Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voikohan terveyskeskukseen mennä ilman aikaa

Vierailija
25.03.2018 |

Kysymään että voisiko th katsoa leikkausarven kunnon? Tiedän kyllä että aika yleensä pitää varata mutta katsoisikohan joku jos sinne vain menisi.Ja itsellä on aikaa odotella.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siinä joku ongelma? Siis epäiletkö tulehdusta tai vastaavaa? Sitten varmaan voi mennä. Tampereella ainakin otetaan vaan vuoronumero ja jonotetaan sairaanhoitajan arvioon (ainakin niissä terveyskeskuksissa joissa itse olen käynyt) tai soittamalla saa ajan yleensä suoraan lääkäriin jos on tarvetta. Jos taas sulle on annettu ohjeet, että soita ja varaa aika tarkastukseen, niin silloin teet niin, etkä pidennä oikeasti akuutisti sairaiden ihmisten jonoa.

Asun pienessä paikassa. Siis ei siinä mitään tulehdusta ole mutta omaan silmään näyttää vain jotenkin...jos joku ammatti ihminen vain katsoisi nopeasti niin tuskin pidennän mitään jonoa jota tuskin eses paljon on kun tämä ei ole mikään metropoli. Se haava on vain hankalassa paikassa niin ei itse näe kunnolla.Kuten sanottu jos kotona olisi toinen silmäpari niin ongelmaa ei olisi.Miten sitä itse seuraa jos ei sitä kunnolla näe...

Jos huolestuttaa niin tottakai käyt tarkastuttamassa. Soita aamulla terveyskeskukseen niin saat ajan. Siellä istuskelemalla saa influenssan ja noroviruksen, nyt on niitä paljon liikkeellä. Kokemusta on kun jouduin äitini viemään sairaalan päivystykseen ja sain sikainfluenssan ympäsillä köhivistä ihmisistä. Itse en mene sinne jonottamaan jos ei ole pakko. Lapsille yleensä aina saanut puhelimessa ajan suoraan lääkärille, minuuttia ennen sisään ulkoovista ja mihinkään ei kosketa ja käsidesiä käsiin sisään mennessä ja pois lähtiessä kun johonkin ovenkahvaan yleensä joutuu koskemaan. Kerran juhannuksena jouduin lapsen viemään taysin päivystykseen, silloin onneksi siellä hiljaista eikä kesällä yleensä ole pahoja epidemioita liikkeellä.

T.11

Nyt kyllä kuulostaa vähän hysteeriseltä touhulta 😂😂😂

No ei se norovirus niin kauhean hauskaa ole kahden pienen lapsen yksinhuoltajana. Viime keväänä ei paljoa naurattanut kun kämppä oli täynnä oksennusta, kolme vuotias oksenteli minne sattuu. Sohvan suojasin lakanoilla ja lapsi istui siinä itkien vatsakipua ämpäri edessään sillä aikaa kun itse olin vessassa oksentamassa. Oli mennyt sitten niiden lakanoiden alle lämmittelemään ja kunnon laatat koko sohvan pituudelta. Itsellä korkea kuume, tärisin horkassa ja näin kuumehoureita, kamalat vatsakivut ja kummastakin päästä tuli kokoajan tavaraa. 6kk imetettävä roikkui siinä kainalossa koko ajan ja toki sitten myös sai taudin. Jos jotenkin tämän kevään noroepidemian pystyn välttämään niin olen kyllä kiitollinen.

Esikoisella oli paha refluksi ja paljon korva- ja keuhkoputkentulehduksia. Nuoremmalla ollut myös useampia korvatulehduksia. Niitä nyt ei oikein voi estää, mutta koitan välttää muuta sairastumista viimeiseen asti. Ja toivon, että en itse sairastu, menee kaikki hankalaksi kun sairaana täytyy kuitenkin kaikki hoitaa normaaliin tapaan. En ehdoin tahdoin viitsi mennä hengailemaan paikkoihin jossa tiettävästi on sairastuneita. Menetkö itse kyläilemään jollekin jolla on influenssa tai noro?

Liikutaan paljon ja ollaan tekemisissä ihmisten kanssa kerhoissa ja puistoissa, kaupungilla käydään leikkipaikoissa ja bussissa kuljemme yms. Eiköhän siinä ole tarpeeksi altistusta taudeille. Kädet pestään aina ennen ruokailua ja kun tullaan jostain sisätiloihin. Jos menee johonkin missä paljon sairaita ihmisiä niin ei siellä kannata tuolien käsinojia hipelöidä ja antaa lasten nuohota pitkin poikin ja lääppiä kaikkia kosketuspintoja. Olen myös neuvonut, että nenään, silmiin ja suuhun ei kosketa mielellään likaisilla käsillä, mutta eihän sitä pysty estämään:D Pihalla saavat möyrytä kyllä mullassa ja mudassa, että jos sieltä jonkun taudin saavat niin sitten saavat, mutta vastustuskyky kehittyy kun sillä on jotain tehtävää joitakin viruksia ja bakteereita vastaan.

Vierailija
22/32 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet vaan sinne. Onhan siellä päivystävä hoitaja.

Leikkaushaavan tarkistus ei ole päivystysasia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siinä joku ongelma? Siis epäiletkö tulehdusta tai vastaavaa? Sitten varmaan voi mennä. Tampereella ainakin otetaan vaan vuoronumero ja jonotetaan sairaanhoitajan arvioon (ainakin niissä terveyskeskuksissa joissa itse olen käynyt) tai soittamalla saa ajan yleensä suoraan lääkäriin jos on tarvetta. Jos taas sulle on annettu ohjeet, että soita ja varaa aika tarkastukseen, niin silloin teet niin, etkä pidennä oikeasti akuutisti sairaiden ihmisten jonoa.

Eri paikoissa on erilaiset systeemit. Meillä mennään hoitajalle ja lääkärille päivystykseen ajanvarauksella.

Vierailija
24/32 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun pienessä paikassa. Siis ei siinä mitään tulehdusta ole mutta omaan silmään näyttää vain jotenkin...jos joku ammatti ihminen vain katsoisi nopeasti niin tuskin pidennän mitään jonoa jota tuskin eses paljon on kun tämä ei ole mikään metropoli.

Juuri tuo ruuhkauttaa jonoja, kun monet ajattelevat noin ja menevät oman "pienen ja nopean" asiansa kanssa ilman ajanvarausta. 

Vierailija
25/32 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai voitko mennä päivystykseen ilman ajanvarausta?

Terveyskeskukseen...en minä tiedä onko siellä ajanvarausta miten.Ajattelin vain että voiko sinne mennä ilman että varaa aikaa että jos pikaisesti joku katsoisi.Minulla on aikaa odottaa että ei ole sitä kiinni.Kysymys oli että voikohan ylipäätään mennä ilman aikaa että katsooko joku vai laittavatko kotiin ja sanovat että varaa aika.

Sullako ei ole puhelinta, että voisit soittaa miten menetellään? Vai onko saldoraja täynnä?

Vierailija
26/32 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun pienessä paikassa. Siis ei siinä mitään tulehdusta ole mutta omaan silmään näyttää vain jotenkin...jos joku ammatti ihminen vain katsoisi nopeasti niin tuskin pidennän mitään jonoa jota tuskin eses paljon on kun tämä ei ole mikään metropoli.

Juuri tuo ruuhkauttaa jonoja, kun monet ajattelevat noin ja menevät oman "pienen ja nopean" asiansa kanssa ilman ajanvarausta. 

Sen "ajan" voi varata siinä ilmoittautumispisteelläkin. Selität asian ja jos hyvä tsägä käy pääset samantien tai käskevä sinut odotusaulaan odottamaan. Se on nyt loppujen lopuksi ihan sama soittaako vai meneekö paikanpäälle.

Vierailija
27/32 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit mennä päivällä aukioloaikana, aamulla on ruuhkaa ja iltapäivällä lääkärit ovat jo golfaamassa. Päivystykseen ei kuulu.

Vierailija
28/32 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri paikoissa on erilaiset systeemit. Meillä mennään hoitajalle ja lääkärille päivystykseen ajanvarauksella.

Älä pässi vastaile kun oot pihalla. "Päivystykseen" eli ensiapuun ei todellakaan mennä ajanvarauksella

Vierailija
29/32 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman paikkakunnan nettisivuilta löytynee tieto, käytännöt vaihtelee paikkakunnittain. Jos siellä on vuoronumerolla vastaanottava päivystävä sairaanhoitaja niin sinne vaan. Tai sitte menet aamulla esittämään asiaasi potilastoimistoon niin ohjaavat eteenpäin.

Vierailija
30/32 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kun leikkaiksesta kotiudutaan, annetaan kyllä selkeät ohjeet, kuinka toimitaan, jos vaikka haava alkaa erittämään tai tulehtumaan tai mitä vaan. Eli kyllä siellä on tieto, minne ottaa yhteyttä. 

Ja tosiaankin, jos niitä ohjeita ei olisi, sinne terveyskeskukseen voi kyllä soittaa ja kysyä ihan vaan neuvoakin.

Vierailija
31/32 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman paikkakunnan nettisivuilta löytynee tieto, käytännöt vaihtelee paikkakunnittain. Jos siellä on vuoronumerolla vastaanottava päivystävä sairaanhoitaja niin sinne vaan. Tai sitte menet aamulla esittämään asiaasi potilastoimistoon niin ohjaavat eteenpäin.

Vittu näitä "neuvojia"! Älä missään tapauksessa mene aamuruuhkaan kiireettömän asian kanssa! Siis vaan myöhemmin.

Vierailija
32/32 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan vittu näitä neuvojia!

Terveysasemalla on aukioloaika, jolloin voit kävellä sisään ja esittää asiasi.

Aamuisin on ruuhkaa, ei pidä mennä.

Aukioloajan jälkeen voi olla päivystys eli ensiapu, jonne ei myöskään pidä mennä kiireettömän asian kanssa.

Missä nää pösilöt elää "tietoineen"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi