Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurettava yh-korotus

Ihmettelen
22.03.2018 |

Siis en vaan tajua. Miksi yh-vanhempien lapset tarvitsisivat enemmän jotain kuin muut lapset? jos sanotaan että kun 2 vanhempaa niin menee puoliksi kulut...joo niin menee mutta myös kaikki tulot. Eli +-0. Ihan yhtä ahtaalla lapsiperheet joissa vaikka 2 työtöntä. Siis rahallisesti. Ja olen kyllä itsekkin ollut yh.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kirjoitti:

Niin, no millä perusteella? Ihan yhtä tiukalla on työttömien talous!

No olisiko sen työttömän yksinhuoltajan talous sitten vielä tiukemmalla? Mikä on pointtisi - koska jollakin on tiukkaa, pitää kaikilla muillakin olla?

On tietenkin, mutta ei niin tiukkaa kuin 2 vanhemma työttömässä taloudessa. Me emme esim. saa mitään apua vaikka lasten harrastuksiin tai mihinkään ja ihan yhtäpaljon kuluttavat kuin yh:n lapsetkin. Puhun omasta kokemuksesta ja sen mitä näen ja koen erään ystäväni arjesta. Ei meillä esim ole varaa ostella siustusjuttuja,vanhemmille vaatteita , ei ole autoa, ei pyöriä, ei suksia, eikä luistimia..eikä yhtään mitään ylimääräistä.Toisaalla yh äiti saa lapsilleen pyörät, harrasteet yms. Itse kun olin yh sain bussikortin, vaunut,rattaat,turvaistuimen, vaaterahaa, harrastukset ja välineet ja kaikkea muuta ja nämä kaikki vielä näiden yh korotuksien päälle.

Mistäs noita etuuksia noin vaan saa? Mä olen ainakin ihan itse maksanut lasten harrastukset ja polkupyörät yms. Ei ole autoa, eikä varaa ostaa bussikorttia. Yh myös

Alkoi myös kiinnostaa. Minä hölmö olen ostanut itse rattaat ja turvaistuimet ja bussikortinkin maksanut palkastani. Kirjoitatteko nyt toimeentulotukea saavasta henkilöstä? Ei läheskään jokainen yh ole toimeentulotuen asiakas, päinvastoin, suurempi osa maksaa lapsen kulut omasa palkastaan. 

Ja jos on tt-asiakas, lapsi ei hyödy tuosta 50e tai koko lapsilisästä mitenkään, koska se vähennetään suoraan tt-tuesta. Eli tässä mielessä köyhimmät lapset eri arvoisessa asemassa: köyhä lapsi ei hyödy lapsilisästä saati yh-korotuksesta mitenkään.

Vierailija
42/42 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kirjoitti:

Niin, no millä perusteella? Ihan yhtä tiukalla on työttömien talous!

No olisiko sen työttömän yksinhuoltajan talous sitten vielä tiukemmalla? Mikä on pointtisi - koska jollakin on tiukkaa, pitää kaikilla muillakin olla?

On tietenkin, mutta ei niin tiukkaa kuin 2 vanhemma työttömässä taloudessa. Me emme esim. saa mitään apua vaikka lasten harrastuksiin tai mihinkään ja ihan yhtäpaljon kuluttavat kuin yh:n lapsetkin. Puhun omasta kokemuksesta ja sen mitä näen ja koen erään ystäväni arjesta. Ei meillä esim ole varaa ostella siustusjuttuja,vanhemmille vaatteita , ei ole autoa, ei pyöriä, ei suksia, eikä luistimia..eikä yhtään mitään ylimääräistä.Toisaalla yh äiti saa lapsilleen pyörät, harrasteet yms. Itse kun olin yh sain bussikortin, vaunut,rattaat,turvaistuimen, vaaterahaa, harrastukset ja välineet ja kaikkea muuta ja nämä kaikki vielä näiden yh korotuksien päälle.

Mistäs tuollaisia juttuja saa työssäkäyvä yksinhuoltajaäiti lapsilleen? Nyt on mennyt täysin ohi, tyhmänä olen itse mennyt maksamaan kaikki lapseni liikunta- ja harrastusvälineet.  Olette todennäköisesti saaneet harkinnanvaraista toimeentulotukea tai olleet lastensuojelun asiakkaina. Ja silloinhan yksinhuoltakuudella ei niinkään ole väliä, vaan myös kahden vanhempien perheiden lapsia tuetaan samalla tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi