Lapseni eivät ehkä olekaan minun
On erittäin todennäköistä etteivät minun ja ex-vaimoni lapset olekaan minun. Olen epäillyt tätä alusta saakka sillä raskauksien alkamisten ajat eivät täsmää ja lisäksi suhteessa oli tuolloin epäilyksiä useista pettämisistä exän puolelta - lapsemme eivät ulkonäöllisestikään muistuta minua. Minua vaivaa tämä asia paljon, ja mietin nyt voisinko saada asian jotenkin selville niin etteivät lapset saisi tietää koskaan (lapset ovat jo täysi-ikäisiä). Miten asia kannattaisi selvittää, vai vienkö epäilykseni hautaan?
Kommentit (25)
hölönpölön kirjoitti:
On suuri ongelma suomessa tämä, todella epäreilua miehiä kohtaan. Oma mies 19-vuotiaana tunnustanut isyyden ja akka paljastu täydeks jakorasiaks. Eivät olleet avioliitossa. Asiaa ei saada enää selvitettyä. Tästä pitäisi saada kunnon kansalaisaloite. Dna-testit pakollisiksi ennen isyyden tunnistamista vähintäänkin.
No jo on typerä mies jos tunnustaa isyytensä vaikka epäilee ettei lapsi ole hänen. Suomessa kun testit saa halutessaan (paitsi naimisissa olevat). Noh, tyhmyydestä sakotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta selvität asian. Eivät voi periä sinua, jos eivät ole sinun lapsiasi.
Avioliitossa syntyneet ovat sinun lapsia, vaikka siittämä olisi joku muu.
Isyyden voi kumota jos lapset eivät ole miehen. Taitaa vaatia myös oikean isän löytämisen.
Eipä tietenkään ole,
"Sinun lapsesi eivät ole sinun lapsiasi.
He ovat itseensä kaipaavan elämän tyttäriä ja poikia. He tulevat sinun kauttasi, mutta eivät sinusta, ja vaikka he ovat sinun luonasi, he eivät kuulu sinulle." (Kahlil Gibran)