Kun ystävä ei kysy kuulumisia...
Oltiin ennen hyvinkin läheiset, mutta nyt ei vaihdeta kuulumisia lainkaan, ja nähdäänkin tosi harvoin. Ennen yritin aiheesta sanoa, että olisi kiva kun voitaisi vaihtaa kuulumisia välillä viestitse/puhelimitse, nähdä useammin tms. Eipä tämä ihminen muutu, ja väitän ettei ainakaan kuukauteen ole kysynyt mitä minulle kuuluu. Olen ajatellut antaa olla kohta kokonaan, hän on/oli mulle tosi rakas ihminen, mutta ei tunne taida olla molemminpuolinen enää... Hänellä on uusi elämä, johon ilmeisesti minä en kuulu. Mitä te tekisitte? Vai hyväksynkö vaan hiljaiset kuukaudet ja ettei koskaan näytä kiinnostusta minun kuulumisista....
Kommentit (9)
Odotin kuulumisia kerran vajaa puoli vuotta ja katkaisin välit. Kyllä ystävän tai edes hyvän kaverin kuuluu kysellä vointeja, suhteen pitää toimia molemmin puolin. Parempi näin ja mennä eteenpäin. Turha on sitten jälkeenpäin kysyä mitään, en edes hädän hetkellä auta.
Kiitos vastauksista.
Näin olen alkanut ajatella. itse olen ollut ystävän "hädän hetkillä" aina läsnä, nyt menee paremmin ja itse asiassa aika lujaakin vissiin....en enää jaksa välittää kun tajusin ettei hän oikeasti arvostanut mua tuon taivaallista. Toki näin sanoi, mutta jos kaikki unohtuu, ja minä unohdun, kertoo vain totuuden minulle, ettei välitä. Surullista :(
En tekisi mitään. Ihmissuhteita tulee ja menee. Ystävyyssuhteet laimentuvat kaverisuhteiksi tai hiipuvat kokonaan. Kuuluu elämään.
Kaikki ihmissuhteet on kuin parisuhteet. Tiettyyn elämän tilanteeseen ja vaiheeseen syntyneiden suhteiden motiivit ei auttamatta kestä hautaan asti.
Ei kannata hommata ystäviä niin ei ole tälläistakaan ongelmaa.
Ei ystävyyden tarvitsekaan kestää, mutta toisaalta kurjaa jos ei ystävyyden jatkumiseen voi luottaa. Että ollaan helkkarin läheisiä joitakin vuosia ja sitten kaikki hiipuu. Niin kuin parisuhteet.
Vierailija kirjoitti:
Ei ystävyyden tarvitsekaan kestää, mutta toisaalta kurjaa jos ei ystävyyden jatkumiseen voi luottaa. Että ollaan helkkarin läheisiä joitakin vuosia ja sitten kaikki hiipuu. Niin kuin parisuhteet.
Poistatteko te muut yleensä tällaiset ihmiset esimerkiksi Facebookista? Ei ole kiva seurata kuulumisia, jos ystävyys on pahasti väljähtynyt ajan saatossa.
Mun kaikki ystävyydet on kestäneet ne hiljaiset hetket.... Välillä vie työ, välillä perhe, välillä omat vanhat vanhemmat....sitten löytyy taas se hetki piipahtaa kahville ja jatkaa juttua siitä mihin se jäi.
N46
Anna tuollaisen itsekkään minä-minän vaan elää omaa elämäänsä. Niin mäkin tein. Et tarvitse tuollaista "kaveria".