Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kantaan oli merkitty kaikki psyykenpuolen huoleni - mitä mä teen?

Vierailija
25.03.2018 |

Siis monen vuoden pähkäilyn jälkeen ajattelin mennä hakemaan apua huoliini, niin sen puhelun aikana se ihminen mukavan luottamuksellisesti kyseli kaikkea ja siis kirjasi sen kaiken p*skan suoraan Kantaan! Mitä mä nyt teen? Eka reaktio oli aika äkkiväärä, kun siis en enää jaksaisi elää, mutta siis voiko niitä asioita peittää sieltä enää koskaan?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mihin ne olisi pitänyt merkitä, klubiaskin kanteenko?

Vierailija
2/49 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Miksi pitäisi? Mullakin on siellä kaikenlaista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt itkenyt hysteerisesti ja mietin, mitä tehdä. Koko tulevaisuuteni on nyt pilattu. En pääse enää kaikkiin ammatteihin, vakuutuksia en enää saa ja mahdolliset lapset otetaan huostaan. En saa enää ketään puolisoakaan. Miksi se teki noin?

Vierailija
4/49 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaikuttaa aivan kaikkeen, eikä mua enää oteta vakavasti, jos menen jonkun fyysisen vaivan takia lääkärille.

Vierailija
5/49 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No piilota käyntitiedot omakannasta? Niin minäkin teen.

Vierailija
6/49 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylireagoit aika vahvasti nyt. Hyvä että olet hakenut apua, tarvitset sitä ja saat sitä.

Vierailija
7/49 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan työnantaja ei pääse kantaan. Kukaan ei ylipäätään saa aiheetta katsoa tietojasi. Voit myös estää tietojen näkymisen.

Vierailija
8/49 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko tarkemmin, millä lailla sinun jorinasi jollekin psyk. sairaanhoitajalle omakannassa vaikuttaisivat ammateihin ja vakuutuksiin tai mahdollisten tulevien lasten huostaanottoon? Kuulostaa hiukan hullunkuriselta. 

Vierailija
9/49 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanta.fi:hin ei pääse helposti sun tietojasi tutkimaan. Mikään siellä ei ole julkista tietoa. Munkin teksteistä selviää mm, että olen homo, alkoholisti, kärsinyt aistiharhoista, ollut itsetuhoinen, yrittänyt itsemurhaa pari kertaa, on epäilty persoonallisuushäiriöitä ja päällä on joitain hyvin "imartelevia" diagnooseja.

Jotenkin mua ei vaan jaksa huolettaa se, mitä siellä lukee. Ei sinne juuri kukaan pääse. Uuden paikan lääkäreille pitää antaa lupa, jotta he pääsisi katsomaan kaikkea. Olen allekirjoittanut monta sellaista paperia. Voihan se tietty olla, että kun olen tuosta mainitsemastani selvinnyt, niin sekin antaa vähän perspektiiviä asioihin.

Jos sulle ei lätkitty virallisia diagnooseja (nekin saa muuten pois, jos ovat vääriä), niin tuskinpa se mihinkään vaikuttaa. Ei ne diagnoositkaan kyllä vaikuta juuri mihinkään.

Vierailija
10/49 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut samantyylinen ongelma. Olen ollut vuosia sitten (yli 6v sitten) masentunut ja lääkityksellä pienen jakson. Nyt tämä asia tulee aina vastaan kun menee jonnekin neuvolaan, terkalle tai lääkäriin. Sit ne kohtelee ihan kuin mä olisin vieläkin masentunut eikä meinaa millään uskoa et kaikki on ihan hyvin, enkä ole ollut lääkityksellä viiteen vuoteen. Toisaalta mitään oikeita ongelmia ei ole tämän johdosta vielä tullut! On vain todella ärsyttävää välillä.

Vierailija
11/49 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pelkää, et ole ainoa ihminen maan päällä, jolla on ongelmia, hienoa että olet päättänyt hakea itsellesi apua. Apua sinä myös saat. Ehkä omakanta kirjoitus auttaa sinua kohtaamaan ongelmasi ja kun olet sen myöhemmin ratkaissut, ei merkintä siellä enään tunnu missään.

Vierailija
12/49 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut samantyylinen ongelma. Olen ollut vuosia sitten (yli 6v sitten) masentunut ja lääkityksellä pienen jakson. Nyt tämä asia tulee aina vastaan kun menee jonnekin neuvolaan, terkalle tai lääkäriin. Sit ne kohtelee ihan kuin mä olisin vieläkin masentunut eikä meinaa millään uskoa et kaikki on ihan hyvin, enkä ole ollut lääkityksellä viiteen vuoteen. Toisaalta mitään oikeita ongelmia ei ole tämän johdosta vielä tullut! On vain todella ärsyttävää välillä.

Tämä on jotenkin hassu ilmiö. Jos omia ongelmia pitää vähäisinä tai ohimenneinä, niitä halutaan terveydenhuollossa paisutella. Sitten kun taas pitää omia ongelmia akuutteina ja vakavina, niitä halutaan terveydenhuollossa vähätellä

Vierailija
13/49 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa sen luulla! Ihan turhaa lohdutella tuollaista. Kerrankin mielenterveysongelmia vastaan ennakkoluuloisen ihmisen asenne sattuu häntä omaan nahkaan. Maailmassa on aina välillä vähän oikeuttakin.

Vierailija
14/49 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit pyytää noiden psykpuolen tietojen piilottamista. On aika yleistä. 

Vierailija
15/49 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Jos soitat jollekin hoitajalle tai lääkärille, niin laki velvoittaa häntä kirjaamaan potilastietoihin että missä asiassa soitat. Jos hoitaja ei kirjaisi että kerrot puhelunaikana psyykepuolen ongelmistasi, niin hän rikkoisi lakia. Ei hoitaja niitä kantaan kirjaa vaan heidän omaan potilastietojärjestelmään, josta nykyään kaikki siirtyy myös kantaan.

Vierailija
16/49 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kaikki kirjaukset edes näy kannassa, jotka näkyy kuitenkin ammattilaisille. Esim.se, mitä lääkäri kirjoittaa potilaan ulkoisesta habituksesta tai yhteistyökyvystä.Niitä tekstejä olis kiva päästä itsestään lukemaan.

Vierailija
17/49 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja sekin on ihan aiheellinen huoli: vakuutusyhtiöt. Jos soteuudistus toteutuu ja yksityiset palveluntarjoajat lisääntyy. Eikös Mehiläinenkin tee yhteistyötä jonkun vakuutusyhtiön kanssa?

Vierailija
18/49 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko tarkemmin, millä lailla sinun jorinasi jollekin psyk. sairaanhoitajalle omakannassa vaikuttaisivat ammateihin ja vakuutuksiin tai mahdollisten tulevien lasten huostaanottoon? Kuulostaa hiukan hullunkuriselta. 

Jos jorinat luokitellaan masennukseksi, niin sairasvakuutusta ei saa viiteen vuoteen. Ammateista en tiedä.

Vierailija
19/49 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jorinat luokitellaan masennukseksi, niin sairasvakuutusta ei saa viiteen vuoteen. Ammateista en tiedä.

Tarkoitatko että kirjaus estää antamasta virheellisiä terveystietoja vakuutusyhtiölle? Oisko tuolle joku nimikin, vakuutuspetos tai jotain.

Vierailija
20/49 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Kanta tosiaan ollaan liittämässä Facebookiin, Gigantin myyjien käyttöön, satunnaiseen suora markkinointiin A-lehdille osv.

Kannattaa varoa.

Faktat taitaa olla hiukan toiset. Potilasrekisteri kun ei ole edes yhteinen aina erikoisairaanhoidon ja perustason kanssa, mikä vaarantaa hyvää hoitoa. Huoli oikeasti siis päinvastainen osaltasi.

Otat lääkeöverit ja sitä ei tajuttomana hoitaessa osata epäillä, kun juttelit vain psykiatriselle hoitajalle, joka ei tee dignostiikkaa.

Peitä ne jos haittaa asiointia. Onko se järkevää ja tarpeen, kannattaa sitten loppuun saakka miettiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan