Onko tämä nyt sitä normaalia perhe arkea?
Joka aamu syömme muroja rasvattomalla maidolla ja ruisleivän kera, paitsi sunnuntaina jolloin paistamme tai keitämme kananmunia tai puhäpäivinä jolloin valmistamme puuroa. Tämänjälkeen kukin hajaantuu omille tahoilleen, lapset kouluun, minä ja mies töihin. Iltapäivällä palaamme kotiin, vietämme aika yhdessä, paitsi vanhin tytär joka käy luistelemassa kahdesti viikossa ja joskus viikonloppuisin pelaamassa kiekkoa. Päivälliseksi valmistan yhdessä miehen kanssa perinteistä kotiruokaa ja iltapalaksi tarjolla on joko itse tehtyjä sämpylöitä tai itsetehtyä perunarieskaa. Paitsi lauantaina, jolloin mies haluaa paistaa saunan jälkeen lettuja. Elämä tuntuu jotenkin niin tylsältä ja tavalliselta, emme riitele tai tappele koskaan, emme tee mitään erikoista, emmekä aio hankkia edes koiraa.
Kommentit (32)
No hankkikaa nyt hyvät ihmiset se koira!
🇺🇦🇮🇱
Mitä sitten pitäisi olla eritavalla? Kuulostaa aika normaalilta minusta.
Laittakaa lettujen päälle vaikka jotain fiinimpää hilloa enskerralla niin johan tulee elämään vipinätä.
t.tylsimys
Kaffepulla kirjoitti:
Iksi? Ei olla koiraihmisiä. Itse en pidä koirista (hirveitä sähläreitä ja hösöttäjiä, tulee sydänkohtaus vähemmästäkin) ja mies sekä toinen lapsista on koirille pahasti allerginen.
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Iksi? Ei olla koiraihmisiä. Itse en pidä koirista (hirveitä sähläreitä ja hösöttäjiä, tulee sydänkohtaus vähemmästäkin) ja mies sekä toinen lapsista on koirille pahasti allerginen.
Miksi otit sitten koiran avauksessasi puheeksi?
Siis minkä ihmeen takia elätte noin jämähtäneesti? Kuin toinen jalka haudassa.
Ottakaa se koira, niin sitten ainakin huomaatte, miten helppoa ja vaivatonta aiempi elämänne oli. Voitte sitten muistella sitä, miten ette osanneet antaa arvoa millekään, vaikka kaikki oli hyvin. Ottakaa mahdollisimman sotkeva ja riehakas koira.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Jos olet ap, niin miksi sitten mainitsit että blaablaa ei meillä ole edes koiraa :D
Palikka.
Se koira on yleensä perus normi joka löytyy melkein jokaisesta suomalsisesta perheestä. Yleisin on kultainen noutaja nimeltä Bella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Jos olet ap, niin miksi sitten mainitsit että blaablaa ei meillä ole edes koiraa :D
Palikka.
Se koira on yleensä perus normi joka löytyy melkein jokaisesta suomalsisesta perheestä. Yleisin on kultainen noutaja nimeltä Bella.
No ei kyllä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Palikka.
Niin? Samoin melkein jokaisesta suomalaisesta perheestä löytyy kahvinkeitin, mutta kaikilla sitä ei ole.
Siksi koiran mainitseminen on ihan turhaa. Ap antaa sellaisen kuvan, että heillä tulisi se koira olla, mutta sitten kommentoi etteivät halua koiraa.
Sama kun sanoisi lopussa. "me ei edes juoda maitoa!"
"no juokaa nyt sitä maitoa!"
"eime voida kun mulla maitoallergia ja mies ei tykkää maidosta."
Kyllä mä alottaisin oikein kunnon riidan tossa tilanteessa. Ja jättäisin myöskin kenkäni sikinsokin eteiseen.
Kuulostaa täydelliseltä pohjalta hyvälle arjelle. Tuohon sitten vain lisämausteeksi esim. viikonloppureissuja ja leffailtoja.
Antaisin munuaisen pois jos saisin tuollaisen elämän.
t: työtön, perheetön ja yksinäinen mielenterveysongelmainen
Mikä estää tekemästä välillä jotain tavallisesta poikkeavaa? Helppohan tuosta on lähteä varioimaan, kun perusta on kunnossa.
Niin ei kuitenkaan kannata tehdä, kuten eräät, että hakee viihdykettä vieraista seksikumppaneista. Siinä kun perhe hajoaa palasiksi, niin tulee jos jonkinlaista vaikeutta ja selvitettävää, sekä rahanmenoa. Se vasta tylsää onkin.
Miksi teidän elämä on noin kaavoihin kangistunutta?
Kai te nyt teette jotain kivaakin joskus? Käytte juhlissa, teille tulee vieraita, matkustelette ym.
Käytte leffassa, ravintolassa, harrastatte jotain? Ei kai elämä nyt ole vain työ, koulu ja näkkileipää!
No tuo on sitä "tavallista arkea" samanlaista se on ilman lapsiakin, ei ne lapset varmaankaan ole päättäneet että nyt aletaan syödä joka aamu kaurapuuroa ja isi paistaa lättyjä lauantaisin.
Kuten moni on sanonut, tuo on se elämän perusta josta aina sanotaan että se pitää olla kunnossa, ja miksi se pitää olla kunnossa? No siksi että ihmisen elämässä tulee aina yllätyksiä, usein negatiivisia, ja jos perusta on kunnossa ihminen ja perhe selviää ongelmista paremmin. Jos joku teidän perheessä sairastuu vakavasti tekisit mitä vaan että saisit tuon tylsän arjen takaisin eikä tarvitsisi joka päivä käydä sairaalassa tai itse maata siellä.
Jokainen jolla on ollut oikeasti vaikeuksia elämässä tietää että tuo tylsä arki on sitä parasta elämässä koska se tarkoittaa sitä että kaikki on hyvin.
Mikään ei estä piristämästä arkea kivoilla jutuilla, ei arjen tarvitse aina olla tylsää. Mutta kun se on tylsää, tuntuu erikoiset jutut aina erikoisen kivoilta. Jos olisi joulu joka päivä, sekin muuttuisi tylsäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Palikka.
Niin? Samoin melkein jokaisesta suomalaisesta perheestä löytyy kahvinkeitin, mutta kaikilla sitä ei ole.
Siksi koiran mainitseminen on ihan turhaa. Ap antaa sellaisen kuvan, että heillä tulisi se koira olla, mutta sitten kommentoi etteivät halua koiraa.
Sama kun sanoisi lopussa. "me ei edes juoda maitoa!"
"no juokaa nyt sitä maitoa!"
"eime voida kun mulla maitoallergia ja mies ei tykkää maidosta."
No voi jesus v*tun cristo de nazara. Koiran ottamisen esille tuominen taisi olla vaan tuollainen tarinankerronnallinen tehoste, ihan hauskakin sellainen. Tuollaisilla yksityiskohdilla kun ei ole mitään väliä, tärkeämpää on että tarinankerronta on sujuvaa, mielenkiintoista ja ennenkaikkea kuulijalleen miellyttävää. Niille ihmisille, jotka alkavat turinoidessaan pohtia että oliko se nyt lauantai vai sunnuntai, tekee mieli huutaa että keksi nyt vaan joku päivämäärä ei ketään oikeasti kiinnosta tapahtuiko se tammi- vai toukokuussa.
Ruvetkaa ryyppäämään, tai ainakin toinen teistä. olen 110% varma että kaipaat takaisin siihen tylsään arkeen.
Eihän tuosta puutu kuin joskus vapaiden väliin ja lomilla jotakin matkustelu juttuja. Jos muuten menee hyvin, ei hätää. Käykää JOSKUS vaikka luonnossa tai muualla koko perheen kesken. Voisin maksaa vuokraa tuollaisesta elämästä.
t. alkoholisti miehen vaimo joka ei uskalla erota. voidaan vaihtaa päittäin.
Vierailija kirjoitti:
Joka aamu syömme muroja rasvattomalla maidolla ja ruisleivän kera, paitsi sunnuntaina jolloin paistamme tai keitämme kananmunia tai puhäpäivinä jolloin valmistamme puuroa. Tämänjälkeen kukin hajaantuu omille tahoilleen, lapset kouluun, minä ja mies töihin. Iltapäivällä palaamme kotiin, vietämme aika yhdessä, paitsi vanhin tytär joka käy luistelemassa kahdesti viikossa ja joskus viikonloppuisin pelaamassa kiekkoa. Päivälliseksi valmistan yhdessä miehen kanssa perinteistä kotiruokaa ja iltapalaksi tarjolla on joko itse tehtyjä sämpylöitä tai itsetehtyä perunarieskaa. Paitsi lauantaina, jolloin mies haluaa paistaa saunan jälkeen lettuja. Elämä tuntuu jotenkin niin tylsältä ja tavalliselta, emme riitele tai tappele koskaan, emme tee mitään erikoista, emmekä aio hankkia edes koiraa.
Entäs tämä: joka aamu kaikki syövät eri aamiaisen, yksi lapsista puuroa, toinen välillä puuroa - välillä leipää, kolmas leipää ja nakkeja tai pelkkiä nakkeja tai pelkkää leipää, joskus lisukkeilla joskus ilman. Itse syön mitä milloinkin mieli tekee. Yleensä leipää tai puuroa, joskus molempia, harvoin paistan munakkaan. Sitten lasten kouluhommat ja läksyt ja lounaat (kaksi lihansyöjää, yksi kasvissyöjä omasta tahdostaan). Ulkoilua, yhteisiä hetkiä lukemisen ja leikkimisen muodossa. Kotitöitä yhdessä ja erikseen. Naapurin koiran ulkoiluttamista silloin tällöin. Kauppareissuja, joskus hampurilaisravintolassa käydään, joskus kiinalaista noudetaan. Katsellaan leffoja yhdessä kun sairastetaan, kuunnellaan iltaisin unimusiikkia. Lapset toivoisivat lemmikkiä, joka ehkä hankitaan kun ovat tarpeeksi vastuuntuntoisia ja pitkäjänteisiä sellaisesta huolehtimaan. Meillä riidellään ja räyhätään, ja sitten sovitaan ja halataan. Elämä on täynnä yllättäviä käänteitä. Läheisiä on lähtenyt ajasta ikuisuuteen, on ollut paljon sairautta ja kärsimystä ja taloudellisia vastoinkäymisiä. Kaikki on kuitenkin hyvin kun olemme yhdessä ja tuemme toisiamme ylä- ja alamäet mennen tullen. Vain elämää ei sen enempää - vain muistot meistä jää... Itse arvostan juuri sitä sujuvaa arkea, kun kukaan ei ole sairas eikä kuolemanvaarassa. Ja jos on niin siitäkin sitten vaan eteenpäin - päivä kerrallaan.
No kuulostaako AP paremmalta?: Joka aamu puristan tuoremehun joko appelsiineista tai erilaisista kasviksista ja juureksista. Keitän tai paistan pari kananmunaa, lisäksi kalkkunapekonia tai muuta leikkelettä. Vaahdotan maidon ja teen pari lattea.
Sitten mies lähtee töihin tai siirtyy työhuoneeseensa etätöihin, minä kotisalille kuntoilemaan.
Päivällä saatan käydä vaikka taidenäyttelyssä, elokuvissa tai rannalla kävelyllä. Illaksi laitan hyvää kotiruokaa, salaattia ja usein juodaan lasillinen viiniä. Jos miehellä työt ei paina päälle, katsotaan leffaa, luetaan kirjaa ja jutellaan niitä näitä.
Useamman kerran vuodessa käydään aikuisten lasten kanssa ravintolassa syömässä. Silloin tällöin käymme oopperassa, konserteissa ja teatterissa.
Lähestulkoon aina on joku matka joko suunnitteilla, tilauksessa tai olemme matkoilla. Sään salliessa pelaamme golfia useamman kerran viikossa. Tulevalla viikolla neljä kierrosta.
Jokainen taaplaa tavallaan ja itse tekee elämästään sen näköisen kuin haluaa.
Lol mitä vittua?