Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päänsärky?

20.04.2006 |

Onko kukaan kärsinyt päänsärystä odotusaikana? Itselläni on ajoittain ja se on todella häiritsevää. Verenpainetta minulla ei ole ja lääkärissäkin kun mainitsin asiasta, lääkäri sanoi sen mahdollisesti johtuvan hormooneista. Panadolia olen siihen ottanut, auttaa hetkeksi mutta alkaa sitten uudelleen. Enkä viitsi koko ajan nappeja popsia poskeen. Ei se kovaa ole, mutta rasittavaa jomotusta. Ennen raskautta kärsin ajoittain migreenistä, mutta niin kovaa särky ei nyt ole. Jos särky on hormooniperäistä, meneeköhän se jossain vaiheessa ohitse? Onko kohtalotovereita/ hyviä neuvoja?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos useista neuvoista! Päänsärky näyttää olevan aika yleistä raskauden aikana. helpottavaa kuulla, että ei ole ainoa joka vaivasta kärsii. Mulla on nyt 16 raskausviiko alkamassa ja päänsärky vaan jatkuu. No huomenna on aika lääkärille, katsotaan mitä se suosittelee. Panadolia olen ottanut 1000 mg kerrallaan, eikä se kovin pitkään tunnu auttavan. Hartiaseutuni on myös jumissa, joten olen varannut ajan hierojalle...toivottavasti auttaa! Lämpöpakkauksen pitäminen hartioilla on jumitukseen jonkin verran auttanut, niin kauan kuin on pysynyt lämpimänä. Vettä olen myös yrittänyt paljon muistaa juoda. Matalasta hemoglobiinista en tiedä. Hb 123, kun kävin ekalla neuvola käynnillä, sen jälkeen ei ole kontrolloitu. Kiitos vielä kerran vastauksista ja hyvää kevään alkua kaikille!

:)Tiina

Vierailija
2/14 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... magnesiumilla. Ainakaan nyt ei ole juurikaan särkenyt. Jossain vaiheessa alkoivat olla monen päivän särkyjä, eikä hieronta tai lämpöpussit hartioilla tehonneet minulla. Eikä oikein Panadolkaan, muuta kuin ihan hetkellisesti.

Verenpaine on minulla ollut (ja on edelleen) aika alhainen, sekin voi kuulemma aiheuttaa särkyjä, samoin kuin liian korkeat paineet. Magnesiumia olen joskus ennenkin syönyt migreenejä estääkseni - ja nyt ainakin on säryt tosissaan hellittäneet kun syön sitä päivittäin. Ehkäisee samalla suonenvetoja... Ja neuvolan mukaan ihan ok.

Lisäksi olen syönyt pieniä määriä salmiakkia, varsinkin jos on ollut vähän huimaava olo --- verenpaineen tasoitusta :-) .

Peppi 23+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs tuota magnesiumia saa? Onko joku tabletti vai mikä?

t. Vielä yksi, jolla särkee:(

Vierailija
4/14 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain ihan apteekista tabletteina - noissa minun tabuissa on 350mg magnesiumia/tabl., mikä on neuvolan mukaan ihan ok päiväannokseksi. Enempää sitten ei kai juuri saisi olla.

Nuo on " Magnesia Plus" - nimellä, mutta niitä oli muitakin... sitä muistan katsoneeni, ettei ole mukana muita aineita ja vielä varmistin farmaseutilta, että ei ole haitallista raskaana ollessa. Mutta ilmeisesti magnesiumia suositellaankin aika usein noihin suonenvetoihin...

Toivottavasti tästä olisi jotain apua muidenkin särkyihin!

Peppi

Vierailija
5/14 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistin juuri että käyttämissäni Multitabseissa on myös vähän magnesiumia, joten täytyy laskea tarkkaan ettei tule yliannostusta.

Vierailija
6/14 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on myös nyt loppuraskaudessa ollut päänsärkyä...verenpaine ok..mutta silti tutkivat sairaalassa olin osastolla yhden yön..kaikki oli ok, se voi johtua siitäkin kuulemma että synnyts lähestyy..paljonko sulla oli viikkoja?panadolia voi kuulemma huoletta ottaa 2päivässä...

peetu 38+5

Vierailija
7/14 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rv 15+1, joten toivottavasti ei ole synnytys vielä edessä :)... ainakaan vähään aikaan. Muuten olo on ollut mahtava, ei pahoinvointia ym. kolotuksia vain tää helkutin päänsärky! Mut kiitos vastauksesta!

Vierailija
8/14 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut niin paha päänsärky,et jouduin jäämään toistä pois rv 13 alkaen.Kerran viikos iski migreenikohtaus ja pari kertaa muuten vaan särki.Sitä kesti rv 22 asti ja alkoi uudestaan rv 35.Nyt viikoja on kasassa 38 ja tänään taas migreeni ja panadolista ei ole mitään apua...Ennen raskautta mulla oli ehkä yksi kohtaus vuodessa.Lääkäri on sitä mieltä et johtuu hormooneista.Toivottavasti sulla ei mene näin pahaksi.

Toivon todellakin et vauva syntyis vaik huomena=)

Hyvää kevään jatkoa sulle!

Vierailija
9/14 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää että olet joutunut kestämään päänsärkyä melkein koko raskauden. Toivon todella, että tämä menisi minun kohdallani pian ohitse....saa nähdä. Kevään jatkoja ja odotusta :)

Vierailija
10/14 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskaudessa johtui nähtävästi alhaisesta hemoglobiinista. Kun aloin syömään rautaa, niin päänsäryt vähenivät. Edelleen särkee kyllä lähes päivittäin. Usein se on tosi lievää enkä ota särkylääkettä, mutta myös usein joudun ottamaan Panadolia. Jos särkee kovin, niin kannattaa ottaa kaksi kerrallaan. Panadolia saa syödä myös raskaana 3g päivässä, eli 6 500mg:n tablettia. Jos otat kaksi kerrallaan, niin sillä on parempi vaikutus kuin sillä että otat ensin yhden ja myöhemmin toisen.

Päänsärky on erittäin tavallista raskauden aikana. Runsas juominen ja lepo auttaa mulla yleensä aika hyvin.

Tytteli-83 rv 32+1

Vierailija
11/14 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana siis kolme raskautta, nyt neljäs menossa rv 14. Loppuraskaudessa päänsärky minulla johtui kai unenpuutteesta, kun nukkuminen on ollut aina 1-2kk laksettua aikaa aika olematonta.

Mutta; nyt neljännellä kerralla mainitsin asiasta lääkärineuvolassa ja lääkäri kirjoitti minulle PANACOD-reseptin. On turvallista vaaville ja minulla ainakin auttaa! Panadol ei auta mitään, mutta tuon Panacodin kun otan, niin päänsärky on pois pyyhitty. Ja ei tosiaan tarvi kuin yks tabletti. Joten, kysäsepä lääkäriltä.

Vierailija
12/14 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku se odotti tokaa lasta tossa vähän aikaa sitte. se kärsi päänsäryistä alku- ja keskiraskaudessa, lopussa helpotti. sillä autto se, että se joi aamulla kupin tai kaks kahvia, ni sit ei päätä särkeny päivällä...=)

Vierailija
13/14 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päänsärkyä. En kuitenkaan halua panadolia käyttää, joten olen etsinyt muita keinoja.

Kannattaa kokeilla espresso kupillista, johon on puristettu reippaasti sitruunaa. Kauhean makuista, mutta lievittää päänsärkyä.

Ja sitten tiikeribalsami auttaa kanssa tosi hyvin, sitä tulee hieroa otsaan ja haistella sitä. Vie multa jopa migreenin pois, johon ennen söin jopa 5kpl 600mg buranaa. En olis uskonut, mutta auttoi kun itse kokeilin. Tiikeribalsamissa se auttava aine on piparminttuöljy, eli sitä voi yksikseenkin kokeilla.

Seirana

Vierailija
14/14 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli 4 viikkoa putkeen pääkipeenä,osittain raskaudesta ja osittain niska hart.seudun jumituksista..