Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häpeävätkö terapiassa käyvät sitä?

Vierailija
25.03.2018 |

Siitäkö se tule, että kaikkeen ehdotetaan ratkaisuksi terapiaan. Että jos kaikki käyvät, niin se ei ole noloa?

Mutta eihän siinä ole mitään noloa. Mutta eihän se nyt mikään yleispätevä ratkaisu ole.

Menee samaan kategoriaan kuin että joka parisuhdeongelmaan suositellaan eroa.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin häpeäisin, jos kävisin terapiassa. Tai siis, sinnehän mennään, kun olosuhteet on huonot, että opit sitten suhtautumaan siihen paskaan tilanteeseen. Kuka muuten menisi terapiaan?

Vierailija
2/37 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiahan, siis kunnollinen, on varakkaiden etuoikeus - niin kallista se on. Ei todellakaan hävettäisi. Moni hukkaa vuosia elämästään pyöritellen asioita, joita pitäisi käsitellä. Hukattua elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä. En ole osannut hävetä mielenterveysongelmianikaan ikinä. Olen varmaan sen verran nuori. Isäni häpeää masennustani.

Vierailija
4/37 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hävetä. En ole osannut hävetä mielenterveysongelmianikaan ikinä. Olen varmaan sen verran nuori. Isäni häpeää masennustani.

Isäsi on debiili. Tsemppiä terapiaan ja kuntoutumiseen

Vierailija
5/37 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä outoa, jos avun hakemista pitäisi hävetä.

Vierailija
6/37 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan siellä on. Kun edellinen lähtee niin seuraava jo odottaa ja terapeuteille on jopa vuoden jonoja. Koska kaverin kanssa ei nykyään "saa" puhua ongelmista niin terapeutti on fiksu vaihtoehto. Osa puhelee siellä ihan arkipäiväisiä asioita. Miksi sellaista pitäisi hävetä? Maksaa siitä, että joku kuuntelee ja antaa neuvoja, hyvä kauppa.

Vierailija
7/37 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeä

Vierailija
8/37 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin häpeäisin, jos kävisin terapiassa. Tai siis, sinnehän mennään, kun olosuhteet on huonot, että opit sitten suhtautumaan siihen paskaan tilanteeseen. Kuka muuten menisi terapiaan?

No jotkut käyvät vaikka tilanne ei olisikaan paska. Käsittääkseni esim psykoterapeutit, psykiatrit yms saattavat käydä myös itse terapiassa, vaikka eivät olisikaan ns. hulluja. Jotkut ihmiset käyvät esim posttraumaattisen stressin takia. Onko sekin hävettävää? Joutua vaikka onnettomuuteen tai rikoksen uhriksi ja mennä terapiaan?

Vierailija
9/37 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäsi on debiili. Tsemppiä terapiaan ja kuntoutumiseen <3

Kiitos paljon

Vierailija
10/37 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman mielen ymmärtäminen on ihmiselle vain hyväksi. Jonkun terapiajakson pitäisi olla pakollinen kaikille. Luultavasti rattiraivo, sauvoilla hakkaavat hiihtäjät, nakkikioskitappelut, tunteiden turruttaminen humalalla, vittumaiset naapurit yms olisivat vähän harvinaisempia ilmiöitä.

Vierailija
11/37 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en häpeä. Koen olevani vahvoilla kun jaksoin ja pystyin hakemaan apua vaikeassa tilanteessa. Siltikin masennuksella on edelleen jonkinasteinen stigma, joten esim. työpaikalla en asiaa ottaisi puheeksi ettei puolituntemattomat ihmiset vetäisi johtopäätöksiä jaksamisestani :-)

Vierailija
12/37 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertonut kellekään, paitsi parille hyvälle ystävälleni ja silloiselle avovaimolleni. Salasin masennukseni muutenkin, leimaamisen pelossa, joten en tosiaan kertonut tästä kellekään. Olen duunariammatissa, eli täällä ei "hullujen" päitä silitellä.

Vierailija
13/37 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeä, mutta en siitä huutelekan ympäriinsä. Yksityisasia. En nyt mistään emätintulehduksistakaan kertoile ympäriinsä. Siihen vois verrata.

T. Työssäkäyvä perheenäiti 40+

Vierailija
14/37 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun teinityttökään häpeä. Mutta ei myöskään me vanhemmat hävetä meidän tytön ongelmia. Tehtiin kaikki voitavamme, että hän pääsisi hoitoon ja aika pian pääsikin, kun alettiin apua hakea.

Vierailija
15/37 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun teinityttökään häpeä. Mutta ei myöskään me vanhemmat hävetä meidän tytön ongelmia. Tehtiin kaikki voitavamme, että hän pääsisi hoitoon ja aika pian pääsikin, kun alettiin apua hakea.

Olette ihania vanhempia

Vierailija
16/37 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niissä olekaan hävettävää. Jotenkin masennusta ei sitten vissiin pidetä oikeana sairautena johon et voi välttämättä vaikuttaa. Tietty stigma siinä on vieläkin. Vaimo epäilee, että minulla olisi kaksisuuntainen mielialahäiriö. Olen menossa psykiatrille. Olisi vihdoin helpotus saada joku diagnoosi ja tietynlainen hyväksyntä asiaan. Olen vuosia kamppaillut masennuskausien kanssa.

Vierailija
17/37 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Jos en olis käyny terapiassa, voisin tosi huonosti ja siirtäisin ongelmat,joihin en itse ollut edes syyllinen, eteenpäin lapsilleni. Terapiassa käyminenon viisasta ja vastuullista.Arvostan kaikkia jotka ottavat vastuun elämästään niin. Ja joka terapiaa ja sen tarvetta halveksuu, on todella terapian tarpeessa itsekin.

Vierailija
18/37 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niissä olekaan hävettävää. Jotenkin masennusta ei sitten vissiin pidetä oikeana sairautena johon et voi välttämättä vaikuttaa. Tietty stigma siinä on vieläkin. Vaimo epäilee, että minulla olisi kaksisuuntainen mielialahäiriö. Olen menossa psykiatrille. Olisi vihdoin helpotus saada joku diagnoosi ja tietynlainen hyväksyntä asiaan. Olen vuosia kamppaillut masennuskausien kanssa.

Näin juuri! Minulla on alla kaksi korkeakoulututkintoa, h*lvetisti töitä, perhe, lukemattomia lääkekokeiluja, lääkeresistenssi sekä kroonistunut vaikea masennus, ja tosiaan varmaan kymmenen vuotta sitä terapiaa, joka on ainoa mikä tehoaa ja jonka ansioista olen edes tämän verran elossa.

Vierailija
19/37 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä parasta siitä on myös apua. Mitä aikaisemmin apua hakee, sitä parempi. Tilanne ei kroonistu tai vaikeudu enempää ja normaali elämä onnistuu.

Joksinen haluaa kipsauttaa murtuneen jalkansa, sen sijaan että nilkuttaisi sillä eteenpäin niin kauan ettei se koskaan paranisi entiselleen.

Vierailija
20/37 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä lainkaan! Puhun siitä avoimesti, piilottelematta. Sain elämäni takaisin terapian avulla.

Terapia tekisi ihan jokaiselle hyvää :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän