Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko päästä työvoimakoulutukseen, jos on kotihoidontuella eikä siis ns. työtön?

Vierailija
20.04.2006 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin paremmat mahdollisuudet päästä. Tosin jos sinulla ei ole työpaikkaa odottamassa kotihoidontuen jälkeen, niin olet työttömyysuhan alainen eli on mahdollisuus silloinkin päästä työvoimapoliittiseen koulutukseen.

Vierailija
2/8 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mietin että haenko koulutukseen, koska vielä olisi reilu vuosi aikaa että lapsi täyttää 3vuotta ja kotihoidontuki loppuu.. Ja että voinko hakea, vai pitääkö heittäytyä työttömäksi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsin reilu puolitoista vuotta sitten, ja nyt on koulut ohi kunnialla.

Vierailija
4/8 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Ap

Vierailija
5/8 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle etsittiin uuttaa ammattia / koulutusta työkkärin ammatinvalintapsykologin kanssa ja silloin olin kyllä edelleen töissä, joskin sairauslomalla työuupumuksen takia.

Vierailija
6/8 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hain kurssille, kun olin kotihoidontuella ja pääsin. Sitten vain lakkautin kotihoidontuen ja saan nyt työmarkkinatukea ja ylläpitokorvausta.

Vierailija
7/8 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos itse olet ollut työvoimakoulutuksessa, kerrotko, mitä opiskelit? :) Oletko tyytyväinen työvoimakoulutukseen?

Vierailija
8/8 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tilanteessasi ehdottomasti kannattaa hakea, varsinkin jos sinulla ei ole työpaikkaa odottamassa hoitovapaan loppumista. Riippuu paljon koulutuksesta, millaisin kriteerein valitaan. Esim. ns. valmentavaan koulutukseen (lyhyet, muutaman kuukauden mittaisit koulutukset, joista ei valmistuta ammattiin) on usein helppo päästä, kun taas tutkintotavoitteiseen koulutuskeen on enemmän hakijoita ja silloin valinta on monivaiheisempi ja henkilön ominaisuudet, motivaatio, tausta jne vaikuttavat.

Hakea kannattaa kuitenkin aina.

Nim. valintoja tekevä