Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Room escape - pakohuone - huoneestapako - Oletko käynyt?

pakenemaan
25.03.2018 |

Onko pakohuonepelit tuttuja, ootko käynyt kerran vai useammin?

Mietittiin kavereiden kanssa, jos kävisi kokeilemassa, mut noita on nykyään niin valtavasti et vaikea valita mihin kannattais mennä. Tripadvisorista on selailtu ja googlesta myös.

Mistä tietää mikä on hyvä ja onko ne oikeesti niin hauskoja paikkoja mitä ihmiset sanoo?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, paikkakuntina Helsinki tai Tampere, Turkukin käy jos siellä on joku tosi hyvä.

Vierailija
2/33 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt. Tykkäsin kyllä. Kaikissa niissä on kuitenkin sama idea, vaikka tarina olisi eri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insideoutescape (hki) on mun mielestä parhaita, koska ne on hiukkasen vinksahtaneita ja se porukka heittäytyy siihen hommaan itsekin.

Vierailija
4/33 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen käynyt. Tykkäsin kyllä. Kaikissa niissä on kuitenkin sama idea, vaikka tarina olisi eri.

Olen ihan eri mieltä, jokainen paikka ja huone on ihan erilaisia. Jos on kokenut yhden, on kokenut vaan yhden. Ei elokuvistakaan voi sanoa, että ne on samanlaisia. Näissä sama juttu.

Tottakai lukkoja ja jotain annetaan-palstan kalusteita täynnä olevat huoneet on yleensä saman oloisia, mut Suomessa on jo paljon huoneita, jotka on oikeasti tosi hienoja ja peliltään/tarinaltaan onnistuneita. Kantsii etsiä omalta alueeltaan sellasia.

Googlen, facebookin ja tripadvisorin arvosteluja lukemalla löytyy aika hyvin, kun kiinnittää huomiota oikeisiin asioihin. Esim. siihen et huoneen on arvostellut joku joka on pelannut ennenkin. Samoin kantsii katsoa miksi joku paikka on saanut huonoa palautetta ja miten siihen on vastattu.

Vierailija
5/33 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkit paikoista kelpaa edelleen. :)

Vierailija
6/33 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ainakin Suomenlinnan munkin aarre (Fredalla) ja oopperan kummitus (vanhassa oopperatalossa Bulevardilla) olivat hyviä

Vierailija
7/33 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt, oli tosi hauskaa

Vierailija
8/33 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minkälainen nolife tollasissa käy.

Vierailija
9/33 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt, minusta oli älyvapaata ja tylsää. En todellakaan keksinyt niitä "vinkkejä" mitä sinne oli piilotettu. Saaaatana jollain valokatkaisijallakin ois pitänyt pistää huoneesta valot pois, että ois nähnyt joitain merkkejä uv-valossa! Tsadaa, tuleepa heti mieleen! Not.

Vierailija
10/33 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaset nolifet noissa kuulemma käy, jotka haluu parantaa ryhmätyötaitoja, ongelmanratkasutaitoja ja pitää hauskaa. Aikauhee mitä ajanhukkaa!! ;)

11/33 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia täälläkin kaivataan. Onko Helsingissä Lasipalatsissa joku pakohuone. Mainoksia ainakin olen nähnyt. 

Vierailija
12/33 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa on ainakin Kakolan vanhassa ”hullujen” huone -rakennuksessa. Siellä on kaksi alkuperäistä selliä vierekkäin, joista täytyy päästä pois. Tai siis toinen porukka on toisessa sellissä ja toinen toisessa. Aika paljon siellä kävi porukkaa, asuin siinä sellien vieressä putkirempan ajan 2,5 kuukautta.

Vierailija
13/33 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako täällä uppailla?

Vierailija
14/33 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on juttu mitä tosi monet yritykset käyttää tiimiensä kehittämiseen ja oikeesti hauskaa hommaa ja sit tulee aina joku ihmetteleen, et millaaet nolifet näissä käy. :D FIKSUT käy! :D

Vierailija
15/33 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia?

Vierailija
16/33 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kävin, menin oikeasti avoimin mielin ja yritin "pitää hauskaa", vieläkin harmittaa että oli niin nuiva kokemus. Kai mussa on jotain vikaa, kun kaikki muut tykkää. En viihtynyt eikä ne oivallukset hetket tuoneet mitään onnistumisen tunnetta, kun tiesi, että heti perään tulee seuraava probleema, mikä tietysti tarkoituksenakin. =D 

Siis arvostan että muut innostuvat ja tykkäävät, mutta tämmöinen negatiivinen henkilökohtainen kokemus täältä. Ehkä jos kävisi enemmän, voisin innostua, toisaalta miksi kävisin, kun ekakin oli niin blaaah...

Vierailija
17/33 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt vain Truescapen Hannibalissa. Oli mielestäni hyvä ja tehtävät tarpeeksi haastavia, mutta kauhua olisin kaivannut vähän lisää.

Vierailija
18/33 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti on tullut käydyksi. Oikealla porukalla tuo on ihan hauskaa. Ensimmäisellä kerralla en olisi paennut, ellei olisi ollut kokeneempia mukana. Toisella kerrralla olin jo sitten juonessa hyvin kiinni. Sinänsä en näe noita kovinkaan hyvinä esim. tiimityön koulutustarkoituksessa, mutta sopii kyllä virkistykseksi työporukalle.

Vierailija
19/33 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt, minusta oli älyvapaata ja tylsää. En todellakaan keksinyt niitä "vinkkejä" mitä sinne oli piilotettu. Saaaatana jollain valokatkaisijallakin ois pitänyt pistää huoneesta valot pois, että ois nähnyt joitain merkkejä uv-valossa! Tsadaa, tuleepa heti mieleen! Not.

No sulla ei ookkaan loogista päättelykykyä.

Vierailija
20/33 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kävin, menin oikeasti avoimin mielin ja yritin "pitää hauskaa", vieläkin harmittaa että oli niin nuiva kokemus. Kai mussa on jotain vikaa, kun kaikki muut tykkää. En viihtynyt eikä ne oivallukset hetket tuoneet mitään onnistumisen tunnetta, kun tiesi, että heti perään tulee seuraava probleema, mikä tietysti tarkoituksenakin. =D 

Siis arvostan että muut innostuvat ja tykkäävät, mutta tämmöinen negatiivinen henkilökohtainen kokemus täältä. Ehkä jos kävisi enemmän, voisin innostua, toisaalta miksi kävisin, kun ekakin oli niin blaaah...

Oon kuullut et toi ois tosi paljon kiinni siitä millanen se eka kokemus sattuu olemaan. Et onks huone hyvä vai huono. Se on tosi harmi jos on huono, kun lähtökohtasesti pitäs olla hauskaa eikä sen tuntusta kun olis jossain koulussa tekemässä läksyjä. Ainakin siis kaverit on puhunu just sitä, et jos on huono huone, kantsii antaa vielä toinen mahdollisuus tälle hommalle ja etsiä sellanen peli mistä enempi pelanneet on tykänny.

Voi tietty olla ettei vaan sovi kaikille, mut itselle on tullut fiilis et pakopelien pitäs olla kaikkea muuta kuin nuivaa. Toivottavasti säkin pääset vielä kivaan peliin. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän