Kenellä metoo on vaikuttanut avioliitossa negatiivisesti?
Mulla on sivistynyt, aikaansa seuraava mies. Hän on ollut oikea herrasmies aiemminkin mutta nyt metoon takia (?) vähäisetkin luolamiesotteet ovat kadonneet.
Ja kyllä - olen puhunut asiasta mutta mies sanoo vain, että ei halua minun luulevan, että hän pitää minua pelkkänä objektina.
Minä siis kaipaisin sitä luolamiestä.
Kommentit (25)
Joo ei vaikuta. Mieheni ei ole urpo.
Ei ole muuttanut yhtään mitään, mieheni on sama seksikäs, aloitteellinen, intohimoinen, haluttava mies kuin ennenkin. Ahdistelu ei ole koskaan ollut suhteessamme ongelma, en olisi hänen kanssaan jos niin olisi ollut. Keskinäiseen aloitteellisuuteen ja seksin määrään tai laatuun metoo ei tietenkään vaikuta millään tavalla kuten ei yhdelläkään normaalilla pariskunnalla.
Vierailija kirjoitti:
0/5
Taatusti ei kellään ole vaikuttanut mitään.
No mä kyllä jätin mieheni kun hän lopulta paljastui muuksi kuin mitä olin toivonut ja luullut. Ei oltu tosin vielä naimisissa onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen juuri miesluolassani
Onko housut jalassa?
Jos metoo olisi vaikuttanut parisuhteeseeni kielteisesti, olisin kiitollinen että miehen idiotismi paljastui tässä vaiheessa, jotta voin siirtyä seuraavaan, parempaan mieheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Taatusti ei kellään ole vaikuttanut mitään.No mä kyllä jätin mieheni kun hän lopulta paljastui muuksi kuin mitä olin toivonut ja luullut. Ei oltu tosin vielä naimisissa onneksi.
Ei tainnut olla kovin vakava suhde jos se näin pienestä lopahti. Olisitte eronneet muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Makuhuoneessa olen luolamies
Uuhh, seksukasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos metoo olisi vaikuttanut parisuhteeseeni kielteisesti, olisin kiitollinen että miehen idiotismi paljastui tässä vaiheessa, jotta voin siirtyä seuraavaan, parempaan mieheen.
Mikä idiotismi? Tarkoitan aloituksellani sitä, että mies voi avioliitossakin tulla varovaisemmaksi ettei syyllisty ns. ahdisteluun. Tämä ei ehkä koske öykkärimiehiä vaan herkempiä tapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Taatusti ei kellään ole vaikuttanut mitään.No mä kyllä jätin mieheni kun hän lopulta paljastui muuksi kuin mitä olin toivonut ja luullut. Ei oltu tosin vielä naimisissa onneksi.
Ei tainnut olla kovin vakava suhde jos se näin pienestä lopahti. Olisitte eronneet muutenkin.
Varmaan joo, olisi kai se ennemmin tai myöhemmin käynyt ilmi muutenkin. Parempi että ennemmin.
Oltiin me melkein kaksi vuotta oltu yhdessä, ja mun kämpästä luopuminen oli suunnitteilla, olin siis lähinnä käynyt siellä kääntymässä aina välillä. Lapsestakin oli puhetta.
Vaikea päätös se oli heittää pois kaikki mitä oltiin yhdessä rakennettu, mutta ei siinä ollut vaihtoehtoja kun pohja putosi kaikelta pois. Luulin miehen olevan sellainen tavis jota feminismi ei vaan kiinnosta, mutta #metoohon hän reagoi niin että naisviha tuli täysin selväksi. Ei sitä voinut mitenkään selitellä enää parhain päin. En voinut enää luottaa, eikä asiaa voitu selvittää puhumalla. En olisi hyväksynyt mitään muuta kuin että hän olisi muuttanut oikeasti mielensä. Kehtasi yrittää teeskennellä mielensä muuttamista, mutta siitä näkyi aivan suoraan läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä idiotismi? Tarkoitan aloituksellani sitä, että mies voi avioliitossakin tulla varovaisemmaksi ettei syyllisty ns. ahdisteluun. Tämä ei ehkä koske öykkärimiehiä vaan herkempiä tapauksia.
Vaikutat siltä että et ole elämäsi aikana ollut yhdessäkään parisuhteessa.
Minä olen parisuhteessa herkän miehen kanssa, ja olen itsekin herkkä ja tunteellinen nainen. Suhteessamme vallitsee niin syvä luottamus ja keskinäinen kunnioitus, että ulkopuolisten sanomiset eivät kyllä vaikuta siihen yhtään mitenkään. Olemme keskustelleet alusta alkaen avoimesti kummankin seksuaalisuudesta, niin toiveista kuin traumoistakin, ja saamme jatkossakin kaiken suhteen kannalta tarpeellisen tiedon kumppanilta itseltään kysymällä - ei suinkaan vieraiden ihmisten palstakirjoituksia tai Twitteriä tmv. lukemalla!
Tiivistäen: kelaa vähän mitä heität.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei vaikuta. Mieheni ei ole urpo.
Komppaan. Luolamiehet ja juntit eivät ole olleet makuuni ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen parisuhteessa herkän miehen kanssa, ja olen itsekin herkkä ja tunteellinen nainen. Suhteessamme vallitsee niin syvä luottamus ja keskinäinen kunnioitus, että ulkopuolisten sanomiset eivät kyllä vaikuta siihen yhtään mitenkään. Olemme keskustelleet alusta alkaen avoimesti kummankin seksuaalisuudesta, niin toiveista kuin traumoistakin, ja saamme jatkossakin kaiken suhteen kannalta tarpeellisen tiedon kumppanilta itseltään kysymällä - ei suinkaan vieraiden ihmisten palstakirjoituksia tai Twitteriä tmv. lukemalla!
Tiivistäen: mun parisuhde toimii näin ja kenenkään parisuhde ei voi olla erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulta on mennt ohi se että avioliitto ei anna mitään oikeuksia loukata toisen fyysistä koskemattomuutta eikä puoliso avioliittoa solmiessa siirry toisen puolison omistukseen. Omistusoikeus ei Suomessa koskaan koske ihmistä eikä Poista voi kähmiä tuosta vaan. Se asia ei ole muuttunut miksikään metoon myötä vaan on ollut jo ennen sitä. Parisuhteessa on tapana keskustella nämä asiat selviksi ajoissa ja ilmoittaa jos oma kanta muuttuu jotta toinen voi siihen reagoida.
Ei tämän aloittajalla ole koskaan ollut mitään suhdetta, paistaa kauas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiivistäen: mun parisuhde toimii näin ja kenenkään parisuhde ei voi olla erilainen.
Parisuhde, jossa kommunikointi on niin heikkoa että suhteeseen vaikuttaa täysin ulkopuolisten henkilöiden ahdistelukokemukset, ei perustu mihinkään todelliseen. Sellaisen suhteen varaan ei voi rakentaa tulevaisuuttaan, joten on hyvä että suhteen tila paljastuu, vaikka nyt sitten metoon myötä.
Jos kovin laaja-alaisesti tätä metoo keskustelua seuraa ja herkästi reagoi kommentteihin, niin en yhtään ihmettele. Keskustelu kun on kovin miestä syyllistävää. Tietenkin syytä on monissa miehissä, mutta rajojen veto on ollut aika tiukkaa. Jos käyttäydyt ns.luolamiesmäisesti seksin suhteen, niin kyllä tämä menee jo metoo-rajoihin. Moni feministi ei vaan osaa asettua miehen puolelle.
Itse esimerkiksi tykkään puristaa omaa vaimoani pyllystä, kun hän tekemässä jotain muuta tai vastaavaa. Tämähän on metoon myötä kielletty. Oletuksena keskustelussa on taustalla ollut se että tätä ei tehdä ventovieraalle, mutta harva sitä on tuonut esiin.
Lisäksi metoossa on tullut esiin ehdottomuus. Kun teet jotain väärin, niin roviolle sinut heitetään. Täys-siat pitää tietenkin tuomita, mutta mites tavalliset kaverit? Jos on parisuhteessa aloitteellisempi osapuoli, niin olet vaarassa käyttää valtaa väärin ja voit syyllistyä metoon esiin tuomiin seikkoihin.
Tähän tietysti suostumus on hyvä keino välttää väärät teot, mutta kuinka moni haluaisi miehen kysyvän luolamieheilyn aikana että "sopiiko että otan sinut rajusti syliini?"
Mieheni ei ole koskaan ahdistellut minua. Jos olisi, hän ei olisi mieheni.
Ao on se naisvihaajaprovo, joka vastustaa ahdistelukeskustelua, koska se vähentää miesten oikeutta alistaa naisia. Siksi hän yrittää leimata ahdistelun harmittomaksi flirttailuksi ja seksiksi.
0/5
Taatusti ei kellään ole vaikuttanut mitään.