Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni eivät ehkä olekaan minun

Vierailija
26.03.2018 |

On erittäin todennäköistä etteivät minun ja ex-vaimoni lapset olekaan minun. Olen epäillyt tätä alusta saakka sillä raskauksien alkamisten ajat eivät täsmää ja lisäksi suhteessa oli tuolloin epäilyksiä useista pettämisistä exän puolelta - lapsemme eivät ulkonäöllisestikään muistuta minua. Minua vaivaa tämä asia paljon, ja mietin nyt voisinko saada asian jotenkin selville niin etteivät lapset saisi tietää koskaan (lapset ovat jo täysi-ikäisiä). Miten asia kannattaisi selvittää, vai vienkö epäilykseni hautaan?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat jonkun lapsesi hiusharjasta nyysittyä hiuksia joissa on tuppiosa tallella niin voit lähettää ne geenitestiin.

Vierailija
2/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orhit taitaa ratsastaa jo vihreemmillä aroilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika kauan olet pohtinut ja muistanut hässimisajat 18 vuotta...

Vierailija
4/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta selvität asian. Eivät voi periä sinua, jos eivät ole sinun lapsiasi.

Vierailija
5/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta selvität asian. Eivät voi periä sinua, jos eivät ole sinun lapsiasi.

Avioliitossa syntyneet ovat sinun lapsia, vaikka siittämä olisi joku muu.

Vierailija
6/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä perii ellei isyyttä kumota. ja sitä ei kumota ellei lapsi halua itse 

Vierailija
7/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu enää sinulta isyyden kumoaminen. Lapset voivat kyllä itse hakea isyytensä selvittämistä jos haluavat. Avioliitossa syntyneen isyyden kumoamista pitää hakea kahden vuoden kuluttua lapsen syntymästä, ja määräajasta poiketaan vain jos joku seikka joka hakemusta puoltaa on tullut aviomiesisän tietoon vasta myöhemmin. Jos vetoat siihen että raskauksien alkamisajat ja yhdynnät eivät täsmää, niin se on seikka joka on ollut tiedossasi jo aikoinaan etkä voi siihen enää vedota.

Yksi mahdollisuus on tietysti se jos lasten biologiset isät löytyvät ja tunnustavat isyytensä. Silloin voi isyys myös kumoutua.

Vierailija
8/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko ottaa asian ihan reilusti lastesi kanssa puheeksi ja kertoa että asia painaa mieltäsi ja haluaisit saada siihen selvyyden ja kysyt että mitä mieltä täysi-ikäiset lapsesi tästä ovat?

Käy sääliksi hyväuskoisia ja kilttejä miehiä, mitkä ovat langenneet petollisiin käki-naisiin.

Vierailija
9/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suuri ongelma suomessa tämä, todella epäreilua miehiä kohtaan. Oma mies 19-vuotiaana tunnustanut isyyden ja akka paljastu täydeks jakorasiaks. Eivät olleet avioliitossa. Asiaa ei saada enää selvitettyä. Tästä pitäisi saada kunnon kansalaisaloite. Dna-testit pakollisiksi ennen isyyden tunnistamista vähintäänkin. 

Vierailija
10/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkääs ihmiset lukemaan isyys laki. https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2015/20150011#L7P39

Kyllä se isyyden kumoaminen onnistuu. Helpoiten kun laitat kaverisi väittämään että mahdollisesti lapsen isä. Oli se sitte 6v tai 20v niin joutuu testiin.

Vierailija
11/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On erittäin todennäköistä etteivät minun ja ex-vaimoni lapset olekaan minun. Olen epäillyt tätä alusta saakka sillä raskauksien alkamisten ajat eivät täsmää ja lisäksi suhteessa oli tuolloin epäilyksiä useista pettämisistä exän puolelta - lapsemme eivät ulkonäöllisestikään muistuta minua. Minua vaivaa tämä asia paljon, ja mietin nyt voisinko saada asian jotenkin selville niin etteivät lapset saisi tietää koskaan (lapset ovat jo täysi-ikäisiä). Miten asia kannattaisi selvittää, vai vienkö epäilykseni hautaan?

aikoinaan kun exä oli raskaana, niin mun systeri epäili ajankohtaa. mul oli reisiluu ruuveissa kuukausia ja seksiä ei ollut pitkään aikaan. en ite ees tajunnu sitä. niinhän se lapsi oli sit jonkun baaripokan. ei paljo baaripokaa näkyny makselee elareita, kun raukka ei tiennyt kuka se ees on.

Vierailija
12/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna asian olla, älä pilaa lastesi elämää, olet heille ainoa isä, jonka he tarvitsevat.

Vierailija
13/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aikoinaan kun exä oli raskaana, niin mun systeri epäili ajankohtaa. mul oli reisiluu ruuveissa kuukausia ja seksiä ei ollut pitkään aikaan. en ite ees tajunnu sitä. niinhän se lapsi oli sit jonkun baaripokan. ei paljo baaripokaa näkyny makselee elareita, kun raukka ei tiennyt kuka se ees on.

Ihana, että kuuntelit siskoasi.

Kaveri ei kuunnellut. Oli täysin naisensa vietävissä useamman vuoden. Sitten tuli rikkaampi mies, jonka matkaa nainen lapsineen lähti. Ainiin, eihän se sun lapses ollutkaan. Varmistettiin testein. Silleen murskattiin yhden miehen sydän. Vaimo lähti ja lapsikin. Kesti kauan ennenkuin mies pääsi tolpilleen.

Jotkut naiset ovat hirviöitä.

Vierailija
14/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä motiivi miehellä on kieltää isyys lapsilta, joita hän on rakastanut 18 vuotta?

Vai onko kyse siitä, että niillä lapsilla, vaikka ovatkin jo täysi-ikäisiä, ei ole väliä, vaan ovat vain ikävä velvollisuus, kun heihin täytyy pitää yhteyttä?

Vierailija
15/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hölönpölön kirjoitti:

kyllä perii ellei isyyttä kumota. ja sitä ei kumota ellei lapsi halua itse 

Onko tuo sitä kuuluisaa tasa-arvoa että miehiä voi härskisti kusettaa elättämään jonkun toisen kakaroita? Jos olisi kyse muusta kuin äpäristä niin joutuisi huijarina oikeuteen, mutta lortot saavat vapaasti kusettaa ihmisiä äpäriensä elättäjiksi.

Vierailija
16/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni nuorin lapsi on jonku toisen miehen. Lapselle ei tätä kuitenkaan ole kerrottu, ja veljeni on kasvattanut lapsen omanaan. 

Vierailija
17/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haluaa käsittääkseni selvittää asian itselleen, eikä edes halua että lapset saavat tietää.

En osaa tässä asiassa auttaa ja ehkä on parempi antaa olla. Sun lapsia ne on ja olet sinut isä jonka tarvitsevat

Vierailija
18/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä motiivi miehellä on kieltää isyys lapsilta, joita hän on rakastanut 18 vuotta?

Vai onko kyse siitä, että niillä lapsilla, vaikka ovatkin jo täysi-ikäisiä, ei ole väliä, vaan ovat vain ikävä velvollisuus, kun heihin täytyy pitää yhteyttä?

Alapeukkuja, mutta ei komentteja. Kertokaahan nyt, miehet, miksi haluatte selvittää isyyden suhteessa 18-vuotiaaseen nuoreen, jota olette rakastaneet nuo vuodet? Mikä on se syy?

Vierailija
19/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinulla on oikeus selvittää oletko isä vai et, on kuitenkin aika isosta asiasta kyse. Eri asia sitten on kerrotko lapsille, vai annatko olla.

Kuulin aikoinaan jutun , jossa naapurin pojan vaimo oli riidan aikana huutanut miehelleen " Että kun edes et lapsia saa siitettyä" mies oli ottanut nuo kirjaimellisesti ja teettänyt isyystestin.Kumpikaan lapsista ei ollut miehen. Erohan siitä tuli. Ei tietääkseni joutunut maksamaan elareita.

Vierailija
20/25 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, onhan se iso asia itse tietää, mutta miten sen testin voi tehdä ilman, että kertoo lapsilleen? Eikai se nyt ole mitenkään mahdollista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän