Laihduin 25 kiloa ja leikkautin hiukseni -> mieheni on nykyään kuin hanuriinammuttu karhu. Mistä se johtuu?
Mielestäni on aivan käsittämätöntä, että ennen huumorintajuinen mies on muuttunut nalkuttajaksi ja tiuskijaksi. Mikään ei kelpaa. Uudesta kampauksesta totesi, ettei se ole entistä kummempi.
Kun tein eilen päivällistä selitin siinä samalla miehelleni minkä vuoksi reseptin ainesosat ovat terveellisiä. Hän räjähti ja väitti, että yritän alistaa hänet terveysterrorismilla. Minulla jäi huuli pyöreäksi. Olen puhunut hänelle todella vähän laihduttamisestani enkä ole juurikaan edes hankkinut oikeankokoisia vaatteita itselleni kuin pari kokonaisuutta pakon vuoksi, jotta voin olla ihmisten ilmoilla.
En todellakaan ole ollut mikään terveiden elämäntapojen evankelioija vaan hoitanut omaa laihdutusurakkaani hissin kissun ja toki kevyempää ruokaa tehden. Se kevyempi ja terveellisempi ruoka on kelvannut vallan mainiosti lapsille.
En käsitä mikä miestäni vaivaa! Välillä tulee mieleen, että häntä jotenkin korpeaa se, että olen nykyään virkeämpi ja jaksan paremmin.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvä pelihän tuo on. Miestä nolottaa, että hänen elämässään näkyvin henkilö on laihtunut noin paljon ja virkistyny. Se voi vaikuttaa kahdellakin tavalla: hän pelkää, ettei enää riitä sinulle, ja toisekseen häntä korpeaa, että hänellä itsellään ei ole motivaatiota muuttaa elämäntapojaan paremmiksi. Väsynyt olemus ja roikkuva maha tulevat entistä näkyvimmiksi, kun nainen on hoikistunut ja kaunistunut.
Nyt on kyllä aina lopettaa sen miehen yliymmärtäminen. Suutu kerrankin kunnolla. Olet nyt yrjöämpäri, johon mies kaataa typerän turhautumisensa, koska luottaa siihen, että sinä kestät häntä etkä suutu.
Mitä se suuttuminen hyödyttää? Se ei auta minua, miestä eikä lapsia. Hänellä on yhtä suuri vapaus valita elämäntapansa kuin minullakin. Toki lapsia käy sääliksi jos isä ei elä pitkään.
Eivätkö kaikki miehet halua mahdollisimman hyvännäköistä naista vierelleen? Sen logiikan mukaan mieheni pitäisi olla tyytyväinen kun olen sutjakampi ja ehkä myös kaunistunutkin. Ainakin hamppulatvojen leikkaaminen kaunisti minua minun omasta mielestäni huomattavasti. Nyt tukkaa on helpompi hoitaa ja rahaa ei mene viemäristä alas kun yritän turhaan elvyttää hamppuisia hiustenlatvoja hoitoaineella ja öljyhoidolla.
No siten hyödyttää, että mies ymmärtäisi, ettei sinulle voi ikuisesti tuskia ja käyttäytyä huonosti! Ei nyt ole puhe miehen ruokailuista vaan siitä, että sinähän sanoit hänen olevan jatkuvasti pahantuulinen ja kohtelevan sinua rumasti. Hän tekee niin, koska sinä et kuitenkaan uskalla sanoa, että nyt loppuu tuollainen törkeä kohtelu.
Miehethän ottavat tuollaisen ”suuttumisen” kiukutteluna ja nalkutuksena. Menee koko operaatio kuin vesi hanhen selästä.
Vierailija kirjoitti:
Olet näemmä jo päättänyt että miehesi muutos johtuu sinun laihtumisesta ja hiustenleikkauksesta. Entäs jos oletkin muuttunut tuon prosessin aikana ilottomaksi, taateleista ja steviasta hössöttäväksi passiivis-aggressiiviseksi ruokanatsksi? Mies on katkera koska ennen niin mukava vaimo on muuttunut smoothie-superfood-maanikoksi.
Tosin en usko tätä todelliseksi tilanteeksi. Jumppamatto siististi helmalakanan alla, uudet housut alennusmyynnistä, lapsille sekoitellaan omat jugurtit ja kaalilaatikkoon taateleita, joopa joo.
Sinä olet ensimmäinen, joka mainitsi tässä ketjussa smoothien. Emmehän me tiedä onko ap edes smoothieihmisiä. Lapset kyllä yleensä pitävät smoothiesta.
Ao, tykkään sinusta. Olet reipas nainen. Katso mielenterveystalo, fi neuvoja miten opit pitämään puoliasi. Voisit myös alkaa suunnitella töihin menoa (jos et jo olle töissä) tai lisäkoulutusta. Kannattaa laittaa pikku hiljaa rahaa sukanvarteen. Pelkään nimittäin että miehen käytös ei muutu ja saattaa pahentua. Joudut ehkä pelastamaan lapset ja itsesi uhkaavasta tilanteesta ja eroamaan. Miehesi kuulostaa despootilta.
Mietin mikä elämäntilanteenne on noin muuten? Ammatit, tulot? Asutteko kaupungissa vai maalla? Minkä ikäiset lapset?
Miksi muuten miehesi ei tee ruokaa? Minun johtavassa asemassa oleva mieheni käy kaupassa ja laittaa ruokaa monta kertaa viikossa.
Siis hyvä ap!
Miksi aloittajan pitöisi niin kauheasti laittaa energiaa sen miettimiseen mitä mies ajattelee ja miksi? Antaa miehen kiukutella itsensä sivummalle, ap hoitaa hyvätuulusesti itsensä ja kotinsa ja lapsensa.
Jos mies haluaa vaimonsa suosioon hän keksii varmaan keinot jotka ovat ystävällinen puhetapa ja huomioiva käytös. Miksi ap huomioisi miestä joka vain ärähtelee?
Provo. Juoni ja tietyt yksityiskohdat paljastavat.
Kyllä AP:lla on oikeus laihduttaa ja syödä terveellisesti. Se on terveysriski olla ylipainoinen muutenkin. Toiseksi, jos miestä ärsyttää ruokavalion muutos, niin sitten vaan ostaa jotain muuta ja tekee itse itselleen. Ei pitäisi olla ongelma? Muttta mitään oikeutta ei ole kiukutella sulle siitä että elät terveellisemmin.