Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut eivät tunnu yhtään kestävän Suomen säätiloja?

Vierailija
22.03.2018 |

Jatkuvasti valittavat kylmyydestä jne. ja haikailevat muualle. Miksi joillekin sää on niin kamalan tärkeä asia ja kylmyyden sieto huono?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian pitkä talvi eikä edes joka vuosi ole kesää kuten viime vuonna. Jos voittaisin lotosta päävoiton se olisi välittömästi heippa hei.

Voi muru, et sinä tarvitse mitään lottovoittoa jotta voisit elää ulkomailla. Monessa paskakasamaassa eläminen on niin halpaa että sinne lähdetään täältä monen kuukauden reissuille. Joten tervemenoa, ei tule ikävä kylmyydestä kitisijöitä.

Ai niin mutta ethän sä lähde koska täällä ihmisillä on asiat paremmin kuin missään etelän maassa. Itse mieluusti kärsin pakkaset ja sateiset kesät, koska täällä on vain niin hyvä elää.

Kyllä mä täällä Välimeren paskakasamaassa ihan mielelläni kärsin sen vuosittain korkeintaan 1 kuukauden talven, jolloin lämpö saattaa tippua jopa +2 asteeseen, mikä on jo aika helvetillistä, eikä sellaista soisi edes pahimmalle vihamiehelleen. Sen vastapainoksi uimakelpoisia kesäkelejä, jolloin ei juurikaan sada, riittää sellaiset 6-7kk ja ne loput kuukaudet on mietoja (+15-20 astetta). Ja näin on JOKA vuosi. Vituttaa toki siivota tätä kaksikerroksista 170m2 citykämppää, joskaan en sitä tee, koska meillä käy siivoja, kuten yleensäkin keskiluokkaisissa perheissä pitäisi, eikö vain :) Ai niin, palkasta jää muutama tonni käteen laskujen ja asuntomenojen jälkeen ja sitä ei saa oikein kauppaan kulutettua kun hinnat 2-3 kertaa edullisempia kuin Suomessa. Myös ravintoloissa.

Unohdin sanoa, että eniten ketuttaa kun kaupasta ei saa muovikelmuun pakattuja hedelmiä ja vihanneksia. Kaikki vaan aina tuoretta. Sekin on aivan perseestä, että ulkona voi syödä koko perhe vaikka joka päivä. Kotikokkina pääsee helposti vähän laiskistumaan.

Vierailija
22/32 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian pitkä talvi eikä edes joka vuosi ole kesää kuten viime vuonna. Jos voittaisin lotosta päävoiton se olisi välittömästi heippa hei.

Tämä on ensimmäinen talvi ainakin neljään vuoteen.

Odotan sitä kesää tai lottovoittoa. Talvet on suomessa turhan pitkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En inhoa muuta kuin vesisadetta ja siksi jäisiä teitä silloin kun on epätalvi. Tämä talvi on ollut hyvä talvi lumineen  :)

Vierailija
24/32 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne oikeesti kestää ihan hyvin, tuo matkustaminen on vain tekosyy mennä katselemaan miehiä tms.

Vierailija
25/32 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle parhaat paikat ilmastollisesti on Suomi ja Alaska. Varmaan muitakin paikkoja ois mutta nää on hyväksi testattu. Suurimman osan vuodesta on mulle sopiva sää, ainoastaan helteestä en tykkää yhtään. Onneks hellepäiviä ei ole montaa vuodessa.

Tuttavapiirissä on muutama ikuinen valittaja, koskaan ei sää ole mieleinen kun ei kelpaa kylmä eikä kuuma, ei pilvinen päivä eikä aurinkoinenkaan, ei pouta eikä sade.

Vierailija
26/32 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä Suomessa esimerkiksi muutaman asteen pakkanen tuntuu mukavammalta kuin vaikka nollakeli jossain etelämpänä.

Vierailija
27/32 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pari kipusairautta ja olen kivuton vasta kun on vävintään +25 lämmintä. Eli viimevuonna 0 päivää Suomessa. Yritämme matkustaa 2-6 vkoa vuodessa mutta ei aina ole varaa.

Rakastan kyllä helmikuisia aurinkoisia pakkaspäiviä tai ukkosmyrskyä kesällä mutta valitettavasti vain ikkunan läpi.

Vihaan Suomen ilmastoa ja odotan vain että kuopus täyttää 18 ja voin muuttaa muualle. Mies seuratkoon perässä jos haluaa

Vierailija
28/32 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kauppojen kannattaisi panostaa kotiin kuljetuksiin niin siinä olisi yksi palelu vähemmän.

Silläkin saisi säästöä jo peruspäivärahan saisi vaikka intiaan.

Vierailija
29/32 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun viikonlopun / vapaapäivän tärkein asia on sää! Asuisin metsässä kaiket ajat mutta säiden puolesta se ei aina ole mahdollista (talvella esim. liukastakin vaikka olisi kunnon vaatteet).

Vierailija
30/32 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

muualla on lämmmintä ja tarjolla enemmän töitä eikä tarvitse maksaa itseään kipeäksi asumis- tai ruokakuluissa.

Vierailija
31/32 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää on pukeutumiskysymys.

Vierailija
32/32 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Suomen neljä vuodenaikaa (teoriassa ainakin..) sekä alati vaihteleva sää ja luonto ovat rikkaus. Olen asunut 3 vuotta ikuisen kesän maassa näin aikuisiällä, ja kyllä se ainainen auringonpaiste ja kuukausitolkulla jatkuva jopa 39 asteen helle alkoivat välillä ärsyttää :D Lisäksi Suomessa on ihanan puhdas ja raikas ilma, vesistöjä joka puolella ja mahtavat ulkoilumaastot. Luonnossa samoillessa ei tarvitse varoa myrkyllisiä tai muuten vaarallisia kasveja ja eläimiä, poislukien tietyt susi- ja karhualueet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan