on vaikka kuva ja teksti, että on tosi mukavaa, että aurinko paistaa. Ei siis mitenkään kovin spesifiä infoa toisen elämästä.

Vierailija
17/24 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etupäässä siksi, että olen ollut laiska pelaamaan tilin kavereita, varsinkin siinä tapauksessa, jos joku tuttu usein kommentoi omia päivityksiä. Ja pieni uteliaisuus on ollut mukana siinä, että on välillä aina seurannut mihin samalta kylältä joku muu on päätynyt.

* poistamaan. Typerä automaattinen tekstikorjaus!

Vierailija
18/24 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa pitäisi olla vaihtoehtona joku määräaikainen kevytkaveruus, jotta pääsisit osasta tuttavia helposti ja nopeasti eroon kuulumiset pinnallisesti vaihdettuasi.

Vierailija
19/24 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää tietää toisten asioita niin paljon, siksi en sovi instaan tai varsinkaan faceen. Tekee mieli pistää silmät kiinni toisten "uutisilta" joten järkevämpää oli pistää sovellukset kiinni! Lisäksi omat elämän tapahtumat ovat sellaisia, että harrastin samoja harrastuksia kuin aina, tein ruokaa, hain lapsen treeneistä, kävin lääkärissä... Kuka sellaisia jaksaa ilmoitella toisille. Ja jos joskus tehdään jotain oikein jännää, niin en sitäkään katso asiakseni jakaa muiden kanssa.

Aina välillä mieleeni tulee joku vähän syvällisempi aihe tai ajatus, josta olisi kiva jutella jonkun kanssa, mutta jotenkin hirvittää että ne mun ajatukset on siellä sitten seinällä ei-anonyymina ja kuka tahansa kaveri facessa voi lukea ja ajatella ties mitä, eikä kommentoida, esimerkiksi käsittää minut ihan väärin ihmisenä ilman että koskaan saisin tietää. Tulen mieluummin juttelemaan tänne. Ja olen käsittänyt niin, että Facebookissa ei olla yleensä kovin innoissaan osallistumassa ei-pinnallisiin keskusteluihin. Riippuu tietenkin myös kavereista.

Varmaan jos olisin heti Facebookin synnyttyä ottanut sen elämääni, olisin tottunut käyttämään sitä luontevasti ja ilman omituisia kammoja siitä, mitä ihmiset ajattelee. Nyt kuitenkin tuntuisi oudolta enää aloittaa. Vielä yksi asia mikä siinä ahdistaa, olisi se säätäminen - mun pitäisi esimerkiksi piilottaa äidiltä suurin osa päivityksistäni, koska lyön vetoa että hän olisi ensimmäisenä innoissaan kommentoimassa ihan joka asiaan :D

Vierailija
20/24 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä julkaisee kyllä päivityksiä tyyliin "salilla taas!" vaikka joka viikko. Ehkä sitten joku saa noin enemmän irti treenistään. En itse oikeasti tiedä mikä siinä on idea. Kai nimittäin suurin osa muista ihmisistä edes välillä jotenkin onnistuu liikkumaan ilmoittamatta koko kansalle asiasta. 🤔

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän