Mies ei suostunut seksiin lapsen syntymän jälkeen, koska raskauskilot...
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005612671.html
Mitä miehen olisi pitänyt sanoa, jos totuus ei ollut se mitä nainen halusi kuulla?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kyllä mitään raskauskiloja enää vuosi lapsen syntymästä ole.
Niin moni äiti syyttää raskautta kiloistaan vielä viidenkin vuoden jälkeen mikä on ihan bullshittiä.
En minäkään innostuisi samanlailla miehestäni jos lihoisi paljon eikä tekisi asialle mitään, koska olen itse liikunnallinen enkä viihdy sipsipussi kourassa tvn edessä, en toivoisi samaa kumppaniltakaan.
T. 2 lapsen äiti joka on pudottanut 20kiloa * 2 muutamassa kuukaudessa raskauden jälkeen.Ihmisiä ja kehoja on erilaisia, ja se, ettei joku muu pysty pudottamaan muutamassa kuukaudessa kahtakymmentä kiloa, tee heistä sinua huonompia ihmisiä. Ehkä voisimme arvottaa ihmisiä joillakin muillakin tavoilla kuin mudotetuilla kilomäärillä?
En ole pitänyt ketään huonompana, tai sanonut että on kyettävä samaan, mutta minusta on väärin pitää raskautta syynä noille liikakiloille vielä vuoden jälkeen, se on jo silloin tekosyy.
Kyllähän se on tekosyy jos vielä vuoden jälkeen on raskaudesta aiheutuneita kiloja. Kertoo aika paljon omasta viitsimisestä jos niitä ei jaksa karistaa siitä.
Niin - koska naisen tehtävä on pysyä timminä ja odottaa miestään viiskytlukulaisen moitteettomana, ruoka pöydässä ja peti lämmitettynä siitäkin huolimatta, että on ehkä valvonut koko yön ehkä allekin vuoden ikäisen lapsen kanssa.
No jos niitä kiloja pudotettaisiin lähtökohtaisesti vaikka oman terveyden ja hyvinvoinnin takia?? Pskat muakaan kiinnostaa miesten mielipiteet, hyvä kunto tuo hyvän mielen.
Tuossa esimerkkitilanteessa epäoikeudenmukaista on se, että nainenhan on synnyttänyt lapsen sille miehelleen!
Miten joku mies voi olettaa sopiessaan vaimonsa kanssa lapsen hankkimisesta, ettei naisen keho muuttuisi mitenkään? Eiköhän se, että jotain jälkiä jää (jopa pysyviä) ole itsestään selvää.
Tuli mieleen myös IS:n juttua lukiessa, että kyse on syvemmästä ilmiöstä, joka on aika tabu. On miehiä, joiden haluttomuus johtuu siitä, että nainen on synnyttänyt. Jossain toisessa jutussa kerrottiin miten mies oli kommentoinut että "vaimon rinnat eivät ole enää minun vaan vauvan". Ikään kuin naisen keho olisi alkujaan ollut miehen omaisuutta ja nyt hirveä tyyppi (se miehen oma lapsi) oli ominut ne. On miehiä, joille se, että oma vaimo tai tyttöystävä on tullut äidiksi on turn-off. Sille ongelmalle nainen ei voi mitään, se on miehen päässä. Tuntuu, että usein miehet eivät puhu tästä rehellisesti vaan syyttävät naista "raskauskiloista".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin moni äiti syyttää raskautta kiloistaan vielä viidenkin vuoden jälkeen mikä on ihan bullshittiä.
En minäkään innostuisi samanlailla miehestäni jos lihoisi paljon eikä tekisi asialle mitään, koska olen itse liikunnallinen enkä viihdy sipsipussi kourassa tvn edessä, en toivoisi samaa kumppaniltakaan.
T. 2 lapsen äiti joka on pudottanut 20kiloa * 2 muutamassa kuukaudessa raskauden jälkeen.Ihmisiä ja kehoja on erilaisia, ja se, ettei joku muu pysty pudottamaan muutamassa kuukaudessa kahtakymmentä kiloa, tee heistä sinua huonompia ihmisiä. Ehkä voisimme arvottaa ihmisiä joillakin muillakin tavoilla kuin mudotetuilla kilomäärillä?
En ole pitänyt ketään huonompana, tai sanonut että on kyettävä samaan, mutta minusta on väärin pitää raskautta syynä noille liikakiloille vielä vuoden jälkeen, se on jo silloin tekosyy.
Kyllähän se on tekosyy jos vielä vuoden jälkeen on raskaudesta aiheutuneita kiloja. Kertoo aika paljon omasta viitsimisestä jos niitä ei jaksa karistaa siitä.
Niin - koska naisen tehtävä on pysyä timminä ja odottaa miestään viiskytlukulaisen moitteettomana, ruoka pöydässä ja peti lämmitettynä siitäkin huolimatta, että on ehkä valvonut koko yön ehkä allekin vuoden ikäisen lapsen kanssa.
No jos niitä kiloja pudotettaisiin lähtökohtaisesti vaikka oman terveyden ja hyvinvoinnin takia?? Pskat muakaan kiinnostaa miesten mielipiteet, hyvä kunto tuo hyvän mielen.
Minusta siinä on _pieni_ ristiriita, että painoa kehotetaan pudotettavan "oman terveyden ja hyvinvoinnin takia", mutta uhkakuvaksi kuitenkin asetetaan se, että puoliso - mies, koska valtaosa tämän aihealueen keskusteluista koskettaa nimenomaan naisen lihomista, ei miehen - lakkaa haluamasta ja eroaa.
En ymmärrä miksi tuo on valituksen aihe. Jos mies olisi noin infantiili niin se lähtisi kiertoon ja ilolla! Jos joku paljastaa oman typeryytensä noin, niin good riddance :)
Kyllä kannattaisi erota tuollaisessa tilanteessa, koska ero on kuitenkin edessä myöhemmin.
Vanheneminen muuttaa ihmisen ulkonäköä ja jos mies on noin ulkonäkökeskeinen ja kiinnostus seksiin on jo nuorana noin alhainen, nainen joutuisi elämään seksittömässä suhteessa kuitenkin muutaman vuoden kuluttua. Helpompi lapsellekin jos ero tehdään ennemmin kuin myöhemmin.
Sen naisen mies varmaan kärsii h.@ora -madonna-syndroomasta eli näkee naisen joko halujen kohteena tai hyveellisenä epäseksuaalisena äitinä. Plus matalat testosteroniarvot. Hän ei osaa tunnistaa tätä itwessään ja siksi etsii syytä haluttomuudelleen naisesta.
Kannattaisi erota, ellei mies mene lääkäriin/terapiaan.
Vierailija kirjoitti:
M42 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ennemminkin kertoo miehestä, jos ei noin tuoreessa suhteessa seksi kiinnosta.
Se on ihan normaalia että miestä ei kiinnosta lihava nainen.
Ei se tainnu kiinnostaa alussakaan. Kuulostaa ihan tekosyylle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että pitää huolta itsestään ei tarkoita että yrittäisi miellyttää vain miestään, minä itse voin hyvin silloin kun olen tyytyväinen peilikuvaani ja saan lisäenergiaa vauvankin hoitoon siitä kun jaksan panostaa välillä liikuntaan vaikka väkisinkin.
Pari täällä vetosikin jo elämänmuutokseen ja yöheräilyihin, nekin ovat niitä tekosyitä vain jos luulette että ne kiloja pudottavat äidit ei muka kärsisi yhtälailla unettomista öistä ja muista muutoksista.
Minä taas kiimaisena himoitsin puolison pulleampaa olemusta raskauden aikana
Mies
Vierailija kirjoitti:
Mitä miehen olisi pitänyt sanoa, jos totuus ei ollut se mitä nainen halusi kuulla?
Paitsi, että mies ei kerro totuutta vaan valehtelee. Heidän seksielämänsä oli ollut huonoa ennen lastakin. Ensin pari kertaa viikossa, sitten koko ajan vähemmän ja vähemmän ja nyt käytetään tekosyynä lasta, miksei ole seksiä ollenkaan. Vaikuttaa aseksuaalilta mieheltä, joka on ensin harrastanut seksiä pakon vuoksi. Koska nainen on odottanut sitä parisuhdetta muodostettaessa ja sitten tietenkin lasta hankittaessa. Nyt kun lapsi on saatu, niin ei tarvitse enää harrastaa seksiä. Suuttuu, kun vaimo yrittää selvitellä asiaa ja sanoo syyksi sellaisen, mikä romahduttaa tuoreen äidin itsetunnon, jotta tämäkään ei enää halua seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että pitää huolta itsestään ei tarkoita että yrittäisi miellyttää vain miestään, minä itse voin hyvin silloin kun olen tyytyväinen peilikuvaani ja saan lisäenergiaa vauvankin hoitoon siitä kun jaksan panostaa välillä liikuntaan vaikka väkisinkin.
Pari täällä vetosikin jo elämänmuutokseen ja yöheräilyihin, nekin ovat niitä tekosyitä vain jos luulette että ne kiloja pudottavat äidit ei muka kärsisi yhtälailla unettomista öistä ja muista muutoksista.
Mikä ihme tämä "tekosyy" mantra on. Okei, on käynyt selväksi, että painonhallinta ei ole sinulle vaikeaa. Mutta se, että joillekuille muille se on, ei ole "tekosyy". Jokaisella ihmisellä on elämänhallinnassaan asioita, jotka eivät suju aivan niin hyvin kuin muut. Ehkä se on ajanhallintaa, ehkä siisteystottumuksia, ehkä sitä, ettei ole perillä ajankohtaisista asioista, ehkä rahankäytöstä. Mutta kuitenkin painonhallinta tuntuu näistä kaikista olevan ylitse muiden, ja sellainen, mistä tuomitaan huomattavasti herkemmin.
"Kyllä minäkin heräilin ja kärsin, mutta silti minä vain..." tyyppinen argumentointi on muuten itsensä aika tökeröä korottamista muiden yläpuolelle.
Vierailija kirjoitti:
T. 2 lapsen äiti joka on pudottanut 20kiloa * 2 muutamassa kuukaudessa raskauden jälkeen.
Aika raju lihominen raskauden aikana jos 20 kiloa. Eikö suositus ole n 8-10 kiloa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko minä nyt ainoa, joka on kurkkua myöten täynnä tätä ylipainoisen naisen demonisointia? Kyllä, ymmärrän, ettei puoliso ole immuuni suurelle painonnousulle. Ymmärrän myös sen, että runsas ylipaino on terveysriski, jos kohta koen turhauttavaksi aina ylipainosta keskustelun yhteydessä vakuuttaa kanssakeskustelijat tästä seikasta. Mutta se, että jokainen suhteen ongelma on yhdistettävissä vain ja ainoastaan naisen ylipainoon, olipa niitä sitten kaksi ylikiloa tai enemmän, ja jokainen suhde paranisi kuin taikaiskusta sitten, kun nainen nyt vain tajuaisi laihduttaa ja pitää miehensä ikionnellisena. Mikä arvo minulla suhteessa on naisena, jos ainoa suhdetta parantava tai heikentävä seikka on vain kantamani kilot, eikä mikään muu?
Eihän se koko suhdetta määrittele, mutta kun läski näyttää sairaalta, tulehdukselta ja mielenhäiriöltä. Läski näkyy - ei vaan perseessä ja vyötäröllä - nakkisormina, kaksoisleukana, kaulattomuutena, pulleina ja paksuina jalkoina. Katso sitten siinä päivästä toiseen tuollaista näkyä. Ei ole helppoa.
Anteeksi mitä? Tajuatko että nuo määritelmät eivät ole normaaleja, vaan tulevat sinun päästäsi.
Ja toiseksi, tässä taustalla on fakta että miehet ovat naisia lihavampia Suomessa, mutta aina puhutaan vaan naisten ylipainosta.
Aika monella naisella on mies, jolla on kaljamaha -- kuinka paljon tästä on puhuttu naisten turn-offina? En ole kertakaan nähnyt siitä keskusteltavan, vaikka ongelma on pahempi kuin naisen lihavuus, koska lihavuus miehellä lisää naishormonin tuotantoa ja kaljamaha roikkuu paikassa, joka varmasti häiritsee ihan käytännössä yhdyntöjä.
Mutta tästä ei saa puhua, koska tunnetusti herkkien miesten libido romahtaisi, jos sen ottaisi esiin... HUPS!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi, että mies ei kerro totuutta vaan valehtelee. Heidän seksielämänsä oli ollut huonoa ennen lastakin. Ensin pari kertaa viikossa, sitten koko ajan vähemmän ja vähemmän ja nyt käytetään tekosyynä lasta, miksei ole seksiä ollenkaan. Vaikuttaa aseksuaalilta mieheltä, joka on ensin harrastanut seksiä pakon vuoksi. Koska nainen on odottanut sitä parisuhdetta muodostettaessa ja sitten tietenkin lasta hankittaessa. Nyt kun lapsi on saatu, niin ei tarvitse enää harrastaa seksiä. Suuttuu, kun vaimo yrittää selvitellä asiaa ja sanoo syyksi sellaisen, mikä romahduttaa tuoreen äidin itsetunnon, jotta tämäkään ei enää halua seksiä.
Ei se mies kylläkään lasta käyttänyt tekosyynä, vaan raskauskiloja.
Tuotahan ei saa sanoa ääneen, mutta silti naisen tulisi pitää huolta siitä, ettei liho raskauden aikana liikaa - ja jos lihoo raskauden jälkeen, se vasta onkin väärin. Kyllä naisen tulee olla synnytyslaitoksella kaunis eikä kauhean näköinen, tästä onkin ollut täällä ketju joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari täällä vetosikin jo elämänmuutokseen ja yöheräilyihin, nekin ovat niitä tekosyitä vain jos luulette että ne kiloja pudottavat äidit ei muka kärsisi yhtälailla unettomista öistä ja muista muutoksista.Mikä ihme tämä "tekosyy" mantra on. Okei, on käynyt selväksi, että painonhallinta ei ole sinulle vaikeaa. Mutta se, että joillekuille muille se on, ei ole "tekosyy". Jokaisella ihmisellä on elämänhallinnassaan asioita, jotka eivät suju aivan niin hyvin kuin muut. Ehkä se on ajanhallintaa, ehkä siisteystottumuksia, ehkä sitä, ettei ole perillä ajankohtaisista asioista, ehkä rahankäytöstä. Mutta kuitenkin painonhallinta tuntuu näistä kaikista olevan ylitse muiden, ja sellainen, mistä tuomitaan huomattavasti herkemmin.
"Kyllä minäkin heräilin ja kärsin, mutta silti minä vain..." tyyppinen argumentointi on muuten itsensä aika tökeröä korottamista muiden yläpuolelle.
Mutta se ON TEKOSYY. Miten et ymmärrä. On ok sanoa "minua väsytti vauva aika niin paljon etten voinut ajatellakaan laihduttamista, söin suklaata jos mieli teki niin pysyin järjissäni." mutta tekosyy on sanoa "enhän minä voinut laihduttaa kun minulla oli pieni vauva! Hormonit ovat ihan sekaisin ja naisen kroppa tarvitsee sitä suklaata, silloin ei vaan laihdu!!"
Vierailija kirjoitti:
Tuotahan ei saa sanoa ääneen, mutta silti naisen tulisi pitää huolta siitä, ettei liho raskauden aikana liikaa - ja jos lihoo raskauden jälkeen, se vasta onkin väärin. Kyllä naisen tulee olla synnytyslaitoksella kaunis eikä kauhean näköinen, tästä onkin ollut täällä ketju joskus.
Saa toki lihoa vaikka sata kiloa ja lopettaa kaiken muunkin itsestään huolehtimisen, mutta jos se mies joka rakastui siihen hoikkaan kauniiseen naiseen lähtee, niin.. No, sitten se lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa toki lihoa vaikka sata kiloa ja lopettaa kaiken muunkin itsestään huolehtimisen, mutta jos se mies joka rakastui siihen hoikkaan kauniiseen naiseen lähtee, niin.. No, sitten se lähtee.
Yleensa rakastumisella ymmärretään rakastumista siihen koko ihmiseen, hänen persoonaansa, eikä vaan hänen vaakansa näyttämiin lukemiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensa rakastumisella ymmärretään rakastumista siihen koko ihmiseen, hänen persoonaansa, eikä vaan hänen vaakansa näyttämiin lukemiin.
Eikö se vaa-an lukema ole osa koko ihmistä?
Kyllähän joku jättää miehensä alkoholismin takia, vaikka se on vain yksi osa ihmistä.
Kyllä se ennemminkin kertoo miehestä, jos ei noin tuoreessa suhteessa seksi kiinnosta.