Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tontin omistaja kieltää koirien kävelyn kadulla????

Vierailija
25.03.2018 |

Eräs saman tien asukas on laittanut tontilleen kyltin: "koirien ulkoiluttaminen kielletty!".
Kyltissä kuva kakkaavasta koirasta. Ok, ymmärrän että pitkin pientareita kakkivat koirat ärsyttävät, ja korjaan aina koitani paskat, vaikka ei mitään komentokylttiä olisikaan.
Tänään kuljin taas ko tontin ohi ja tämän tontin asukas ajoi pihaan. Kuulin hysteerisen naisäänen kiljuvan "koira pois, koira pois!" En ensin tajunnut, että tämä hysteerikko tarkoitti minua ja koiraani, ennenkuin lapsensa vielä kiljui perääni jotain hyhtä vauhkona.
Voivatko ihmiset todella olla näin hulluja... Että heidän tonttinsa ohi ei saa kävellä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi koska ei omista tietä. Ilmeisesti yleinen tie. 

Vierailija
2/25 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täsmennän vielä, että kuljin koirani kanssa yleistä tietä pitkin, koira vain haisteli piennarta tämän hysteerikkoporukan pensasaidan vierellä.ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluja ovat. Ei voi kieltää vaikka sun mitä kylttejä pystyttelisivät.

Vierailija
4/25 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia hulluja sitä on, jotka kuvittelevat omistavansa kadunkin tonttinsa vieressä. Mikseivät nämä hullut huutelijat muuta jonnekin lakeuksille?

Vierailija
5/25 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkus kävelet, turha tuommosista on välittää varsinkaan kun et anna kakkua siihen

Vierailija
6/25 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eivät voi yleisellä tiellä kieltää sun ja koirasi kävelyä. 

Vierailija
7/25 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahjoilta kuulostavat. Ei ole laillista omia tietä.

Vierailija
8/25 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvennäppä nyt kaunistelematta olivat turrin käpälät tiellä vai naapurin tontilla pientareella?

Vierailija
9/25 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne pelkää koiria? Kuulostaa ainakin koirapelolta.

Vierailija
10/25 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kusisin siihen itse.

Kylteillä ei ole mitään virkaa, ne ovat vain toiveita, ei mitään virkaa lain kannalta.

Vierailija
11/25 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avainkysymys tässä on, oliko koira kytketty.

Vierailija
12/25 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pekutan tätä uutta tyyliä merkata punaisella sprayllä koiran kikkareet. Näin lapset oppii niitä väisteleen ja näkyy aikuisellekin pimeässä.

Vierailija
13/25 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sulla pussi ja lapio messissä?

Vierailija
14/25 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tontin rajat itse asiassa menee niin, että tuo yleinen tie kulkee meidän tontin läpi. :D Mutta ei tulis kyllä pieneen mieleenkään yrittää estää yhtään ketään tai mitään siinä kulkemasta. Enkä siis kuvittele että meillä olis siihen oikeuttakaan, todellakaan.

Vierailija
15/25 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs saman tien asukas on laittanut tontilleen kyltin: "koirien ulkoiluttaminen kielletty!".

Kyltissä kuva kakkaavasta koirasta. Ok, ymmärrän että pitkin pientareita kakkivat koirat ärsyttävät, ja korjaan aina koitani paskat, vaikka ei mitään komentokylttiä olisikaan.

Tänään kuljin taas ko tontin ohi ja tämän tontin asukas ajoi pihaan. Kuulin hysteerisen naisäänen kiljuvan "koira pois, koira pois!" En ensin tajunnut, että tämä hysteerikko tarkoitti minua ja koiraani, ennenkuin lapsensa vielä kiljui perääni jotain hyhtä vauhkona.

Voivatko ihmiset todella olla näin hulluja... Että heidän tonttinsa ohi ei saa kävellä?

Tontillaan hän saa pitää kylttiä ja voi siten kieltää koirien tulemisen tontilleen (tietty ihmistenkään tuleminen pihalle ei ole jokamiehen oikeus). Tien läpi ulkoiluttamista ei voi kieltää.

Itse varmaan miettisin, miksi asukas on asiasta noin hysteerinen ja miksi lapsikin yhtyy hysteerisyyteen. Onko lapsi ehkä pahasti allerginen tai onko häntä joskus esim. purrut koira ja saanut pahan koirapelon, tai jotain muuta vastaavaa. Vai onko vain kyllästynyt koirankakkoihin tiellä? Jos ihminen tosi hanakasti vastustaa jotain, sille on yleensä olemassa jokin syy. Itse en ainakaan tahallani ärsyttäisi jo entuudestaan koirista ärsyyntyneitä, ettei nyt ainakaan alkaisi kätkemään maastoon mitään koiranmyrkkysyöttejä, niitä on nykypäivänä ennestäänkin jo ihan liikaa.  

Vierailija
16/25 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla hullu, jos hermostuu siitä, että koirat kulkee tiellä tontin vieressä.

Vierailija
17/25 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla hullu, jos hermostuu siitä, että koirat kulkee tiellä tontin vieressä.

Toisaalta, jotkut saavat huutokohtauksen nähdessään esim. ampparin tai mehiläisen. Minua ihmetyttää, mutta samalla ymmärrän että eri ihmiset pelkäävät voimakkaasti eri asioita, tai ovat pahasti allergisia eri asioille, tai pitävät eri asioista.

Vierailija
18/25 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsin koirankuvaa koristeltuna tähtäimen kera kun näin röyhkimyksen paskottavan puudeliaan meidän talon seinustalle. Tyydyin vetämään verhot sivuun ja heristämään nyrkkiä. Lenkkeili sittemmin tien toisella puolen. Rakensin lopulta aidan ettei enää koskaan tarvitse haravoida turrien paskaa omalta nurtsilta.

Vierailija
19/25 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei voi kieltää, mutta näitä meuhkaajia riittää! Älä välitä, itse en tuota reittiä käyttäisi ”vähään aikaan”, kyllä se kaheli siellä aidan takana ajan kanssa rauhoittuu.

Vähän asian vierestä mutta kirjoitanpa kuitenkin. Muutama vuosi sitten naapurustossa sattui seuraavaa: naapuri x meuhkasi naapurilleen Y että näiden pitää kerätä pihaltaan kaikki pujot, koska heidän lapsensa ovat allergisia pujolle. Naapurit y olivat vasta rakentamssa taloaan eikä siinä vaiheessa vielä pihatöihin (kai?) kukaan ryhdy.

Jos taas naapuri x olisi tiennyt asioiden oikean laidan niin ei hän olisi niitä muutamia pujoja pyytänyt keräämään (pujon siitepöly on raskasta eikä se lennä kovin pitkälle)

Molemmilla siis tuollaiset 2000m2 tontit.

Vierailija
20/25 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta, jotkut saavat huutokohtauksen nähdessään esim. ampparin tai mehiläisen. Minua ihmetyttää, mutta samalla ymmärrän että eri ihmiset pelkäävät voimakkaasti eri asioita, tai ovat pahasti allergisia eri asioille, tai pitävät eri asioista.

Onko mahdollista saada paha allergiakohtaus ulkona kadulla kävelevästä koirasta? Jos on, eihän sellainen ihminen voi mennä ulos kävelemään ollenkaan, aina voi tulla koira vastaan.