Olen talousapulainen ja tehnyt töissä kaikillw selväksi varallisuuteni.
Tuli tuosta uudehkossa omakotitalossa asuvasta yllättäväatä siivoojasta mieleeni.
Itse olen vakiduunissa samassa työpaikassa ollut tovin ja tein aikalailla heti alkuvaiheessa selväksi että varallisuutta mulla on.
Jotenkin vaan jää ne vittumaisimmat pikkukähinät,aiheettomat valitukset,vähättelyt ja muut vittuilut vähemmälle kun tulee töihin yudella ja kalliimmalla autolla kuin talon johtaja.
Haen välillä palkatonta ja vietän keskellä pimeintä talvea kuukauden auringossa. Jollekin turkinmatkalla leijuvalle totesin vaan, etten oikein tiedä mitä sanoa, kun en ole ikinä matkustanut millään pakettimatkalla.
Tykkään kyllä työstäni ja teen sitä ihan mielellään.
Mutta keskiluokkaiset täti- ja setä pätijät voi pitää turpansa tukossa mun hommista kyllä...
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
MITEN ihmeessä tuollainen tehdään selväksi? Huikkaat keittiöstä, että "mulla on pätäkkää, uskokaa pois"? :´´D
No miten se EI tulisi selväksi: rannekllo, korut, matkat, auto, kesämökki, veneily jne. Asutko sä jossain pullossa, ettet tiedä yhtään mitään esim. veneen hankkiminen ja pitäminen maksaa?? Vai etkö erota rannekellosta tai koruista, mitkä maksaa tuhansia ja mitkä ostettu glitteristä?
Tulikin mieleeni, että sä olet varmaan se mun opiskelukaveri, aikuinen ihminen, joka ei osannut arvioida uuden pakettiauton hintaa siis yhtään; sen mielestä se saattoi maksaa jotain 400 000 eukkaa. Että semmoinen tietopohja reaalielämästä hänellä - ja sinulla.
Ei kiinnosta jonkun köyhän paskatyöntekijän rahatilanne.
Sori siitä.
T. KTM + OTM. Tulot 13 000€/kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MITEN ihmeessä tuollainen tehdään selväksi? Huikkaat keittiöstä, että "mulla on pätäkkää, uskokaa pois"? :´´D
No miten se EI tulisi selväksi: rannekllo, korut, matkat, auto, kesämökki, veneily jne. Asutko sä jossain pullossa, ettet tiedä yhtään mitään esim. veneen hankkiminen ja pitäminen maksaa?? Vai etkö erota rannekellosta tai koruista, mitkä maksaa tuhansia ja mitkä ostettu glitteristä?
Tulikin mieleeni, että sä olet varmaan se mun opiskelukaveri, aikuinen ihminen, joka ei osannut arvioida uuden pakettiauton hintaa siis yhtään; sen mielestä se saattoi maksaa jotain 400 000 eukkaa. Että semmoinen tietopohja reaalielämästä hänellä - ja sinulla.
No ei sikseen. Susta tulee kyllä esille harvinaisen paljon muitakin juttuja kaikille muillekin.
Ohis
Kuulostaa ikävältä työympäristöltä, jos tuollaisilla asioilla on merkitystä.
Sori kun en tiedä sun korujen ja auton hintaa. Oudon vihamielisen asenteen muita työyhteisön jäseniä kohtaan olen huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori mutta mä en kiinnitä mitään huomiota sun rannekelloon (se kirjoitetaan muuten noin eikä rannekllo), koruihin, matkoihin, autoihin, kesämökkeihin, veneilyyn jne. kun mua ei kiinnosta. Että anteeksi jos en ole ymmärtänyt että sä olet vähän parempi ihminen kuin me tavalliset pulliaiset.
Rikas pitää omaisuuden omanaan tietonaan. Köyhä pröystäilee hiluillaan.
Ennen ajelin 20v autolla pröystäillen. Kannoin desing takit ylpeileen. Piti olla timantti joka sormessa, vaikka tili näytti lähelle nollaa.
Sitten auto vaihtui 100 000e edustusautoon, timantti karaateihin, pikkuluukku oktoon ja vain lähimmät tietää. Eipä turhan moni ole autoakaan nähnyt. Säilyypi onni pidempään.
Kell onni on onnen kätkeköön. Vaikka oikeasti em näe tarvetta esitellä asioita.