Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olemme sukupuolineutraali perhe ja haluaisimme adoptoida lapsen. Vinkkejä?

Vierailija
26.03.2018 |

Vaimolla ei ole kohtua, joten on mahdotonta saada lasta. Olemme harkinneet adoptointia. Ei kai siinä mitään ongelmia pitäisi olla? Olisiko teillä vinkkejä, miten kasvattaa lapsi sukupuolineutraalissa ympäristössä? Aikuisellehan kuviot voivat olla aika selkeitä, mutta pienelle lapselle ei niinkään.

Varsinainen adoptointi tehtäisiin kesällä tai alkusyksystä. Vinkkejä?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että vaimo on siis entinen mies ja itse olen ei-binäärinen. Meitä siis yhdistää samat asiat. ap

Vierailija
2/46 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että vaimo on siis entinen mies ja itse olen ei-binäärinen. Meitä siis yhdistää samat asiat. ap

Juu, aivan varmasti 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri niin. Aivan varmasti. Totta kai jokainen vastuullinen henkilö lähtee ensimmäisenä kyselemään neuvoja täältä. Aivan varmasti! Onnea ja ostakaa vaikka keraaminen kani ja hä**ikää sitä vuorotellen.

Vierailija
4/46 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastori Limbo kirjoitti:

Juuri niin. Aivan varmasti. Totta kai jokainen vastuullinen henkilö lähtee ensimmäisenä kyselemään neuvoja täältä. Aivan varmasti! Onnea ja ostakaa vaikka keraaminen kani ja hä**ikää sitä vuorotellen.

Miksei lähtisi? Tämä on yksi (ellei jopa) Suomen suosituin keskustelupalsta. ap

Vierailija
5/46 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varokaa koirankakkaa!

:D

Vierailija
6/46 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hankkikaa kivi ja määritelkää se lapseksi

Ei ole kiva, että teet pilkkaa tällä tavalla. Kysyimme autenttisia vinkkejä, siinä kaikki. ap

Vierailija
7/46 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pastori Limbo kirjoitti:

Ylis on suosituin mutta vauvan av taitaa oikeasti olla kakkosena.

Vierailija
8/46 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi taivas tätä hullua maailmaa

provo, I hope

lasta ei saisi enää kutsua poika tai tyttö. lasten vanhempia ei saa sanoa , tiian äiti vaan nimeltä puhutella.

oi voi..jollain on liikaa aikaa...

Vierailija
9/46 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin että kesällä teille sopisi tulla adoptio lapsi? Kun on lomat. Se projekti on hieman pidempi kuin muutama kuukausi ja teidän aikataulu ei kiinnosta adoptio toimistoa.

Vierailija
10/46 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Varsinainen adoptointi tehtäisiin kesällä tai alkusyksystä. Vinkkejä?"

Joo, vinkki on että opettelet trollaamaan paremmin. Kuka tahansa adoptiota harkinnut tietää, että se on monen vuoden prosessi.

Vierailija
11/46 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

provo, I hope

lasta ei saisi enää kutsua poika tai tyttö. lasten vanhempia ei saa sanoa , tiian äiti vaan nimeltä puhutella.

Jos aiot alkaa miettiä tätä hullua maailmaa niin tiedä sitten, että en loukkaannu jos minua sanotaan isäksi vaikka olen ei-binäärinen. Lapsen äitiä voi tietenkin sanoa äidiksi, kun on muuttanut sukupuoltaan. ap

Vierailija
12/46 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setalla on sateenkaariperheiden palsta. En usko, että lapsen sukupuolineutraali kasvatus onnistuu suomessa ja adoptioon on aika paljon vaatimuksia. Tuskin mikään maa josta saa adoptoida hyväksyy ideaa.

Onnea matkaan!

Vierailija
13/46 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sitä adoptiokoiraa jo tiedustella.

Vierailija
14/46 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Varsinainen adoptointi tehtäisiin kesällä tai alkusyksystä. Vinkkejä?"

Joo, vinkki on että opettelet trollaamaan paremmin. Kuka tahansa adoptiota harkinnut tietää, että se on monen vuoden prosessi.

Niin siis prosessi aloitettaisiin kesästä tai alkusyksystä. En missään vaiheessa sanonut, että saamme lapsen jo silloin? Tiedän mistä puhut. ap

Vierailija
15/46 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pastori Limbo kirjoitti:

Jos oikeasti kuuluisitte noihin vähemmistöihin tietäisitte miksi ei, ja myös mistä sitä apua pitää lähteä etsimään. Ja kirjoittaisit ihan eri tavalla kuin nyt. Jokainen sanasi on epäuskottava.

Vierailija
16/46 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Setalla on sateenkaariperheiden palsta. En usko, että lapsen sukupuolineutraali kasvatus onnistuu suomessa ja adoptioon on aika paljon vaatimuksia. Tuskin mikään maa josta saa adoptoida hyväksyy ideaa.

Onnea matkaan!

On kummallista, jos adoptioprosessi on tehty monimutkaisesti. Ilmeisesti Suomen valtio haluaa raskaudenkeskeytyksiä mieluummin. Eipä siinä mitään, kyllä me jaksamme odottaa. ap

Vierailija
17/46 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptiovanhemmiksi haluavien tulee käydä läpi sosiaalityöntekijöiden antama adoptioneuvonta ja saada Valviran alaiselta adoptiolautakunnalta haettava adoptiolupa. Adoptioneuvonnassa selvitetään adoptiohakijoiden soveltuvuus adoptiovanhemmiksi. Adoptiomotiivien ja iän lisäksi selvitetään muun muassa rikosrekisteri, terveydentila, asuminen ja taloudellinen tilanne. Adoptioneuvonnassa keskustellaan elämänhistoriasta, parisuhteesta, sosiaalisesta tukiverkostosta, kasvatusperiaatteista ja adoptiovanhemmuuden mukanaan tuomista erityisistä asioista. Näin halutaan varmistaa adoptiovanhemmaksi haluavan/haluavien edellytykset huolehtia adoptiolapsesta, sillä Suomi on sitoutunut noudattamaan kansainvälistä Haagin lastensuojelusopimusta, jossa adoptio on määritelty lastensuojelulliseksi toimenpiteeksi.

Vierailija
18/46 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

provo, I hope

Jos aiot alkaa miettiä tätä hullua maailmaa niin tiedä sitten, että en loukkaannu jos minua sanotaan isäksi vaikka olen ei-binäärinen. Lapsen äitiä voi tietenkin sanoa äidiksi, kun on muuttanut sukupuoltaan. ap

Jos haluaa provota niin ei kannata tehdä sitä näin ilmiselvästi. Olis omlut uskottavampaa, jos oisit vaa esittänyt että ootte täysin pihalla adoptiosta, mutta toi että et tajua transjutuistakaan hölkäsen pöläystä ei toimi. Oikeasti "ei-binäärinen henkilö, jolla transvaimo" kyllä ymmärtää, ettei vaimo ole sukupuoltaan muuttanut vaan korjannut.

Vierailija
19/46 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pastori Limbo kirjoitti:

Jos oikeasti kuuluisitte noihin vähemmistöihin tietäisitte miksi ei, ja myös mistä sitä apua pitää lähteä etsimään. Ja kirjoittaisit ihan eri tavalla kuin nyt. Jokainen sanasi on epäuskottava.

Vauva-palsta on tunnettu progressiivisuudesta, mitä ystäviltänikin olen kuullut. En etsi mitään pääomaista apua täältä, vaan ainoastaan vinkkejä muilta ihmisiltä vapaa-ajallani. ap

Vierailija
20/46 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

provo, I hope

Jos haluaa provota niin ei kannata tehdä sitä näin ilmiselvästi. Olis omlut uskottavampaa, jos oisit vaa esittänyt että ootte täysin pihalla adoptiosta, mutta toi että et tajua transjutuistakaan hölkäsen pöläystä ei toimi. Oikeasti "ei-binäärinen henkilö, jolla transvaimo" kyllä ymmärtää, ettei vaimo ole sukupuoltaan muuttanut vaan korjannut.

Itse en ole tätä muutosta (tai korjausta) käynyt läpi, joten jos termit ovat minulla jotenkin hakosessa, niin se onkin ymmärrettävää. Vaimoni on sanonut, että muuttaa sukupuolensa vastaamaan paremmin sosiaalista identiteettiänsä. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä