Jännittäessä todella pistävä hien haju kainaloista.
Eli kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta ja siitä johtuvasta jännityksestä. Ongelmana on vaan että kainalot hikoaa näissä tilanteissa todella paljon ja hien haju on todella pistävä. Dödöstä ei ole apua vaan se haju puskee läpi ja kunnon kainaloiden pesu ennen dödöä ei auta. Jos taas hikoaa normaalisti vaikka fyysisestä rasituksesta tai kuumuudesta niin kainalohiki on täysin hajuton.
Tämä haittaa jo osin töissäkin jos jännittää jotakin tilannetta niin hajua pukkaa ja saannu palautetta siitä vaikka kuinka yrittäisi pitää kainalot pestyinä ja käyttää dödöä. En pahemmin enää uskalla mennä mihinkään tapahtumiinkaan koska alan kumminkin haista ja ihmiset alkaa katsoa nenää nyrpistellen :(
Onko muilla vastaavaa ongelmaa ja ootteko saanneet ratkaistua? Niin ja olen mies jos joku haluaa tietää.
Kommentit (69)
Mulla on samantyylistä ongelmaa. Haju ei ehkä ole ihan hirveän pistävä, mutta pahempi kuitenkin kuin vaikka lenkin jälkeen. Kainalohien määrä on myös huomattavan suuri ja häiritsee todella! Esim. kesällä en voi ollenkaan pitää tavallisia t-paitoja, vaan aina pitää olla jotain löysää päällä, että kainaloläntit ei leviä. Ne läntit leviää mulla vaikka jakkupuvun läpi, eli hankalaa on pukeutuminen.
Itsellä hajuun auttaa kainaloiden peseminen ihan sellaisella pesusienellä silloin tällöin, niin että kuollutta ihosolukkoa lähtee ihon pinnalta pois. Liikaa ei tietenkään kannata hinkata, ettei iho ohene liikaa ja mene rikki.
Kainaloiden lisäksi hikoilen varpaista ja nivusista. Pahimpina päivinä käyn vaihtamassa pikkuhousut kerran tai kahdesti työpäivän aikana. Muuten haju on ihan toivoton ja olo epämukava, tietenkin.
Olen tavallaan luovuttanut tämän asian suhteen, enkä enää eres yritä pärjätä, vaan turvaudun lääkkeisiin. Beetasalpaajat vähentävät jännitystä ja saattavat helpottaa esim. käsien tärinää ja myös hikoilua. Jos on jotain erityisen jännittävää tiedossa, saatan käyttää myös rauhoittavia lääkkeitä, mutta onneksi jo ihan pieni määrä tehoaa, enkä käytä kuin n. kerran viikossa, joten toleranssia ei ole päässyt kehittymään.
Oletan, että tämä vaiva helpottaa parinkymmenen vuoden päästä.
t. Nuori nainen
Haluan vielä lisätä, että pikkuhousunsuojat eivät auta siihen, että hikoilee nivustaipeista. Kyse ei ole vaginan tai takapuolen hikoilusta, vaan enemminkin hiki tulee reisien sisäsyrjältä, kuten kenellä tahansa hikisen salitreenin tai lenkin yhteydessä (myös miehillä).
Käsidesiä kainaloon tarpeen tullen. Huomattavasti kätevämpää kuin kainaloiden pesu vedellä ja saippualla esim. kesken työpäivän. Kuivuu nopeasti ja toimii.
Mulla on tuo sama, mutta en ikävä kyllä osaa auttaa koska minulla toimii stick-antiperspirantti. Roll-onit tai suihkeet ei auta, mutta ihan perus marketin rexonastick tehoaa. Kainalokarvat epiloin heti kun puskevat ihosta yli pari milliä, sillä lyhyetkin karvat tuntuvat pahentavan hajua.
Voithan kokeilla Absolut Torria, joka estää hikoilun kokonaan. Mutta se on todella tujua tavaraa.
Hikoilen paljon. Joudun vaihtmaaan alushousuja monta kertaa päivässä, koska ne ovat märät. Hiki myös haisee rekkamiehelle tai sille, että olisin pissannut housuihini ja unohtanut pestä vaatteet ja vain kuivattanut ne. Ensin luulinkin, että multa lirahtelee, mutta sama haju on kaikissa vaatteissa ja tulee niihin hetkessä. Pyykistä tullessa haisevat vielä raikkaalle.
Kasvojen ihossa koko ajan paksu rasva, aivan kuin olisi ollut meikit koko päivän kasvoilla. Siihenkään ei ole auttanut mikään.
Kaikista pahin muutos on hiukset! Ne pöhöttää, on elottomat, karheat ja hapertuvat ennen kuin kasvavat pitkiksi ja joudun leikkaamaan ne lyhyiksi. Ja pitkillä tarkoitan just ja just olkapäille ulottuvia hiuksia.
Saan myös älyttömiä hepuleita ilman syytä ja jos on syytä, niin paisuttelen niitä kohtuuttoman isoiksi.
Tunnen ovulaation, en ole tuntenut sitä kuin viimeiset vuodet, ennen menkkoja vatsa on todella kipeä, turvoksissa ja täynnä ilmaa. Olen myös usein päivän vesiripulilla.
Saan päiväkausia kestäviä syöppökohtauksia.
Mitä vielä? Varmaan vaikka mitä, mutta koska muistikin on huonontunut, en nyt saa mieleen muuta.
hae apteekista sienilääkettä ja hierase sitä kainaloihin. pitäisi hoitaa ongelman.
Mulla sama, tuo on kamalaa. Apteekista bats dödö vähän auttaa. Eikä saa pitää keinokuituisia ihan ihonmyötäisiä paitoja, mielummin vähän löysä kainalosta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on samantyylistä ongelmaa. Haju ei ehkä ole ihan hirveän pistävä, mutta pahempi kuitenkin kuin vaikka lenkin jälkeen. Kainalohien määrä on myös huomattavan suuri ja häiritsee todella! Esim. kesällä en voi ollenkaan pitää tavallisia t-paitoja, vaan aina pitää olla jotain löysää päällä, että kainaloläntit ei leviä. Ne läntit leviää mulla vaikka jakkupuvun läpi, eli hankalaa on pukeutuminen.
Itsellä hajuun auttaa kainaloiden peseminen ihan sellaisella pesusienellä silloin tällöin, niin että kuollutta ihosolukkoa lähtee ihon pinnalta pois. Liikaa ei tietenkään kannata hinkata, ettei iho ohene liikaa ja mene rikki.
Kainaloiden lisäksi hikoilen varpaista ja nivusista. Pahimpina päivinä käyn vaihtamassa pikkuhousut kerran tai kahdesti työpäivän aikana. Muuten haju on ihan toivoton ja olo epämukava, tietenkin.
Olen tavallaan luovuttanut tämän asian suhteen, enkä enää eres yritä pärjätä, vaan turvaudun lääkkeisiin. Beetasalpaajat vähentävät jännitystä ja saattavat helpottaa esim. käsien tärinää ja myös hikoilua. Jos on jotain erityisen jännittävää tiedossa, saatan käyttää myös rauhoittavia lääkkeitä, mutta onneksi jo ihan pieni määrä tehoaa, enkä käytä kuin n. kerran viikossa, joten toleranssia ei ole päässyt kehittymään.
Oletan, että tämä vaiva helpottaa parinkymmenen vuoden päästä.
t. Nuori nainen
Samanlailla itselläkin t-paidan kainalo-alueella isot märät läntit. Mutta kaipa se on vaan elettävät tämän kanssa, itsellä ei mitään rauhoittavia lääkkeitä ole enkä ole käyttänyt et sitä en tiedä auttaisiko ne minulla yhtään.
T: ap
Lyhennä kainalokarvoja, käytä löysiä paitoja, vältä tekokuitusia vaatteita ja pese paidat 60 asteessa huuhteluaineena tilkka etikkaa.
Hei,
Köysin itse avun stressihikeen Rexonan Maximum protect clean scentistä, vaatiin kainalokarvojen täydellisen ajelun (tämän teen aina suihkussa partahöylällä). Tämä voidemainen Deodorantti laitetaan iltaisin kuivaan kainaloon vaikuttamaan, eikä muuten petä seuraavana päivänä! Muut dödöt turhia tämän jälkeen. Kokeile niin huomaat! :)
Mulla auttaaa ainoana apteekista myytävä luonnonkristallideodorantti.
Jos hikoilet usein, on haju todnäk pinttynyt vaatteisiin. Haju on aina tuplasti pahempi, jos se on pinttynyt tekstiiliin. Tällöin pesukaan ei auta kunnolla, haju tulee heti esiin kun vaate hieman kastuu.
Käytä sellaisia irrotettavia kainalotyynyjä/lappuja, niin haju ei tartu vaatteisiin, vaan niihin lappuihin. Voit laittaa ne aluspaitaan (t-paita kauluspaidan tai neuleen alla) vaihtaa ne vaikka ennen ja jälkeen jännittävän tilanteen. Sujautat vaan vessassa minigrip-pussiin ja housujen taskuun, mistä siirrät laukkuun ja kotona pesuun.
Vierailija kirjoitti:
Lyhennä kainalokarvoja, käytä löysiä paitoja, vältä tekokuitusia vaatteita ja pese paidat 60 asteessa huuhteluaineena tilkka etikkaa.
Ajelen kainalot aina välillä mutta en poistaa niitä kokonaan koska minulla ne estää hiertymiä. Vaatteiden pitäisi kyllä olla suht löysiä ja paidat pesen ilman etikkaa 60 asteessa et saan kyllä hajun pois vaatteista.
Vierailija kirjoitti:
Jos hikoilet usein, on haju todnäk pinttynyt vaatteisiin. Haju on aina tuplasti pahempi, jos se on pinttynyt tekstiiliin. Tällöin pesukaan ei auta kunnolla, haju tulee heti esiin kun vaate hieman kastuu.
Käytä sellaisia irrotettavia kainalotyynyjä/lappuja, niin haju ei tartu vaatteisiin, vaan niihin lappuihin. Voit laittaa ne aluspaitaan (t-paita kauluspaidan tai neuleen alla) vaihtaa ne vaikka ennen ja jälkeen jännittävän tilanteen. Sujautat vaan vessassa minigrip-pussiin ja housujen taskuun, mistä siirrät laukkuun ja kotona pesuun.
Mielestäni olen saannut hajun pestyä vaatteista ilman poppakonsteja et en ole haistanut mitään vaatteissa pesun jälkeen/kuivana/märkänä.
Absolutt Torr apteekista..kerran, pari yöksi viikossa. Silloin riittää perusdeudorantti päivisin. Ja on kyllä ihanaa, kun jännityksen määräkin vähenee, kun ei tarvitse jännittää hajuja. Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Hei, Kiitos vinkistä! Täytyy kokeilla tätä. Olen huomannut saman, että t-paidat "kuluvat" nopeasti. Ovat ihan raikkaita pesusta tullessa, mutta ei mene töissä montaa hetkeä, että haju jo tulee läpi. Nuo laput säästäisivät varmaan rahaakin (ja luontoa), ettei tarvitse uusia kaikkia t-paitoja vuoden välein.
Mikä teitä oikein vaivaa?
Ei kuulosta normaalilta että dödö ei tehoaisi.
Itsellä ei ole aikuisiässä pettänyt normaalit dödöt oikeastaan ikinä, vaikka pyöräilen ja käyn salilla pitkin päivää ilman lisäämistä ym.
Tällaisia olen tilannut:
https://www.aliexpress.com/item/50pcs-Underarm-Dress-Clothing-Sweat-Per…
Todella käteviä ovat. Nämä voi myös harsia varmuuden vuoksi saumakohtaan, jotta paikallaan pysyminen taataan, vaikka liimapinta niissä onkin. Paita/mekko ei tahriudu myöskään kainalonkohdalta, jos kainalot puhdistaa tarvittaessa käsidesillä ja lisää dödöä.
Mullakin on toi sama mutta kyllä mulla ainakin dödö auttaa. Osta jotain voimakkaamman tuoksuista ja nimenomaan suihkutettavaa
Ei muita kohtalotovereita?