Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenellä metoo on vaikuttanut avioliitossa negatiivisesti?

Vierailija
25.03.2018 |

Mulla on sivistynyt, aikaansa seuraava mies. Hän on ollut oikea herrasmies aiemminkin mutta nyt metoon takia (?) vähäisetkin luolamiesotteet ovat kadonneet.

Ja kyllä - olen puhunut asiasta mutta mies sanoo vain, että ei halua minun luulevan, että hän pitää minua pelkkänä objektina.

Minä siis kaipaisin sitä luolamiestä.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatta kirjoitti:

Jos kovin laaja-alaisesti tätä metoo keskustelua seuraa ja herkästi reagoi kommentteihin, niin en yhtään ihmettele. Keskustelu kun on kovin miestä syyllistävää. Tietenkin syytä on monissa miehissä, mutta rajojen veto on ollut aika tiukkaa. Jos käyttäydyt ns.luolamiesmäisesti seksin suhteen, niin kyllä tämä menee jo metoo-rajoihin. Moni feministi ei vaan osaa asettua miehen puolelle.

Itse esimerkiksi tykkään puristaa omaa vaimoani pyllystä, kun hän tekemässä jotain muuta tai vastaavaa. Tämähän on metoon myötä kielletty. Oletuksena keskustelussa on taustalla ollut se että tätä ei tehdä ventovieraalle, mutta harva sitä on tuonut esiin.

Lisäksi metoossa on tullut esiin ehdottomuus. Kun teet jotain väärin, niin roviolle sinut heitetään. Täys-siat pitää tietenkin tuomita, mutta mites tavalliset kaverit? Jos on parisuhteessa aloitteellisempi osapuoli, niin olet vaarassa käyttää valtaa väärin ja voit syyllistyä metoon esiin tuomiin seikkoihin.

Tähän tietysti suostumus on hyvä keino välttää väärät teot, mutta kuinka moni haluaisi miehen kysyvän luolamieheilyn aikana että "sopiiko että otan sinut rajusti syliini?"

Terve sinä naisvihaajaprovo, jolla ei edelleenkään ole vaimoa ja joka tahallaan ymmärrä ahdistelun väärin.

Vierailija
22/25 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatta kirjoitti:

Jos kovin laaja-alaisesti tätä metoo keskustelua seuraa ja herkästi reagoi kommentteihin, niin en yhtään ihmettele. Keskustelu kun on kovin miestä syyllistävää. Tietenkin syytä on monissa miehissä, mutta rajojen veto on ollut aika tiukkaa. Jos käyttäydyt ns.luolamiesmäisesti seksin suhteen, niin kyllä tämä menee jo metoo-rajoihin. Moni feministi ei vaan osaa asettua miehen puolelle.

Itse esimerkiksi tykkään puristaa omaa vaimoani pyllystä, kun hän tekemässä jotain muuta tai vastaavaa. Tämähän on metoon myötä kielletty. Oletuksena keskustelussa on taustalla ollut se että tätä ei tehdä ventovieraalle, mutta harva sitä on tuonut esiin.

Lisäksi metoossa on tullut esiin ehdottomuus. Kun teet jotain väärin, niin roviolle sinut heitetään. Täys-siat pitää tietenkin tuomita, mutta mites tavalliset kaverit? Jos on parisuhteessa aloitteellisempi osapuoli, niin olet vaarassa käyttää valtaa väärin ja voit syyllistyä metoon esiin tuomiin seikkoihin.

Tähän tietysti suostumus on hyvä keino välttää väärät teot, mutta kuinka moni haluaisi miehen kysyvän luolamieheilyn aikana että "sopiiko että otan sinut rajusti syliini?"

Jos mies saa tällaisen käsityksen metoosta, reagoi tunteella ja negatiivisesti, ei ota selvää onko #metoossa käyty näitä keskusteluja, mitä ne #metoon viestin hienovaraisemmat nyanssit on jne. ja on niin pahastunut ettei pysty edes kuuntelemaan jos hänelle koitetaan asiaa valaista, on siinä jotain muutakin pielessä kun viestintä #metoon puolelta. Mies on valinnut puolen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatta kirjoitti:

Kovasti sinua edelleen ahdistaa se, että ahdistelu aletaan vihdoinkin ottaa vakavasti. Päivittäin teet avauksen aiheesta. Itse en ymmärrä, miten jonkun julkkiksen tekemisten pitäisi vaikuttaa minun ja mieheni keskinäiseen flirttiin ja seksiin. En edes ymmärrä, miten se vaikuttaisi minun ja jonkun vieraan miehen keskinäiseen flirttiin esimerkiksi baarissa. Mikään ei ole muuttunut. Ennenkään en olisi toista kertaa vilkaissutkaan miestä, joka olisi tehnyt rivoja eleitä tai puhunut rivoja, sen sijaan hymy ja hauska läppä on ihan yhtä sallittua kuin tähänkin saakka. Sosiaalisesti terve ihminen kun osaa lukea toisen elekielestä, viihtyykö tämä seurassa.

Mutta on meille kaikille vain etu, että pysyt edelleen loitolla naisista, "jatta".

Vierailija
24/25 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos metoo olisi vaikuttanut parisuhteeseeni kielteisesti, olisin kiitollinen että miehen idiotismi paljastui tässä vaiheessa, jotta voin siirtyä seuraavaan, parempaan mieheen.

Mikä idiotismi? Tarkoitan aloituksellani sitä, että mies voi avioliitossakin tulla varovaisemmaksi ettei syyllisty ns. ahdisteluun. Tämä ei ehkä koske öykkärimiehiä vaan herkempiä tapauksia.

Tuo koskee juuri öykkärimiehiä jotka luulevat olevansa kilttejä.

Ei ole niin vaikeaa oppia tuntemaan vaimoaan.

Vierailija
25/25 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vanha ketju, mutta nyt pystyy ehkä paremmin arvioimaan. Kävimme 2017 joululomalla mieheni kanssa metoon johdosta yleistä keskustelua ja totesin etten ole itse joutunut sellaisen kohteeksi. Sitten keskustelu siirtyi parisuhdeseksiin ja siihen, että joidenkin ’kokeilujen’ toistuva ehdottaminen ja myös jatkuva aloitteiden tekeminen kun toista huvittaa selvästi vähemmän, täyttää ahdistelun merkit. Suoraan kysyttäessä sitten myönsin miehelleni kokeneeni aika ajoin näitä tunteita. Hänellä oli muutama (ei mitään kakkajuttuja) toive, jotka nousivat säännöllisesti esiin vaikka olin indikoinut etten ole niistä kiinnostunut. No hän pahoitteli asiaa ja pyysi anteeksi.

Tuosta on nyt kaksi vuotta ja sen jälkeen mitään kokeiluehdotuksia ei ole tullut. Sittemmin ovat vähentyneet myös aloitteet hänen puolelta, jotka olivat 2017 kuitenkin ehkä 80/20 hänen edukseen. Kerran viikossa ollut seksi on harventunut sellaiseen kerran 2 kk ja viime kesänä oli jo 4 kk tauko. Muutaman kerran olen asiasta kysynyt ja hän on vastannut, että ei halua aiheuttaa painetta jos mua ei huvitakaan.

Eli vaikutti ainakin meillä. Olen kieltämättä tyytyväinen ettei tarvitse jännittää ehdotuksia, joista joutuisin kieltäytymään, mutta aika hiljaiseksi seksielämä on mennyt kun ole itse mikään aktiivinen aloitteiden tekemisessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän