Miksi jotkut eivät tunnu yhtään kestävän Suomen säätiloja?
Jatkuvasti valittavat kylmyydestä jne. ja haikailevat muualle. Miksi joillekin sää on niin kamalan tärkeä asia ja kylmyyden sieto huono?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian pitkä talvi eikä edes joka vuosi ole kesää kuten viime vuonna. Jos voittaisin lotosta päävoiton se olisi välittömästi heippa hei.
Tämä on ensimmäinen talvi ainakin neljään vuoteen.
Odotan sitä kesää tai lottovoittoa. Talvet on suomessa turhan pitkiä.
En inhoa muuta kuin vesisadetta ja siksi jäisiä teitä silloin kun on epätalvi. Tämä talvi on ollut hyvä talvi lumineen :)
Kyllä ne oikeesti kestää ihan hyvin, tuo matkustaminen on vain tekosyy mennä katselemaan miehiä tms.
Mulle parhaat paikat ilmastollisesti on Suomi ja Alaska. Varmaan muitakin paikkoja ois mutta nää on hyväksi testattu. Suurimman osan vuodesta on mulle sopiva sää, ainoastaan helteestä en tykkää yhtään. Onneks hellepäiviä ei ole montaa vuodessa.
Tuttavapiirissä on muutama ikuinen valittaja, koskaan ei sää ole mieleinen kun ei kelpaa kylmä eikä kuuma, ei pilvinen päivä eikä aurinkoinenkaan, ei pouta eikä sade.
Mutta kyllä Suomessa esimerkiksi muutaman asteen pakkanen tuntuu mukavammalta kuin vaikka nollakeli jossain etelämpänä.
Mulla on pari kipusairautta ja olen kivuton vasta kun on vävintään +25 lämmintä. Eli viimevuonna 0 päivää Suomessa. Yritämme matkustaa 2-6 vkoa vuodessa mutta ei aina ole varaa.
Rakastan kyllä helmikuisia aurinkoisia pakkaspäiviä tai ukkosmyrskyä kesällä mutta valitettavasti vain ikkunan läpi.
Vihaan Suomen ilmastoa ja odotan vain että kuopus täyttää 18 ja voin muuttaa muualle. Mies seuratkoon perässä jos haluaa
Suomen kauppojen kannattaisi panostaa kotiin kuljetuksiin niin siinä olisi yksi palelu vähemmän.
Silläkin saisi säästöä jo peruspäivärahan saisi vaikka intiaan.
Mun viikonlopun / vapaapäivän tärkein asia on sää! Asuisin metsässä kaiket ajat mutta säiden puolesta se ei aina ole mahdollista (talvella esim. liukastakin vaikka olisi kunnon vaatteet).
muualla on lämmmintä ja tarjolla enemmän töitä eikä tarvitse maksaa itseään kipeäksi asumis- tai ruokakuluissa.
Minusta Suomen neljä vuodenaikaa (teoriassa ainakin..) sekä alati vaihteleva sää ja luonto ovat rikkaus. Olen asunut 3 vuotta ikuisen kesän maassa näin aikuisiällä, ja kyllä se ainainen auringonpaiste ja kuukausitolkulla jatkuva jopa 39 asteen helle alkoivat välillä ärsyttää :D Lisäksi Suomessa on ihanan puhdas ja raikas ilma, vesistöjä joka puolella ja mahtavat ulkoilumaastot. Luonnossa samoillessa ei tarvitse varoa myrkyllisiä tai muuten vaarallisia kasveja ja eläimiä, poislukien tietyt susi- ja karhualueet.
Unohdin sanoa, että eniten ketuttaa kun kaupasta ei saa muovikelmuun pakattuja hedelmiä ja vihanneksia. Kaikki vaan aina tuoretta. Sekin on aivan perseestä, että ulkona voi syödä koko perhe vaikka joka päivä. Kotikokkina pääsee helposti vähän laiskistumaan.