Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri ilmoitti kahvikämpässä, että hänen 16 vuotta täyttäneelle....

Vierailija
24.03.2018 |

Tyttärelleen on avattu asuntosäästötili. Mitä ajatuksia herättää.... Tyttö itse ei aijo esim.mennä kesällä töihin, vaan lähtee 3 viikon kielikurssimatkalle, jonka äitinsä on hänelle kustantanut. Lopun kesää aikoo kuulemma ajella moottoripyörällään.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Olen 44-vuotias ja käynyt aikanaan kielikurssilla niin Englannissa kuin USA:ssa, vanhemmat maksoi. Ja asuntosäästötiliä ei ollut, mutta vanhemmat osti isosta kaupungista keskusta-asunnon käyttöön, kun lähdin opiskelemaan. Myöhemmin antoivat ison summan asunnon käsirahaksi ja maksoivat täydellisen remontin. Olen kiitollinen. Mutta onko tämä tehnyt minusta laiskan? Ei ole. Olen opiskellut, käynyt aina töissä, maksanut asuntolainaa jne. Vieläkin äiti antaa kuukausittain käteen useamman satasen, joilla makselen ruokia, kun sitten pystyn sijoittamaan enemmän palkasta. Nettotulot meillä noin 6000 Euroa ja kaksi lasta, joten pärjättäisiin kyllä ilman noita satasiakin.

Vierailija
22/29 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä, jos on varaa. Toisaalta kannattaisi hankkia vaikka mitä työkokemusta, koska sitä tarvitaan että edes joskus saa töitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 ajatusta:

- olet semmoinen ihminen joka tietää omasta mielestään muiden asiat paremmin ja ehkä hieman kateellinen

- et osaa suomenkieltä. Se kirjoitetaan aio eikä aijo

Näyttää sinullakin olevan suomen kielessä petraamisen varaa. Suomen kieli ei nimittäin ole yhdyssana.

Vierailija
24/29 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kahvikämmppä?

Vierailija
25/29 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästötilistä en osaa sanoa mutta kielikurssi plussaa. Matkailu avartaa ja antaa rohkeutta selviytyä asioista yksin.

Olin itse ekan kerran 13-vuotiaana Englannissa kielikurssilla, sitten 16-vuotiaana toisen kerran. Kirjeet kulki, kännyjä ei ollut eikä perheen lankapuhelimesta uskaltanut soittaa ulkomaanpuheluita.

17-vuotiaana olin kesätöissä Ahvenanmaalla poimimassa tomaatteja ja 18-vuotiaana lähdin au-pairiksi Skotlantiin. Ruotsin ja enkun kieli sujuu hyvin.  Matkailu on muutenkin sellaista pääomaa, johon kannattaa sijoittaa.

Vierailija
26/29 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvikämppä? Vähän kuin huumekämppä mutta kahviaddikteille? Menikö monta espressoshottia ennen kuin kaverisi teki tämän järisyttävän paljastuksen?

Vierailija
27/29 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika myöhään avattu. Itse avasin 2 vuotiaalle säästötilin..

Tuskin aspi tiliä. :)

Vierailija
28/29 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että 16-vuotiaalla moottoripyörä. Olisko kuitenkin kevari?

Mistähän se kevari lyhenne tulee 😁 kevytmoottoripyörä.

Vierailija
29/29 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin toistaiseksi asunnot on kannattava sijoitus Suomessa, joten kannattaahan siihen alkaa säästää mahdollisimman aikaisin. Mitä haittaa, jos jollakulla vanhemmilla on varaa laittaa lapsen asp-säästötilille. Vähemmän perintöveroja sitten aikanaan, toki tuossakin verottaja voi iskeä jos järjestelyjä ei ole mietitty kunnolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi