Mikähän olis sellainen paino, että tukevampien ihmisten ei tarttis enää voida pahoin mun laihuuden takia?
Olen 162 cm / 55 kg ja anopilla oikein pahaa tekee, kun olen niin alipainoinen (on sanonut ääneen). Anoppi itse on mitoissa 162 cm / 140 kg. Toinen anopin kokoluokan tuttuni on kertonut, että hänestä näyttäisin enemmän ihmiseltä jos söisin enemmän ja saisin lihaa luideni ympärille. Mieheni lapsuuden perheessä kaikki aikuiset ovat yli 100-kiloisia.
Pitäisiköhän olla lievästi ylipainoinen, jottei "paremmassa lihassa olevien" tarvitsisi kärsiä laihuuteni takia?
Miten muut ajattelette tämän asian?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Painan sinua vähemmän, vaikka olen 9 cm pidempi, mutta jostain syystä en ole koskaan kuullut hirveästi kauhisteluja painostani. Tai no ehkä hiukan esim. matkaseuralaiset kerran hämmästyivät havaitessaan, että söin ihan normikokoisia annoksia.
Minä taas 7 cm sinua pitempi ja painan kilon vähemmän.
On huomauteltu painosta. Eräällä nuorellamiehellä opiskelupaikassa on tapana istua samassa pöydässä syömässä kuin minä. Meitä on siinä isompi porukka. Ja joka ikinen kerta hänellä on huomautettavaa syömäni ruoan määrästä! Miten voin syödä NOIN paljon ja olla NOIN laiha! Yleensä en jaksa enää reagoida mitenkään.
Olen myös ollut jonkun mielestä zombi, elävä kuollut ja kysytty mistä ostan vaatteeni, lastenosastolta? Omasta mielestäni olen täysin normaali terve nainen. Harrastan liikuntaa koska rakastan liikkua. En laske kaloreita. Syön kun on nälkä ja lakkaan syömästä kun olen kylläinen. Kenenkään takia en aio grammaakaan lihoa. Jos en ole nykyisen normaalin mitoissa, ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Asia oikeasti vaivaa minua ja olen miettinyt jopa lihottavani muutaman kilon, jos sillä saisin nuo kauhistelut loppumaan. Tiedän kyllä painoindeksien mukaan olevani nyt normaalipainoinen. Olisikohan 62 kg jo sellainen ettei enää kauhisteltaisi (se on vielä normaalipainon rajoissa)?
Olen myös miettinyt kovasti syitä noiden itseäni painavampien ihmisten kauhisteluihin. Mielessä on käynyt sekin jos ovat ikään kuin puolustusasemissa, pelkäävät mun pian arvostelevan HEIDÄN painoaan ja hyökkäävät ennen kuin itse ehdin? Olen kyllä kiltti ihminen enkä haukkuisi ketään painon(kaan) takia, mutta eiväthän he sitä voi varmaksi tietää, kait. Tai onko heillä oikeasti silmä tottunut omaan ylipainoon ja näkevät tai haluavat nähdä sen normaalina ja itseensä verrattuna normaalipainoinen onkin sitten jo laiheliini? Eräs kaverini on suunnilleen pituiseni ja painaa yli 70 kg (BMI:n mukaan lievä ylipaino) ja hänen yli 100-kiloinen kaverinsa on kommentoinut tämän mun yli 70-kiloisen kaverin olevan tosi hoikka. Ehkä jos painoa on itsellä reilusti niin hämärtyy se mikä on normaalipaino ja mikä alipaino?
Olisko kellään ajatuksia tästä?
Olet aivan normaalipainoinen ja voisit painaa vähemmäkin ja olla silti yhä normimitoissa.
- älä lihota, sillä laihduttaminen on oikeasti todella VAIKEAA ja vaatekaappi yms. menee uusiksi eli kalliiksikin tulee...
Suomessa on niin paljon ylipainoisia, että ihmiset eivät enää tajua, mikä on normaalia!
- kannattaa katsella ympärilleen ulkomailla, niin näkee, että suomalaiset ovat todella ylipainoista kansaa...
- lihotaan tietysti siksikin, että historiassa täällä karuissa oloissa geenit suosineet niitä, jotka eivät heti kuole nälkään, kun taas niissä maissa, jossa ruokaa on aina ollut aivan valtavasti tarjolla, ovat ihmiset sitten nirsompia ja laihempia + kylmä talvi, sillä moni laihtuu kesäkuumalla.
Lisäksi eri ihmiset näyttävät eripainoisia hyviltä eli jos näytät hyvältä, niin älä vaan laihduta - ilman vaatteitahan sen parhaiten näkee peilin edessä ja voi vertailla muihinkin, vaikkei ulkonäkö olekaan mikään pääasia elämässä.
Ikä tuo väistämättä painoa liki jokaiselle laihallekin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla mitat on 160/47, ja joskus olen noita kauhisteluja kuullut enemmänkin. Kommentoijat ovat olleet yleensä vähän vieraampia, ja heille hymistelen heille vastaukseksi vain jotain ympäripyöreää ja viittaan geeneihin. Kommentoijat olivat yleensä hieman vanhempia, normaalipainoisia tai korkeintaan hieman ylipainoisia naisia. Itse antaisin anopin kommenttien mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja vaihtaisin vain samantien puheenaihetta.
Anorektikoiksi haukutaan jo normaalipainon alarajoilla olevia, etenkin jos on treenattu.
Ja kytätään ja kommentoidaan jokaista suupalaa - mutta kaikki evät vain millään liho. Ylipainoisiakin taatusti kytätään, joten miksi jotkut heistäkin kiusaavat laihoja?!
Kun olin itse 174cm/66kg en edes ollut mielestäni mitenkään laiha. Että en ny ihan käsitä, mistä alipainosta tässä puhutaan, toihan on aivan normaali paino-pituus-suhde. (Nyt olen 174/70, varmaan teitä kiinnosti!)
Painan sinua vähemmän, vaikka olen 9 cm pidempi, mutta jostain syystä en ole koskaan kuullut hirveästi kauhisteluja painostani. Tai no ehkä hiukan esim. matkaseuralaiset kerran hämmästyivät havaitessaan, että söin ihan normikokoisia annoksia.