Onko viisi kilometriä pitkä matka kävellä?
Oletetaan että on terve eikä kanna mukanaan mitään.
Kommentit (13)
On, jos esim. työmatkaksi. Lenkiksi taas sopiva.
Itse vaikka normaalipainoinen olenkin, niin saan itseni hikiseksi pikakävelylläni parissakin kilsassa. Siispä en miksikään businessmatkaksi ottaisi. :D
Ei.
Jos pitäisi kulkea päivittäin, esim työmatka niin harkitsisin polkupyörän hankkimista. Toisaalta aamulla tuo 5km työmatka kävisi hyvin aamulenkistä.
Ei tietenkään ole. Luulisi, että jokainen on jossain elämänsä vaiheessa kävellyt 5 km :D
On se. Siksi odotankin hopeaketun kyytiä.
Riippuu missä mielessä. Työmatkana vai iltalenkkinä? Työmatkana ois kohtuu pitkä, iltalenkkinä hyvä/lyhyt.
Mulle ainakin on. Kun oikein mietin, niin en ole varmaan koko elämäni aikana kävellyt kuin kerran tai kahdesti 5 km pysähtymättä matkalla esim. eläinaitauksen luokse. Eli vain tyyliin eläinpuistossa, huvipuistossa yms. on voinut tulla 5 km päivän aikana kävelyä.
Mulle 2 km on pitkä kävelylenkki.
Olen maailman laiskin kävelijä. Se on vaan niin tylsää. Eikä kuntokaan riittäisi.
Huippuunsa viritetty ihminen etenee vuorokaudessa 250 kilometriä omin avuin. Siihen nähden 5 kilometriä ei ole kovin paljon. Kävellen työmatkaksi alkaa olla jo siinä rajoilla.
Olet kyllä rohkea (tai uusi) kun uskallat av:lla moista kysyä. Täällä kaikki kävelee töihin 20 km suuntaansa ja kantavat samalla huonekaluliikkeestä ostettua hankalanmallista 10 kg pakettia samalla.
Noin kerran viikossa kävelen kuusi kilometriä töihin. Siinä menee noin tunti, mutta oikeastaan aikaa säästyy kun liikunta tulee siinä samalla.
No ei, joku 45 min menee.