Pesisitkö 1,5-vuotiaan ulkona näillä keleillä?
Kertokaahan mielipiteitänne, kädenvääntö miehen kanssa käynnissä eräästä periaatteellisesta asiasta:
Jos ulkosaunassa ei ole erillistä pesutilaa vaan pesu tapahtuu saunan ulkopuolella, siis ulkoilmassa, kuinka pienen voi saunasta päästää tepastelemaan alasti ja avojaloin peseytymään? Pesupaikalla on puurallit eli paljaalla maalla ei tarvitse seisoa.
Kauhistelin sitä, että jo valmiiksi vähän yskäinen 1,5-vuotiaamme saa jonkun kuolemantaudin jos laitetaan saunasti alasti pihalle veden kanssa lotraamaan lämpötilan ollessa 5 asteen kieppeillä, mutta mieheni mielestä tässä ei ole mitään ihmeellistä; hän ei kuulemmma edes koskaan nähnyt ulkosaunaa, jossa peseydyttäisiin sisällä..?
Kommentit (14)
esim jos huomenna perjantaina lähdette ja tulette sunnuntaina, niin eihän siinä ole kuin lauantai jolloin lapsi ei peseydy.
Ei mein lapset ainakaan joka päivä käy suihkussa.
Ja kun kuumasta saunasta tulee ulos, se tuntuu vaan miellyttävältä, ei kylmältä, pesuvesi on kuitenkin lämmintä.
Mutta lapselle ehkä epämiellyttävää ja jos on vähän kipeä, ei ehkä kannata. Minä suosittelen, että jätätte pesut kokonaan väliin viikonloppuna.
Minkälainen sauna teillä oikein on?? Miks siellä löylyhuoneessa=saunassa ei voi pestä??
kuivauksen jälkeen nopeasti vaatetta päälle ja esim. makuupusiin rattaisiin istumaan.
Mut jos se miehes haluukin et teidän lapsi kuolee???
miks viette edes lapsen saunaan jos on kipeä?? (jos pitää siis pestä ULKONA)
mä en käsitä vieläkään millanen teidän sauna oikein on...
ei tosiaan pihalla, vaikka ei siel ole muita ku piru ja palokärki
Ei kans mee jakeluun millanen sauna teillä on.
Saunassa on vain pukeutumistila sekä löylyhuone, jossa ei ole tilaa peseytyä ellei sitten pese itseään lauteilla istuen.. Olen aina ihmetellyt tätä käytäntöä, kiva talvellakin saunoa, kun hiuksia pestessä jalat jäätyy kiinni niihin puuralleihin. Mieheni mukaan olen nipottava kaupunkilaisneiti joka pilaa lapsemmekin olemalla ylihysteerinen. Hän on kuulemma aina peseytynyt ulkona vauvasta lähtien ja mies ihan tosissaan väitti, ettei ulkosaunoissa ikinä ole erillistä pesutilaa..
ap
mutta on nyt parina yönä yskinyt vähän. Nyt olemme lähdössä viikonlopuksi mökille ja pohdiskelin miten hoidamme pesut, kun tosiaan muuten kivalla mökillä on tällainen ihmeellinen sauna " jossa kukaan ei ole koskaan pessyt itseään sisällä" . Mies todella ihan vakavissaan väitti minua ylihysteeriseksi kun totesin, että ei taida olla ihan fiksua saunottaa lasta tai ainakaan pestä ulkona. Kiva kuulla että olette kanssani samaa mieltä siitä, että koko ajatus on ihan älyvapaa..
ap
Saa pian jälkitaudiksi jonkun tosi vakavan taudin. Niitä jälkitauteja tulee ja niihin on ennen kuollut ihmisiä huonojen olojen vuoksi.
Ja lapsilla on huonompi vastustuskyky. Joten sairastuvat helposti. Ei ei ei. Kesän " viileys" on ihan eriasia kuin pakkasrajaa hipovat ilimat. Sano ukolles että PÖÖÖÖÖ!
Menköön miehesi yksin ulos kekkuloimaan jos omituisista perinteistään ei raaski luopua!
Näytin ketjun miehelleni ja hän totesi, että kyllä siellä saunassa sitten voi pestä, jos pakko on. Eli periaatteessa siellä ehkä nippa nappa mahtuu huuhtaisemaan itsensä, mutta aina aiemmin, kun olen viluissani tällaista vaihtoehtoa (siis jo ennen lapsen tuloa) ehdottanut, minua on koko miehen suku katsonut kieroon ihmetellen, että ei heidän saunassa kukaan pese sisällä. Ulkona vaan, vaikka pakkasta olisi -20. Pesupaikka toki sellainen suojainen ettei sinne näe mistään muualta ja kesällä toimiikin oikein loistavasti, mutta ei tod. näillä säillä. No, tälle idioottimaiselle perinteelle (joita miehen suvussa riittää) tuli nyt stoppi. =)
aapee