Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Umpiväsynyt, mistä voimia jaksaa ja apua vauvan itkuun, omaan unettomuuteen?

Vierailija
23.03.2018 |

Meillä on nyt 4kk ikäinen vauva, joka on syntymästään asti ollut todella itkuinen. Itkee lähes koko ajan, mikään ei ole hyvin, syö huonosti ja välillä nukahtaa hyvin lyhyeksi aikaa, mutta siinä harvoin itse ehtii nukahtaa ennen kun vauva taas herää.

Esikoinen on nyt 4-vuotias ja hän on kolmena päivänä viikossa päiväkodissa, se helpottaa edes vähän.

Onnekseni mies auttaa paljon, mutta koska hänen on oltava edes jotenkin hereillä töissä ni ei voi ihan yhtä paljon valvoa vauvan kanssa kun minä. Neuvolassa on puhuttu ja käyty lääkärissä. Aina vaan sama virsi, vauvat nyt vaan itkee tai muuta diipadaapaa.

Tukiverkosto ei ole suuren suuri, mutta läheiset auttaa niin, että edes yhtenä yönä viikossa saadaan molemmat nukkua. Mulla alkaa kyllä olla itselläkin jo ongelmia nukkumisen kanssa. Aiemmin oon aina nukahtanut heti ja nukkunut kun tukki, mutta nykyään kestää väsymyksestä huolimatta nukahtaa iäisyys ja sitten heräilen todella monta kertaa.

Voisko joku kertoa, että mille (yksityiselle) lääkärille vauvan vois viedä, jolta vois saada ees jotain osviittaa, miks vaan itkee? Ja miten sais ite nukuttua sillon kun on mahdollisuus niin, ettei nukahtaminen kestäis kauaa ja ettei heräilis jatkuvasti?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko kokeillut nostaa pinnasängyn päätä? Jos se on refluksia, niin vauvalla on epämukava olo, tuo helppaa.

Vierailija
2/40 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

millasisisa paikosisa vauva itkee? mitkä laukaisee itkun yleensä ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin veikkaan refluksia.

Vierailija
4/40 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvokaa vuoroöin.

Vierailija
5/40 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin veikkaan refluksia.

Vierailija
6/40 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko kokeillut nostaa pinnasängyn päätä? Jos se on refluksia, niin vauvalla on epämukava olo, tuo helppaa.

Tätä on kokeiltu eikä auttanut

ap

Vierailija
7/40 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Refluksia minäkin veikkaan, siihen on kuulemma tehokas lääke mutta kaikki lääkärit eivät sitä määrää.

Vierailija
8/40 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Refluksia tai allergiaa?

Vierailija
9/40 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä veikkaan maitoallergiaa. Se oli meillä syynä. Ja ei muuten helpolla saanu tutkimuksia. Kuitattiin vain koliikiksi ja jouduttiin kärsiä KAUAN.

Vierailija
10/40 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenlääkärille

Neuvolalääkäri on yleislääkäri, lastenlääkäri osaa kysyä oikeat kysymykset

Vierailija
11/40 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoko korviketta? Jos, niin mitä?

Millainen kakka on?

Vierailija
12/40 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vatsalleen nukkumaan? Kasvaako, jos kerran syö huonosti? Nälkä? Kireä huuli- ja tai kielijänne?

Vierailija
13/40 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

millasisisa paikosisa vauva itkee? mitkä laukaisee itkun yleensä ?

Itkee oikeastaan kaikkialla muualla paitsi sylissä tai sylissäkin joskus ja yleensä oltava vielä liikkeessä koko ajan ni vauva on tyytyväinen. Vauvakeinussa sit taas viihtyy vaan joskus, vaikka siinäkin on liikettä.

Itse oon epäillyt allergioitakin, mulla tai miehellä ei allergioita ole, mutta omasta suvusta löytyy todella vaikeastikin allergisia.

ap

Vierailija
14/40 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole allerginen millekkään eikä mieskään ja vauvalla olikin maitoallergia. Itki todella paljon ja kakka haisi oksennukselle. Myös puklasi runsaasti.

Vierailija
15/40 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoko korviketta? Imetätkö?

Vierailija
16/40 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valvokaa vuoroöin.

Ihan vuoroöin valvominen ei miehen työn takia onnistu, mutta mies valvoo vauvan kanssa 2-3yönä viikossa ja viikonloppuisin mies hoitaa pääsääntösesti molemmat lapset.

ap

Vierailija
17/40 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut nukuttaa rinnan päällä..? Tiedän ettei monikaan uskalla tehdä tätä mutta koittakaas huviksenne.

Vierailija
18/40 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoko korviketta? Jos, niin mitä?

Millainen kakka on?

Ei ole juonut korviketta, on tissimaidolla. Isältä ja muilta paitsi multa suostuu juomaan tissimaitoa pullosta. Kakan koostumus vaihtelee, välillä on aika löysää ja välillä melko kovaa.

ap

Vierailija
19/40 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita vatsalleen nukkumaan? Kasvaako, jos kerran syö huonosti? Nälkä? Kireä huuli- ja tai kielijänne?

Ei oikeen viihdy vatsallaankaan. Kasvaa, mutta miinuskäyrillä. Neuvolan mukaan ei kuulemma silti ole syytä huoleen. Voi olla nälkäkin, muttei suostu syömään kun tietyn aikaa ja lopettaa. Tuosta kireästä huuli- tai kielijänteestä en tiedä.

ap

Vierailija
20/40 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko vyöhyketerapia auttaa vauvaa? Minullakin nyt vajaan kahden kuukauden ikäinen vauva. Imetän häntä. Syönnin jälkeen usein pulautellu, itkee, röyhtelee eikä aina rauhoitu muuta kuin syliin.

Ajattelin soittaa vyöhyketerapeutille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä