Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruuan hinta nousee!

Vierailija
25.03.2018 |

Katsoitteko uutiset tv:stä? (Netistä ei löydy tuoreinta) tämä on katastrofi! Muualla maailmassa ruuan hinta laskee tasaisesti, täällä se nousee. Tätä menoa me köyhät emme saa ostettua muuta kuin makaronia. :(

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teillä riisiin ja perunoihinkin pitäisi olla varaa. Jos tekee tiukkaa, pitää jättää uusin kännykkä ja sidukat ostamatta.

Vierailija
2/21 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä teillä riisiin ja perunoihinkin pitäisi olla varaa. Jos tekee tiukkaa, pitää jättää uusin kännykkä ja sidukat ostamatta.

Eihän mulla ole varaa ostaa sitä uusinta kännykkääkään. Ja vihaan sidukkaa, se on teinipissisten juoma. Alkoholin käyttöni on kyllä muutenkin luokkaa kerran vuodessa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustetaan oma ruokakauppaketju, vaikka nimeltään " ruokakauppa "

Vierailija
4/21 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kala ja liha on katastrofaalisen halpaa, kun ottaa huomioon niiden tuotannon aiheuttamat ympäristöongelmat ja ylenpalttisen käytön tuomat terveysongelmat.

Kun hinta pakottaa massat kasvissyöntiin, muutumme terveemmiksi ja ympäristön tuhoutuminen hidastuu. Sitä ei  valitettavasti ole vielä luvassa.

Vierailija
5/21 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sepä hienoa. Eihän tässä ole viime vuosina muutenkaan päässyt ruualla juhlistamaan, nyt päästään sitten vissiin pelkälle peruna- ja puurolinjalle. Ei kyllä hirveästi motivoi käydä töissä, kun kaikki rahat menee täällä asumiseen ja ruokaan.

Vierailija
6/21 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kaikki hinnat saisi kymmenkertaistua eikä se vaikuttaisk elämääni pätkääkään. Riittää vain, että se parantaa ympäristön, ilmaston ja tuottajien oloja.

Vierailija
7/21 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kaikki hinnat saisi kymmenkertaistua eikä se vaikuttaisk elämääni pätkääkään. Riittää vain, että se parantaa ympäristön, ilmaston ja tuottajien oloja.

Maailma on täällä meitä, MEITÄ varten. Ei ympäristöä tai ilmastoa varten! Tuottajien olot taas ovat vähän isompi asia kuin vain ruuan hinta.

Vierailija
8/21 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomea on vaikea verrata johonkin etelässä oleviin paikkoihin, jossa voidaan vuoden ympäri kasvattaa ruokaa. 

Vierailija
9/21 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuan hinta suhteessa tuloihin on pienentynyt koko teollistumisen ajan. Koskaan aiemmin ei ihmisillä ole mennyt niin pientä osaa tuloistaan ruokaan kuin nykyisin.

Vierailija
10/21 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä joks tupakoi ja juo alkoholia ei oke oikeutettu väittämään ettei rahat riitä ruokaan.

Vierailija
11/21 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhä joks tupakoi ja juo alkoholia ei oke oikeutettu väittämään ettei rahat riitä ruokaan.

Minä en tupakoi ja juon alkoholia vain ketran vuodessa. Ap

Vierailija
12/21 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastot eivät valehtele kirjoitti:

Ruuan hinta suhteessa tuloihin on pienentynyt koko teollistumisen ajan. Koskaan aiemmin ei ihmisillä ole mennyt niin pientä osaa tuloistaan ruokaan kuin nykyisin.

Minulla, yksinasuvalla, menee 100€ kuussa, joskus enemmän. En tahdo edes tietää miten paljon menee lapsiperheissä.

Vierailija
13/21 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomea on vaikea verrata johonkin etelässä oleviin paikkoihin, jossa voidaan vuoden ympäri kasvattaa ruokaa. 

No voi kai sieltäkin silti maahantuoda Suomeen ruokaa.

Vierailija
14/21 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt joskus että ruoka vois olla halvempaa jos siihen ei lisättäisi hävikki ja varkauskatetta joka on 10-20%

Mutta kuitenkin ymmärrän että sellainen on koska ihmiset ottaa kaikki ruuat paremmalla pöiväyksellä sieltä takaa ja eivät suostu näyttämään kassia kassalla. Harmi.

Vierailija
15/21 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aloittajan rahat menevät, jos ruokaan ei jää varaa?

Vierailija
16/21 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin aloittajan rahat menevät, jos ruokaan ei jää varaa?

Vuokraan ja laskuihin etupäässä. "Tulot" 480€

Vierailija
17/21 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla, yksinasuvalla, menee 100€ kuussa, joskus enemmän. En tahdo edes tietää miten paljon menee lapsiperheissä.

Nykyisillään kauppalasku on n. 1200€/kk. Minä ja viisi lasta. 3 isoa teinipoikaa. Luojan kiitos mulla on hyvin palkattu työ.

Vierailija
18/21 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisillään kauppalasku on n. 1200€/kk. Minä ja viisi lasta. 3 isoa teinipoikaa. Luojan kiitos mulla on hyvin palkattu työ.

Hui kauhia. Onneksi päätin jättää lapset tekemättä.

Vierailija
19/21 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinkin juuri ajatellut aloittaa laiharin, 10kg pitäisi saada pois. Syön askeettisesti, joten ei minun ruokakulut nouse. On kurjaa kyllä työttömien ja lapsiperheiden kannalta.

Vierailija
20/21 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä nykyäänkään mene paljon rahaa ruokaan. Aika vähän käytetään lihaa enkä osta ikinä mitään kalliita ruokia. Hyvin pärjätään! Onni on ettei kellään ole mitään allergioita tai muitakaan rajoitteita - muuten voisi olla eri juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä