Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää serkkuani

Vierailija
24.03.2018 |

Serkkutyttö pääsi opiskelemaan ravintola-alalle amikseen pari vuotta sitten.
On toki ihan hyvä tekemään ruokaa, mutta nyt on homma mennyt liian pitkälle.

Viime viikolla järjestimme mieheni kanssa mökillemme syntymäpäiväni.
Olihan tuo serkkukin pakko kutsua, sillä olen hänen äitinsä kanssa hyvissä väleissä.
Olin kattanut pöydän omasta mielestäni kauniisti. Kävin keittiössä pikaisesti ja tällä välin serkku oli alkanut vääntelemään serveteistä kukkia.
Olivat kauniita, mutta minusta olisi pitänyt kysyä lupa, ennenkuin lähtee sörkkimään kattausta.
Lisäksi hän kailotti pöydässä kaikkien kuullen, että tekemäni ankka on hieman raa'an makuista.
Tässä vaiheessa aloin jo tosissaan kihistä.

Jälkiruoan aikana kertoi voivansa opettaa minulle kuinka kakusta saa esteettisen näköisen.

Yksi amiksen kokkilinja, josta ei ole edes vielä valmistunut ja likka kuvittelee olevansa Hans Välimäki.
Saakeli että ärsyttää! Juhlafiilis katosi kyllä kokonaan enkä aio enää kutsua serkkua vastaaviin tapahtumiin.

Onko muilla kokemuksia vastaavanlaisista besserwissereistä?
Kertokaahan, tarvitsen vertaistukea :D

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten on niin yleistä että ruoka-alaa opiskelevat/sielä työskentelevät tuntuvat olevan yksiä mulkkuja?!

Kokkipuolelle pääsee todella helposti.

Kävin juuri hetki sitten eräässä opetusravintolassa syömässä ja ruoka oli todella keskinkertaista. Todella mautonta ja opiskelijat ynseitä ja ylimielisen oloisia.

Vierailija
22/43 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi kauhukokemus kokkiopiskelijasta!

Miehen sisko siis opiskelee alaa.

On sukujuhlissa aina naama näkkärillä, jos tarjottavana on jonkun muun kuin hänen tekemäänsä ruokaa.

Hän arvostelee kovaan ääneen, miten olisi voinut laittaa lisää suolas, koska ruoka on niin mautonta.

Anoppini, siis hänen äitinsä ilmeisesti kuvittelee tyttärensä olevan ainoa kokki maailmassa.

Ylistää maasta taivaaseen ihan tavallisenkin makuista pöperöä, kunhan se in hänen kullannuppunsa tekemää.

Erehdyin kerran tuomaan illallisille valmistamaani kinkkupiirakkaa.

Anoppi ja käly molemmat söivät ääneti pienet palat ja alkoivat sitten vaatia kaikkia katsomaan kuinka käly telee cremebruleeta(?).

Olihan se jokseenkin surkuhupaisan näköistä, kun likka sirkustaiteiöijan tavoin suurin elkein alkaa huitoa liekittimellä ja anoppi hurraa vieressä ja yllyttää kaikki aploodeihin.

Ok, en kyllä muutenkaan viihdy heidän seurassaan, mutta ehkä nämä kokemukset ovat osottain siihen seikkaan vaikuttaneet.

Hajosin mielikuvalle tuosta paahtovanukkaan tekemisestä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi tunnistamisen pelossa kertoa omaa kokemustani kauhujen kokista, mutta allekirjoitan tuon että suuri osa tuntuu olevan äänekkäitä mulkkuja.

Liekö se tuo amistausta?

Vierailija
24/43 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Kertokaa lisää! :D

Vierailija
25/43 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on ihan parhaita! :D

Vierailija
26/43 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kokkikoulun, muutaman vuoden kokinhommien jälkeen siirryin muihin tehtäviin.

En ymmärrä miten joku päällepäsmäröi joissain ruoanlaittoasioissa.

Olin kerran mieheni kanssa hänen tätinsä luona vierailemassa. Olin lupautunut laittamaan ruoan kaikille, ammattikokki kun olin, ja täti vaati maistaa tekemääni ruokaa. (vaikka en todellakaan halunnut tehdä ruokaa)

Tein punaviinikastiketta, jonka täti tuli pilaamaan kun olin poissa lieden ääreltä hetken. Jostain kumman syystä mörssäsi makua antavat yrtit ja juurekset sinne joukkoon, tehden kastikkeesta kökköistä, pahanmakuista ja ne oksanpalaset yrteistä oli myös joukossa.

En koskaan menisi neuvomaan tai höösäämään miten toinen tekee ruokaa, kunhan ei jotain rotanmyrkkyä suolan sijasta ole kaatamassa joukkoon.

Vierailija
27/43 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on ihan parhaita! :D

Mitkä? Hymiöt??

Vierailija
28/43 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiselle sanoisin että ole työelämässä muutama vuosi ja hanki ylempi amk tutkinto ennen kun tulet arvostelemaan

Vierailija
29/43 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokki, ja olen vain innoissani kun joku muu tekee ruokaa. Ihan sama oliko kyseessä vain kalapuikot ja muusi.

Vierailija
30/43 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taasen ärsyttää juhlissa se, että ympärilläni alkaa se touhotus siitä, että kun olen kokki ja kelpaako tällaiset tavalliset tekeleet ammattilaiselle. Kertaakaan en ole näissä tapahtumissa kysymättä neuvoja antanut. Kiittänyt olen ja pääosin on hyvää ollut.

Vierailija
31/43 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa kondiittorikaveri oli ihan jäätävää seuraa ku tehtiin ystävälle synttärikakkua.. sitä luulis että se edes osais tehä sitä mutta mä tein varmaan 90% siitä kakusta ja se pyöritteli silmiään vaikka kaikkeen kyseli vaan apua, enkä usko että vieläkäänolis se kakku valmis vuoden takaa jos en ois ite tehny.

Vierailija
32/43 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokki kaveri on alkanut totaalisesti käydä hermoon.

Oltiin me ravintolassa tai kahvilassa syömässä, on ruoka aina "ihan ok".

Tähän kyllä olisi voinut lisätä sitä ja tätä, tai sitten että jokin leivos olisi pitänyt koristella eri tavalla.

Ei kiesus sitä häpeän määrää, kun tuolla on vielä aika kuuluva ääni.

Vierailija
33/43 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäs kokkaamisen yliopistosta Välimäki on valmistunut?

Ei varmaan ole mistään, mutta ap kirjoitti ettei aloituksen henkilö ole vielä valmistunut yhtään mistään.

Vierailija
34/43 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisi alapeukkua otsikossa. Pari kokkia ja kondiittoria paikalla ;)

Noja, minä en ole kokki tai  mitään vastaavaa lähellekään, mutta alapeukutin koska nyt arvostellaan teiniä. Tuo kuuluu teini-ikään ja etenkin minkä tahansa alan alkuvaiheeseen jos alaan kiinnostusta on aiheeseen. Mennään aiheeseen syvälle ja hyvin helposti käytöstavat siinä vähän kärsii. Monta tämmöistä teiniä olen nähnyt. Kyllä se asia muuttuu kun ikää ja kokemusta tulee lisää - useimmat ihmiset tajuaa opiskeltuaan tarpeeksi, miten vähän oikeastaan tietävätkään. Mutta sekin ymmärrys tulee ajan kanssa.

Eikä se 18 vuotta ikää ole mikään mystinen rajapyykki jossa teini kypsyy yhessä yössä tuosta vain fiksuksi ja asialliseksi. Aivot kehittyy noin 25 vuotiakasi asti ihmisillä joten hyvinkin voi olla mustavalkoista teinimaailmaa täysikäistymisen jälkeenkin.

Sitä nenille hyppivää teiniä voi nätisti palautella maanpinnalle, mutta ei tarvitse minusta aikuisten ihmisten noin paljoa ottaa itseensä jostain yli-innokkaasta teinistä että jätävät juhiin tästä eteenpäin kutsumatta, kummallisen näköalatön maailma siinä jo aikuisella ihmisellä. Ihmekös ettei nuoria kiinnosta työelämä, kun orastavat innostuksen aiheet heti lytätään pohjamutiin tai niistä ollaan vihoissaan.

Vierailija
35/43 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
36/43 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisi alapeukkua otsikossa. Pari kokkia ja kondiittoria paikalla ;)

Noja, minä en ole kokki tai  mitään vastaavaa lähellekään, mutta alapeukutin koska nyt arvostellaan teiniä. Tuo kuuluu teini-ikään ja etenkin minkä tahansa alan alkuvaiheeseen jos alaan kiinnostusta on aiheeseen. Mennään aiheeseen syvälle ja hyvin helposti käytöstavat siinä vähän kärsii. Monta tämmöistä teiniä olen nähnyt. Kyllä se asia muuttuu kun ikää ja kokemusta tulee lisää - useimmat ihmiset tajuaa opiskeltuaan tarpeeksi, miten vähän oikeastaan tietävätkään. Mutta sekin ymmärrys tulee ajan kanssa.

Eikä se 18 vuotta ikää ole mikään mystinen rajapyykki jossa teini kypsyy yhessä yössä tuosta vain fiksuksi ja asialliseksi. Aivot kehittyy noin 25 vuotiakasi asti ihmisillä joten hyvinkin voi olla mustavalkoista teinimaailmaa täysikäistymisen jälkeenkin.

Sitä nenille hyppivää teiniä voi nätisti palautella maanpinnalle, mutta ei tarvitse minusta aikuisten ihmisten noin paljoa ottaa itseensä jostain yli-innokkaasta teinistä että jätävät juhiin tästä eteenpäin kutsumatta, kummallisen näköalatön maailma siinä jo aikuisella ihmisellä. Ihmekös ettei nuoria kiinnosta työelämä, kun orastavat innostuksen aiheet heti lytätään pohjamutiin tai niistä ollaan vihoissaan.

Olla innostunut on eri asiakuin lytätä juhlapöydässä toisen tekemät ruoat.

Luitko aloitusta lainkaan?

Huonoa käytöstä ei tarvitse sietää, vaikka kyseessä olikin alle 25-vuotias ihminen.

Vierailija
37/43 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syvästi pahoillani puolestasi, elämäsi kuulosta todella rankalta.

Vierailija
38/43 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoja ongelmia kirjoitti:

Olen syvästi pahoillani puolestasi, elämäsi kuulosta todella rankalta.

Hmm. En nyt kutsuisi rankaksi aloituksen perusteella.

En vain siedä huonoa käytöstä ihmisiltä.

Ap

Vierailija
39/43 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi tunnistamisen pelossa kertoa omaa kokemustani kauhujen kokista, mutta allekirjoitan tuon että suuri osa tuntuu olevan äänekkäitä mulkkuja.

Liekö se tuo amistausta?

Joo, amis tekee ihmisistä mulkkuja.

Johan oli taas....

Vierailija
40/43 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi