Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailemani mies- onko lintu vai kala?

Vierailija
26.03.2018 |

Taustatietona mies 40, minä 30. Olemme tapailleet noin 2kk, mutta tunteneet toisemme parin vuoden ajan. Miehessä on pari asiaa mistä en ota selvää tai osaa suhtautua.

1. Miehen outo äitisuhde. Hän käy äidillään päivittäin tai lähes päivittäin syömässä. Onko normaalia 40v miehen käytöstä? Minusta outoa. Eikö hän saa itse huolehdittua ruokailuistaan? En ole kysynyt mieheltä tästä sen enempää, mutta päivittäin keskusteltaessa selviää että hän on käynyt äidillään syömässä. Miehen äiti myös auttaa miestä kodin siivouksessa. Minusta tämä on outoa.

2. Välit exänsä/säätönsä kanssa. Tunnen miehen entisen säädön. Suhde oli enemmän friends with benefits laatua, kuin seurustelua. Heillä oli siis säännöllistä seksiä. Ovat ystäviä edelleen (ilman seksiä) Naisella uusi mies, jonka kanssa suhde. En tiedä miten suhtautua tähän kuvioon. Näkevät naisen kanssa n. Kerran/kaksi kuukaudessa. Mies auttaa naista välillä esimerkiksi autokyydeissä paikasta A paikkaan B. (Asumme Helsingissä ja paikallisliikenne toimii, miksi kysyy kyytiä välillä mieheltä?)

3.Yhteydenpito. Esimerkiksi yhteisen yömme jälkeen voi mennä 9h eikä miehestä kuulu pihahdustakaan. Laittaa kyllä myös viestiä, jos mä en laita. Ehkä meillä on erilaiset tyylit pitää kumppaniin yhteyttä, kuka tietää.. Joskus tekstailee paljon, joskus menee tunteja ilman merkkiäkään miehestä.

4. Elämäntyyli. Miehellä on hieman laiska ote elämään. Työnsä hoitaa, mutta on ylipainoinen. Herkuttelee usein. Puhuu aina miten herkuttelu olisi lopetettava mutta näyttää siltä ettei kykene siihen. Olen käynyt kevyellä kävely lenkillä hänen kanssaan ja minua huolettaa hänen äärettömän surkea kuntonsa. Parin kilometrin kevyt kävely saa hänet hikoilemaan ja haukkomaan henkeään. Mies on mukava, mutta kertooko laiskuus jotain muutakin. Itse olen aktiivinen. En huippu urheilia mutta pidän itsestäni huolta. Herkuttelen, mutta max. Kerran viikkoon. Miehen kanssa yhteisiä iltoja/öitä vietettäessä minua häiritsee suuresti hänen herkuttelunsa. Miten kehtaa herkutella jos kumppani pyrkii olemaan herkuttelematta. Eikö yhtä iltaa pärjää ilman karkkeja. Ja kyllä 40vuotias mies ja syö karkkia.

5.Talous. Tämän muutaman kuukauden aikana minä olen maksanut enemmän yhteisiä menoja kun hän. Olemme molemmat töissä. Kerran ravintolassa syödessämme laskun aika tuli. Koin tilanteen ahdistavana. Mä olen maksanut tähän mennessä reilusti miestä useammin, joten kysyin mieheltä kumpi maksaa? Maksatko sä tälläkertaa? Hiljaisen hetken jälkeen mies kaivoi rahat lompakostaan. Mulle jäi tunne, että mies oletti tai halusi minun maksavan.

Mies on 40v eikä elämässään ole seurustellut kertaakaan pitkään. Pisin suhde hänen kertomansa mukaan on 3vuotta. Itse olen tasan 10v miestä nuorempi ja olen kokenut 2 vakavaa suhdetta, joista toinen oli avioliitto.

Miehessä on hyviäkin ominaisuuksia tietenkin. Ja olen hänestä kiinnostunut. Usein minulle kuitenkin tulee vahvoja hälytyskellot soi-tuntemuksia. Tämmöistäkö haluan? Pitäisikö sen olla tämmöistä? Mies on kultainen ja viihdyn hänen seurassaan. Olen myös miettinyt että ehkä en itse ole tähän suhteeseen valmis ja siksi punnitsen asioita liikaa. Avioeroni astui vasta 8kk sitten voimaan. Olen entisestäni yli, mutta ajoittain mietin ex puolisoani miten hänen kanssaan vastaavia ongelmia ei ollut. Ehkä uuden kumppanin kanssa uudet toimintamallit ovat minulle vain outoja?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme molemmat ihmisiä jotka eivät halua lapsia, joten perheen perustaminen ei ole mielessä. Kuitenkin aikuisen ihmisen perus vastuu omasta elämästään on minulle aika tärkeää. Mies huono maksamaan myös laskuja. Maksaa vuokran myöhässä sun muuta, minulle tämä on outoa. Auttaakohan äiti tässäkin?

Mies syö paljon take away ruokaa, kuten pizzaa äitinsä ruokien lisäksi. Koti on epäsiisti. Minulle epäsiisteys ei ole este, mutta olen tämänkin pistänyt merkille. Olen tavannut miehen sukua ja ystäviä.

Ollaan puhuttu uimahalliin /kylpylään menosta yhdessä mutta ajatus tuntuu vähän inhottavalta koska luulen että joutuisin kuitenkin taas maksamaan?

Ap

Teidän pitää keskustella tärkeät asiat. Kuten miten toimitte talousmenojen suhteen. Kumpi maksaa ja on hyvä sopia et molemmat maksavat puolet, esim ravintola, hotelli ym kuluista. Niin me toimimme. Kun käydään ruokakaupassa niin lasku puoliksi. Mies haluaa joskus tarjota lounaan ja se on ok. Joskus tarjoaa jotain muuta, teatteri tai elokuva jne mutta matkat kuluineen puolitamme. Emme asu yhdessä mutta ollaan oltu pari kauan.

Vierailija
22/35 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menot puoliksi jos jotain yhdessä teette/syötte/käytte paikoissa. Yksinkertaista, eikä kumpikaan tällöin lokkeile.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kattelisi....

Vierailija
24/35 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olla tyypin kanssa jos hälytyskellot soi? Ei muutenkaan vaikuta ihannekandidaatille, liikaa ihmeteltävää. Jos ap jatkaa seurustelua niin heti käytäntöön, että kumpikin maksaa tasan omansa.

En ymmärrä miten ap on ajautunut parin kuulauden aikana tilanteessaan, missä hän maksaa miestä enemmän kuluja ja tuntee, että mies odottaa ap:n maksavan.. häh? Mitä häh?

Onko mies sellainen, joka odottaa naisten hoitavan aina kaikki tai mahdollisimman paljon hänen puolestaan. (Jolloin juokse, eihän heikkokuntoinen mies edes sua kiinni saa).

Vierailija
25/35 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olla tyypin kanssa jos hälytyskellot soi? Ei muutenkaan vaikuta ihannekandidaatille, liikaa ihmeteltävää. Jos ap jatkaa seurustelua niin heti käytäntöön, että kumpikin maksaa tasan omansa.

En ymmärrä miten ap on ajautunut parin kuulauden aikana tilanteessaan, missä hän maksaa miestä enemmän kuluja ja tuntee, että mies odottaa ap:n maksavan.. häh? Mitä häh?

Onko mies sellainen, joka odottaa naisten hoitavan aina kaikki tai mahdollisimman paljon hänen puolestaan. (Jolloin juokse, eihän heikkokuntoinen mies edes sua kiinni saa).

Alan tulla samaan päätökseen kyllä.. En tiedä miksi tähän tilanteeseen on ajauduttu tai miten. Meillä synkkaa kyllä ja mies on myös ihana. Tässä luettelin asioita jotka vähän epäilyttää, mutta tuntuu että nämä piirteet on aika isoja tekijöitä tässä tilanteessa. Huono oman talouden hoito, itsestään huolehtiminen ja napanuora äitiin on kyllä ehkä minulle liikaa. Sain käsityksen ettei mies ole koskaan kamalan tosissaan seurustellut, joten osittain tämä kömpelyys maksutilanteissa voi johtua myös siintä ettei hän vain tiedä miten toimitaan? Kaikista huvittavinta on että tämän 2kk aikana olen myös siivonnut miehen kotia. Olen maksanut varmaan 3 kauppareissua, jossa laskuksi tuli reilu 30euroa kerta. En käsitä miten lapanen näköjään olenkaan. Täytyy tästä eteenpäin pitää puolia ja olla jämäkkä. Molemmat maksaa omansa piste. Minusta piheys miehessä on myös vähän turn off, koska jos nainen on useasti tarjonnut olisi vähintäänkin kohteliasta miehen vuorostaan tarjoutua maksamaan? En käsitä itse en kehtaisi antaa toisen Aina maksaa. Maksan mieluiten oman osuuteni aina, mutta se että maksan molempien aina, ei ole reilua..

Kiitos viesteistä kaikille!

Ap

Vierailija
26/35 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melko varma että kyseessä narsistinen rekkamies tyyppinen mies! Minä tapailin vuosia tuollaista miestä ja nyt olen helpottunut kun eroon pääsin! Kannattaa juosta karkuun kun vielä voi! Tuollaisen miehen tärkeimmät asiat maailmassa ovat oma napa ja perse.

Vierailija
27/35 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettelit monta syytä miksi suhdetta ei kannata jatkaa, ja siinä ne syyt miksi mies on vielä nelikymppisenä sinkku.

Vierailija
28/35 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkasin ketjun eläinsuojeluviranomaisille.

Vierailija
29/35 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taustatietona mies 40, minä 30. Olemme tapailleet noin 2kk, mutta tunteneet toisemme parin vuoden ajan. Miehessä on pari asiaa mistä en ota selvää tai osaa suhtautua.

1. Miehen outo äitisuhde. Hän käy äidillään päivittäin tai lähes päivittäin syömässä. Onko normaalia 40v miehen käytöstä? Minusta outoa. Eikö hän saa itse huolehdittua ruokailuistaan? En ole kysynyt mieheltä tästä sen enempää, mutta päivittäin keskusteltaessa selviää että hän on käynyt äidillään syömässä. Miehen äiti myös auttaa miestä kodin siivouksessa. Minusta tämä on outoa.

On kyllä aika paljon mammanpojan vikaa. Ei tuo sinänsä outoa ole, onhan se helppoa kun äiti huolehtii edelleen ruuanlaitosta ja välillä siivoamisestakin. Mutta ei ole itsenäsitynyt ja miehistynyt tämä kaveri kunnolla, ei hyvältä vaikuta. Jos päädytte yhteen pidemmäksi aikaa niin varaudu hoitamaan äidin hommia.

2. Välit exänsä/säätönsä kanssa. Tunnen miehen entisen säädön. Suhde oli enemmän friends with benefits laatua, kuin seurustelua. Heillä oli siis säännöllistä seksiä. Ovat ystäviä edelleen (ilman seksiä) Naisella uusi mies, jonka kanssa suhde. En tiedä miten suhtautua tähän kuvioon. Näkevät naisen kanssa n. Kerran/kaksi kuukaudessa. Mies auttaa naista välillä esimerkiksi autokyydeissä paikasta A paikkaan B. (Asumme Helsingissä ja paikallisliikenne toimii, miksi kysyy kyytiä välillä mieheltä?)

On vähän outoa, etenkin Helsingissä. Exä käyttää miestä hyväkseen ja pitää yllä vaikutusvaltaansa.

3.Yhteydenpito. Esimerkiksi yhteisen yömme jälkeen voi mennä 9h eikä miehestä kuulu pihahdustakaan. Laittaa kyllä myös viestiä, jos mä en laita. Ehkä meillä on erilaiset tyylit pitää kumppaniin yhteyttä, kuka tietää.. Joskus tekstailee paljon, joskus menee tunteja ilman merkkiäkään miehestä.

Tässä ei ole mitään erikoista, me miehet etenkin saatamme olla lepsuja yhteydenpidossa.

4. Elämäntyyli. Miehellä on hieman laiska ote elämään. Työnsä hoitaa, mutta on ylipainoinen. Herkuttelee usein. Puhuu aina miten herkuttelu olisi lopetettava mutta näyttää siltä ettei kykene siihen. Olen käynyt kevyellä kävely lenkillä hänen kanssaan ja minua huolettaa hänen äärettömän surkea kuntonsa. Parin kilometrin kevyt kävely saa hänet hikoilemaan ja haukkomaan henkeään. Mies on mukava, mutta kertooko laiskuus jotain muutakin. Itse olen aktiivinen. En huippu urheilia mutta pidän itsestäni huolta. Herkuttelen, mutta max. Kerran viikkoon. Miehen kanssa yhteisiä iltoja/öitä vietettäessä minua häiritsee suuresti hänen herkuttelunsa. Miten kehtaa herkutella jos kumppani pyrkii olemaan herkuttelematta. Eikö yhtä iltaa pärjää ilman karkkeja. Ja kyllä 40vuotias mies ja syö karkkia.

Herkkuja tulee aika monen syötyä, ei siinäkään mitään ihmeellistä mutta jos kunto on noin heikko niin luulisi haluavan tehdä asialle jotain. Tuollainen saattaa ennenpitkää johtaa aina vain vaikeampaan tilanteeseen, kun kiloja kertyy.

5.Talous. Tämän muutaman kuukauden aikana minä olen maksanut enemmän yhteisiä menoja kun hän. Olemme molemmat töissä. Kerran ravintolassa syödessämme laskun aika tuli. Koin tilanteen ahdistavana. Mä olen maksanut tähän mennessä reilusti miestä useammin, joten kysyin mieheltä kumpi maksaa? Maksatko sä tälläkertaa? Hiljaisen hetken jälkeen mies kaivoi rahat lompakostaan. Mulle jäi tunne, että mies oletti tai halusi minun maksavan.

Tätä olitkin jo miettinyt siltä kannalta että miehellä ei ole hirveästi seurustelutaustaa, johtunee juurikin siitä. Ei oikein osaa ottaa toista huomioon vastavuoroisesti.

Mies on 40v eikä elämässään ole seurustellut kertaakaan pitkään. Pisin suhde hänen kertomansa mukaan on 3vuotta. Itse olen tasan 10v miestä nuorempi ja olen kokenut 2 vakavaa suhdetta, joista toinen oli avioliitto.

Miehessä on hyviäkin ominaisuuksia tietenkin. Ja olen hänestä kiinnostunut. Usein minulle kuitenkin tulee vahvoja hälytyskellot soi-tuntemuksia. Tämmöistäkö haluan? Pitäisikö sen olla tämmöistä? Mies on kultainen ja viihdyn hänen seurassaan. Olen myös miettinyt että ehkä en itse ole tähän suhteeseen valmis ja siksi punnitsen asioita liikaa. Avioeroni astui vasta 8kk sitten voimaan. Olen entisestäni yli, mutta ajoittain mietin ex puolisoani miten hänen kanssaan vastaavia ongelmia ei ollut. Ehkä uuden kumppanin kanssa uudet toimintamallit ovat minulle vain outoja?

Aika selvä mammanpoikahan tuo on, joten kannattaa tosiaan selvittää itselle että onko valmis sellaiseen? Voittavatko miehen hyvät puolet vai onko liikaa uhkakuvia?

Vierailija
30/35 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko opetat miehen aikuisen tavoille (vaatii keskustelua, jämäkkyyttä ja toistoja) tai annat hänen jäädä omaan mukavaan elämäntilaansa (äiti huolehtii, eksän kanssa voi joskus panna, tarvii maksaa vain omat menot).

Olen kerran kohdannut tämäntyyppisen miehen. Hänen isosiskonsa asui naapurissa ja esim. leipoi miehelle. Kun olin ensimmäistä kertaa käymässä, paukkasi siskonsa paikalle "ai en tiennytkään että täällä on vieraita". Utelias kuin mikä ja lopuksi vielä sanoi että tässä olisi emännän paikka vapaaa. Joo-o, jätin paikan vapaaksi.

Vierailija
31/35 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse kovempaa, väsyttää mut hidastaa et saa...

Vierailija
32/35 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt herätys. Sua käytetään hyväksi. Ja olet 10 vuotta nuorempi kuin tuo vätys "mies". Onko hän hyvä sängyssä kun vielä katselet moista? Saisit nuoremman ja paremman.

Olet selvästi vielä sekaisin erostasi, etkä kykene rationaalisesti arvioimaan, mikä on hyvä kumppani ja mikä ei. Tuo ei ole.

Vierailija
33/35 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii paljon koulutusta pystyäkseen puolison hommaan. Ei taida osata laittaa itse ruokaa ollenkaan, eikä siivota. Jos ei huvita ryhtyä hänen äidikseen äidin tilalle, anna olla. Äitinsä on unohtanut kasvattaa aikuiseksi.

Vierailija
34/35 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mä erehdyin suhteeseen lähdes samanlaisen kanssa, mutta vielä pahemman. Seksiä ei ollenkaan ja äärimmäisen pihi. En jaksanut. Olen mieluummin yksin todellakin.

Vierailija
35/35 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas sentään.. jätä se!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi