kaulassa puristava tunne välillä ja kova uupumus, onko jokin sairaus?
Illalla alkoi taas kaulaa puristamaan. Tuli kova väsymys ja oli pakko mennä nukkumaan.
Nytkin on todella kipeä olo, puristaa ja niska on tosi kipeä( ollut jo yli 20 vuotta).
Uupumusta on tosi usein.
Kilpirauhasarvoissa ei ollut mitään.
Voiko olla jotain muuta?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepelvaltimotauti. Jos kipu on nyt päällä, soita ambulanssi, ottavat ekg:n. Rasituskoe nyt joka tapauksessa olisi hyvä tehdä.
Ei mulla ole nyt sellaista kipua. Se on puristava tunne kaulalla.
Ehkä se johtuu niskasta kun sekin on tukossa.
Puristava tunne kaulalla on hyvinkin sepelvaltimotaudin oire. Ei siihen tarvitse välttämättä lainkaan liittyä puristavaa rintatuntemusta. - lääkäri
Onko sulla sepelvaltimotaudin riskitekijäitä? Lähisukulaisissa tautia, tupakoitko, kolesteroli koholla, diabetes?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepelvaltimotauti. Jos kipu on nyt päällä, soita ambulanssi, ottavat ekg:n. Rasituskoe nyt joka tapauksessa olisi hyvä tehdä.
Ei mulla ole nyt sellaista kipua. Se on puristava tunne kaulalla.
Ehkä se johtuu niskasta kun sekin on tukossa.Puristava tunne kaulalla on hyvinkin sepelvaltimotaudin oire. Ei siihen tarvitse välttämättä lainkaan liittyä puristavaa rintatuntemusta. - lääkäri
Ok. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla sepelvaltimotaudin riskitekijäitä? Lähisukulaisissa tautia, tupakoitko, kolesteroli koholla, diabetes?
En tupakoi. Paastoverensokeri koholla.
Ei diabetesta.
Yhdellä sisaruksista saattaa olla jotakin mutta ei ole tutkittu.
Kolesterolista ei tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Masennus tai ahdistus.
Tai sitten et harrasta liikuntaa ja kroppa jumittaa ja olet väsynyt. Kannattais kokeilla kunnollista lihasjumppaa ja vaikka sauvakävelyä säännöllisesti, saattaisi tulla parempi olo.
Kroppa on jumittanut lapsesta saakka.
Jumpat on nyt jääneet kun en pysty kaikkea tekemään.
Mielestäni teet kuolemaa. En ole aivan varma.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni teet kuolemaa. En ole aivan varma.
DD.. kuolemaa kohti me kaikki mennään joka tapauksessa.
Vaikka sulla on ne kilpirauhaskokeet otettu, niin kerro nyt kumminkin ne tulokset.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka sulla on ne kilpirauhaskokeet otettu, niin kerro nyt kumminkin ne tulokset.
Oli normaali arvo.
Tämä saa aikaan alapeukutuksia, mutta - voi olla myös jokin parasiitti/mato.
Ihmisille uskotellaan, että madot ovat äärimmäisen harvinaisia ihmisillä, muttaj oidenkin tutkimuksten mukaan jopa yli puolet länismaiden asukkaista kantaa sisällään jonkinlaisia suolistomatoja, esim. ihan vain huonosti pestyt vihannekset, salaatti voi saada aikaan sen, että sulla on matoja.
Varinkin toi, että ilta-aikaan kurkkua kuristaa voi olla merkki esim. lapamadosta.
Joten, mitä se haittaa jos otat selvää asiasta ja kokeilet myös tällaista lähestymistapaa oireisiisi.
Itse olen parhaillani matokuurilla, koska narskuttelen iltaisin/öisin- sekin voi on yksi oire parasiiteista.
Ja olo on parantunut huomattavasti + en jauha hampaitani yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisille uskotellaan, että madot ovat äärimmäisen harvinaisia ihmisillä, muttaj oidenkin tutkimuksten mukaan jopa yli puolet länismaiden asukkaista kantaa sisällään jonkinlaisia suolistomatoja, esim. ihan vain huonosti pestyt vihannekset, salaatti voi saada aikaan sen, että sulla on matoja.
Varinkin toi, että ilta-aikaan kurkkua kuristaa voi olla merkki esim. lapamadosta.
Joten, mitä se haittaa jos otat selvää asiasta ja kokeilet myös tällaista lähestymistapaa oireisiisi.
Itse olen parhaillani matokuurilla, koska narskuttelen iltaisin/öisin- sekin voi on yksi oire parasiiteista.
Otetaan nyt tämäkin huomioon.
Mielestäni yksi suurimpia syitä on kokemani väkivalta joka kohdistui näille kehon alueille ja siksi ne oireet on.
Itsellä kaikki selkäkipu säteilee muualle, välillä jopa niin ettei selkään koske ollenkaan (mm. hengenahdistusta ja huimausta). Pääsyynä on yksi nikama ja naksautuksen jälkeen olo palaa normaaliksi. Voisiko selkä olla pahemmin jumissa?
Kyllä selkäkin voi säteillä. Mulla säteilee jalkaan.
Heijastuskipuja on ja kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Globusoireyhtymä?
Itsellä tulee pitkän stressaavan ajanjakson jälkeen tuollainen palan tunne kurkussa. Välillä joutuu ihan haukkomaan henkeään. Oireet häviää heti, kun stressi vähenee.
Ei mulla häviä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni yksi suurimpia syitä on kokemani väkivalta joka kohdistui näille kehon alueille ja siksi ne oireet on.
Siinä tapauksessa se voi olla kyllä psyykkistäkin, mutta kannattaa kuitenkin lääkärillä käydä poissulkemassa muut syyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni yksi suurimpia syitä on kokemani väkivalta joka kohdistui näille kehon alueille ja siksi ne oireet on.Siinä tapauksessa se voi olla kyllä psyykkistäkin, mutta kannattaa kuitenkin lääkärillä käydä poissulkemassa muut syyt.
Täytyy käydä uudestaan lääkärillä.
Masennus tai ahdistus.
Tai sitten et harrasta liikuntaa ja kroppa jumittaa ja olet väsynyt. Kannattais kokeilla kunnollista lihasjumppaa ja vaikka sauvakävelyä säännöllisesti, saattaisi tulla parempi olo.