Pelkään että mies jättää ikäni vuoksi
Täytin 33 vuotta. Pelkään koko ajan että mieheni jättää minut tai vaihtaa minut nuorempaan. Olen hyvässä kunnossa fyysisesti ja ihan nätti, kasvoissa pientä muutosta eli iho ei ole enää ihan niin sileä kuin joskus 20-v. Muutokset ovat tullet ihan viime aikoina, en voi niille mitään. Makuuhuoneen puolella on vipinää, olen itse se halukkaampi. Mies (saman ikäinen) sanoo että ei hän minua jätä ja että olen hänen mielestään kaunis. Olen varmaan lukenut liikaa av-palstaa, koska pelkään hylkäämistä koko ajan. "Kaikki miehet haluavat vain nuoren naisen ja yli 30 ikäiset voisi laittaa keskitysleirille ja lopettaa, naisen arvo on tiukka pllu jne"
Mietin miksi hän valitsisi minut kun voi saada nuoremman ja paremman. Itken asiaa ,joskus salaa. Vahvistakaa mua, kertokaa niistä kokemuksistanne jossa parisuhde kestää. Mies, miksi et vaihtaisi puolisoasi nuorempaan?
Kommentit (44)
Mua taas ei toi pelota mutta pelottaa että vaihtaa kauniimpaan
33 vuotta on sellainen ikä varsinkin naisissa, että osa alkaa olla jo melko rupsahtaneita, mutta osa taas pitää nuorekkaan tyttömaisen olemuksensa.
Laitapas siis kuvaa, jotta nähdään kumpaan kastiin kuulut! Muuten on vaikea sanoa tuleeko miehesti vaihtamaan sinua vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Täytin 40 vuotta. Pelkään koko ajan että naiseni jättää minut tai vaihtaa minut nuorempaan. Olen hyvässä kunnossa fyysisesti ja ihan komea, pyllyssä pientä muutosta eli iho ei ole enää ihan niin sileä kuin joskus 20-v. Muutokset ovat tullet ihan viime aikoina, en voi niille mitään. Makuuhuoneen puolella ei ole vipinää, olen itse se halukkaampi. Vaimo (30v) sanoo että ei hän minua jätä ja että olen hänen mielestään ihan jees. Olen varmaan lukenut liikaa av-palstaa, koska pelkään hylkäämistä koko ajan. "Kaikki naiset haluavat vain nuoren viriilin miehen ja yli 40 ikäiset voisi laittaa vanhainkotiin ja lopettaa, miehen arvo on iso kalu jne"
Mietin miksi hän valitsisi minut kun voi saada nuoremman ja paremman. Itken asiaa ,joskus salaa. Vahvistakaa mua, kertokaa niistä kokemuksistanne jossa parisuhde kestää. Nainen, miksi et vaihtaisi puolisoasi nuorempaan?
Kuules, mies: Ikävä kyllä kolmikymppinen nainen saattaa vaihtaa miehen, jonka hiusraja pakenee, pylly muuttuu rusinaksi ja alkaa kasvaa karvoja ulos nenästä ja korvista. 32v mies on toista kuin 42v. Sen kanssa voi vielä perustaa perheen ja hän ei ole vanhus kun lapset pääsevät ylioppilaaksi.
Mutta, ajattele positiivisesti, 50v naiselle olet nuori pojanjolppi! On sinulla vielä toivoa!
Mulla on myös joskus huono itsetunto ja mietin tuollaisia. Rakensin itsetuntoni sitten muiden asioiden varaan. Yksinhän voi jäädä koska tahansa ja muistakin syistä kuin jättämisen vuoksi, esim. puoliso voi menehtyä. Hylkäämisen pelkoahan tuo loppujen lopuksi on.
Ja totuus on, että moni nainen tekee itse elämästään helvetin kun miettii tuommoisia, ei miehet mieti näitä ainakaan niin paljon. Nykyisin harmittaa kun tuhlasin nuoruuttani joutavuuksia märehtimällä.
Vierailija kirjoitti:
Jos se vaihtaa niin se vaihtaa.
Olet sen ikäinen että pitäisi joka tapauksessa alkaa viimeistään miettimään lasten hankkimista, eikä pelkästään omaa ulkonäköä.
Eipä se lastenhankinta nyt tarkoita ettei ulkonäöstä kannata jo oman itsetunnonkin vuoksi välittää.
Itse jätin itseäni 9v vanhemman miehen. Liian suurta ikäeroa en enää kannata. Toinen tuntuu ikälopulta.
Naiset on yleensä simpsakoita pitkään, mutta miehet muuttuvat värittömiksi ja tulee tämä tikkujalka-pullamaha-ilmiö. Ja se hiusten lähtö..ikävää..
Kiitos vastauksista, kyllä tämä enemmän on mun korvien välissä kuin todellinen uhka.
Mua tavallaaan ahdistaa että miehellä on valta aiheuttaa minulle kärsimystä laittamalla mut vaihtoon hedonistisista syistä. En voisi sille yhtään mitään. En luota ihmisiin, voivat sanoa mitä vain ja silti tehdä toisin. Ja se mitä ajattelet tänään, voi vaihtua seuraavana päivänä. Mies sanoo että rakastaa, ja uskon häntä, mutta ehkä huomenna näkee paremman ja ei enää rakasta. Vaihtoehto.on tietysti olla yksin, mutta sekään ei tunnu hyvältä. Olen ehkä esineellistänyt itseni.
Miesasiamiehet kirjoittavat näitä vaihtamisjuttuja. He haluavat kostaa naisille, jotka eivät 16-25 -vuotiaana lämmenneet miesasiamiehelle. Samaan teoriaan kuuluu höpölöpö miesten iän myötä nousevasta markkina-arvosta. Todella harvat miehet paranevat vanhetessaan. Roikkuva vatsa, pakeneva hiusraja ja kadonneet pakaralihakset ovat yleinen näky. Ja sitten ilkutaan, ettei kurpat kelpaa kenellekään.
Paljon helpompaa on naisen löytää nuorempi mies kuin miehen nuorempi nainen. Ja tosiaan toisella kierroksella moni nainen ei kaipaa muuta kuin seksisuhdetta.
Älkää antako tämän porukan aivopestä teitä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista, kyllä tämä enemmän on mun korvien välissä kuin todellinen uhka.
Mua tavallaaan ahdistaa että miehellä on valta aiheuttaa minulle kärsimystä laittamalla mut vaihtoon hedonistisista syistä. En voisi sille yhtään mitään. En luota ihmisiin, voivat sanoa mitä vain ja silti tehdä toisin. Ja se mitä ajattelet tänään, voi vaihtua seuraavana päivänä. Mies sanoo että rakastaa, ja uskon häntä, mutta ehkä huomenna näkee paremman ja ei enää rakasta. Vaihtoehto.on tietysti olla yksin, mutta sekään ei tunnu hyvältä. Olen ehkä esineellistänyt itseni.
Voithan sinäkin vaihtaa sen miehen. Tee se jo tänään.
Ap kirjoitti:
Täytin 33 vuotta. Pelkään koko ajan että mieheni jättää minut tai vaihtaa minut nuorempaan. Olen hyvässä kunnossa fyysisesti ja ihan nätti, kasvoissa pientä muutosta eli iho ei ole enää ihan niin sileä kuin joskus 20-v. Muutokset ovat tullet ihan viime aikoina, en voi niille mitään. Makuuhuoneen puolella on vipinää, olen itse se halukkaampi. Mies (saman ikäinen) sanoo että ei hän minua jätä ja että olen hänen mielestään kaunis. Olen varmaan lukenut liikaa av-palstaa, koska pelkään hylkäämistä koko ajan. "Kaikki miehet haluavat vain nuoren naisen ja yli 30 ikäiset voisi laittaa keskitysleirille ja lopettaa, naisen arvo on tiukka pllu jne"
Mietin miksi hän valitsisi minut kun voi saada nuoremman ja paremman. Itken asiaa ,joskus salaa. Vahvistakaa mua, kertokaa niistä kokemuksistanne jossa parisuhde kestää. Mies, miksi et vaihtaisi puolisoasi nuorempaan?
No se kyllä on sulle ihan oikein että jättäisi, olet noin heevetin wanhakin jo. Tissilöisesikin wiistää maata perseesi kanssa joten näkynä olet varmasti aikas gauhee!
Vierailija kirjoitti:
33 vuotta on sellainen ikä varsinkin naisissa, että osa alkaa olla jo melko rupsahtaneita, mutta osa taas pitää nuorekkaan tyttömaisen olemuksensa.
Laitapas siis kuvaa, jotta nähdään kumpaan kastiin kuulut! Muuten on vaikea sanoa tuleeko miehesti vaihtamaan sinua vai ei.
En laita, en halua että minut tunnistetaan. Mutta olet siis sitä mieltä että.simpsakkuus on naisen ainoa arvo parisuhteessa?
Itsestäni kyllä huolehdin, siitä ei pelkoa, mutta vaikka tekisi madonnat, ei ikää voi vaihtaa.
Koska se ei ollut vaihtanut sua uudempaan kun täytit 30 niin eiköhän se pidä gilfeistä, eli ei huolta.
Ja miksi mä vaihtaisin mukavan miehen jota rakastan? Että ehtisin ensin?
Pitää vaan yrittää luottaa, ei kai tässä muuta voi. Ja yrittää kohentaa itsetuntoa (vaan miten)' Hyviä kommentteja myös joukossa, laittavat ajattelemaan. Olisin halunnut kuulla myös kokemuksia siitä mitä ihmiset haluavat parisuhteelta, ne jotka eivät hae vain nuorta lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä asetelma on myös toisin päin. Sinäkin voit vaihtaa miehesi milloin tahansa toiseen, parempaan ja komeampaan. Toiseen ei kannata ripustautua täysin - parisuhteen kuuluu vahvistaa ja tuoda lisäarvoa mutta ei olla koko elämän sisältö. Ikinä ei voi saada täyttä varmuutta asioista joten kannattaa elää hetkessä :-) Yksi poikaystäväni jankutti koko seurustelumme ajan sitä kuinka "ei ansainnut" minua ja kuinka vaihtaisin hänet parempaan. Tuo jatkuva valitus lähinnä tökki ja rikkoi suhdettamme, ei hänen muut puolensa.
Vierailija kirjoitti:
Ihana kommentti nuorelta naiselta❤
Joo, tosi ihana. Hurjalla elämänkokemuksella heittää tuollaisen naiivin kommentin. Tuon ikäiset luuleat vielä, että elämä on sellaista kuin pop-lauluissa.
Vähän ohis mutta jatkoin pohtimista...
Yleensäkin ärsyttää nämä ikä-urputtajat vauvalla ja muuallakin. Jokainen ihminen elää sen saman elämänjanan verran ja kokee lyhyen nuoruutensa. Ei vanhasta ukosta tule nuorta vaikka tapailisi kakskymppistä, kuten ei harmahtanut rouvakaan nuorru silmissä vaikka kainalossa kävelisi armeijakundi. Jokainen meistä elää sen oman elämänsä eikä ne muut ihmiset sinun rinnallasi määrittele sinun ikääsi tai olemustasi.
Ei kannata kadehtia niin nuorta henkilöä tai vanhaakaan koska kumpikin on vain väliaikainen tila jonka sinäkin koet tai olet kokenut joskus :-)
Jos pelkäät että miehesi haluaa sinua nuoremman kumppanin, niin siinäs haluaa. Kyse ei välttämättä ole ulkonäöstä tai statuksesta, usein näissä on kyseessä henkilön oma nuoruudenkaipuu. Kun kulkee nuoremman seuralaisen kanssa, voi hetkeksi aikaa päästä uudelleen kokemaan festareita, kotibileitä ja asioita joita henkilö ei nykyisessä elämässään enää koe mahdolliseksi. Toki neljäkymppinen voi löytää samanikäisen henkilön jolla on sama kaipuu elää uudelleen nuoruuttaan mutta nämä henkilöt harvoin kohtaavat vaan kumpikin heistä löytää luultavammin sen nuoremman kumppanin.
Mies jättää sut mutta todennäköisesti vasta kun olet noin 45-vuotias. Paitsi jos olet päästänyt itsesi rupsahtamaan pahasti niin varmaan jo aikaisemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Itse vihdoin kolme vuotta nuoremman vaimoni tuon ikäisenä ja otin 12 vuotta nuoremman tilalle. Kyllä se vaan on kuten sanot, nuori liha on nuorta lihaa ja kun sitä on tarjolla, niin miksei vaihtaisi. En minä jaksa vanhalla autollakaan ajella.
Höpö höpö sä ole mitään naista saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vähän ohis mutta jatkoin pohtimista...
Yleensäkin ärsyttää nämä ikä-urputtajat vauvalla ja muuallakin. Jokainen ihminen elää sen saman elämänjanan verran ja kokee lyhyen nuoruutensa. Ei vanhasta ukosta tule nuorta vaikka tapailisi kakskymppistä, kuten ei harmahtanut rouvakaan nuorru silmissä vaikka kainalossa kävelisi armeijakundi. Jokainen meistä elää sen oman elämänsä eikä ne muut ihmiset sinun rinnallasi määrittele sinun ikääsi tai olemustasi.
Ei kannata kadehtia niin nuorta henkilöä tai vanhaakaan koska kumpikin on vain väliaikainen tila jonka sinäkin koet tai olet kokenut joskus :-)
Jos pelkäät että miehesi haluaa sinua nuoremman kumppanin, niin siinäs haluaa. Kyse ei välttämättä ole ulkonäöstä tai statuksesta, usein näissä on kyseessä henkilön oma nuoruudenkaipuu. Kun kulkee nuoremman seuralaisen kanssa, voi hetkeksi aikaa päästä uudelleen kokemaan festareita, kotibileitä ja asioita joita henkilö ei nykyisessä elämässään enää koe mahdolliseksi. Toki neljäkymppinen voi löytää samanikäisen henkilön jolla on sama kaipuu elää uudelleen nuoruuttaan mutta nämä henkilöt harvoin kohtaavat vaan kumpikin heistä löytää luultavammin sen nuoremman kumppanin.
Hah, meille kävi just noin.
Ollaan hyvin säilyneitä 4kybäsiä molemmat.
Toisella kierroksella kun kumpikaan ei tuntenut sitä omakotitalo perhehommelia ihan omakseen. Kesti sen kun lapset olivat pieniä, mutta nyt tuntuu elämä oikealta.
Mä jätin taas mua 6v. vanhemman miehen ja otin tilalle itseäni 6v. nuoremman. Jos se teidän suhde on kerran hyvä, niin miksi edes mietit? Jos mieskin kerran sanoo, että kaikki on hyvin, niin onko kyse omasta epävarmuudestasi? Jos on, mieti, mitä voit tehdä sitä hälventääksesi? Mulla oli esim. viime syksynä pieni painokriisi, jonka seurauksena päätin treenata tavoitteellisesti puoli vuotta ja nyt kun se 6kk on kulunut ja tulokset alkaa näkyä, epävarmuuskin on poistunut. Jos taas suhteenne on aika mennä, anna sen mennä. Kyllä sä löydät uuden miehen tai ehkä itsesi matkalla?