Pinnallinen kulttuuri surettaa, kun itse ei pysty olemaan hyvännäköinen
En siis itse ole vähemmän pinnallinen, vaan minulla on oikeita esteitä, joiden vuoksi en vaan voi mennä siihen mukaan ja olla hyvännäköinen (sairauksien takia). Ennen sairauksia hyväksyin itseni virheineni, mutta nyt en enää pysty elämään ulkonäköni kanssa. Ei sillä, että haluaisin laittaa peppukuvia instaan, mutta olisi kiva edes kehdata olla alasti jonkun seurassa, tai tuntea olonsa nätiksi ja hyväksi ihmisten ilmoilla.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on niin paljon kohonneita luomia kasvoilla etten ikinä voi olla hyvännäköinen. ja ei mulla ole varaa maksaa 600-700e että saisin ne pois.
600-700 euroa ei kyllä kuulosta kauhean pahalta, jos ne sillä lähtisivät iäksi pois eikä tulisi uudestaan. Siis jos tosissasi sua häiritsisi se asia niin paljon, niin kaivaisit jostain ne rahat tai ottaisit lainan ja maksaisit osissa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä on sellaisia, jotka ei täytä tän hetkisiä länsimaisia kauneuskriteereitä. En esim. itsekään. Mulla on taikinainen naama, silmälasit ja vatsamakkaroita.
Mut olen onnellinen, terve, 2 lapsen äiti ja mulla on hyvä parisuhde.
En todella viitsi aikaani kuluttaa ulkonäön murehtimiseen. Mieheni mielestä olen kaunis. Eiköhän se riitä. Kannattaa pitää taukoa naisten lehdistä, instasta ja blogeista. Kyllä se siitä.Mä olen ruma JA onneton, epäterve, hedelmätön ja mulla ei ole parisuhdetta. Eli mulla valitettavasti mikään muukaan ei ole hyvin eikä tule olemaan. Instaa ja Facebookissa en enää käytä, mutta ihan youtubessa esim musiikkivideoissa ja haastatteluissa tulee ulkonäköasiat silmille välillä. Ap
Mä koin noin ehkä 30 v asti. Nyt olen 43 eikä mitään ongelmia. Parisuhdetta tai lapsia en koskaan saanut, mutta oikeastaan luonteelleni on sopinutkin paremmin yksinelo, sen jälkeen kun päätin sitten alaa oikeasti itsekseni ELÄÄ elämääni enkä odotella miestä ja nyyhkiä kun en sellaista löydä.
Olen nykyisin ylpeästi ruma enkä yritä edes mitenkään kaunistaa ja koristaa itseäni. Kyllä tiedän että meikillä saisi tiettyjä kauneusvirheitä piilotettua, samoin pukeutumisella ,mutta enpä viitsi. Minulla on oikeus olla juuri tällainen kuin miksi luonto on minut luonut. Jos jotain sattuu silmiin, katsokoon eri suuntaan.
Psoriasis ja siihen lääkityksenä kortisoni, joka muuttaa ulkoista olemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä on sellaisia, jotka ei täytä tän hetkisiä länsimaisia kauneuskriteereitä. En esim. itsekään. Mulla on taikinainen naama, silmälasit ja vatsamakkaroita.
En todella viitsi aikaani kuluttaa ulkonäön murehtimiseen. Mieheni mielestä olen kaunis. Eiköhän se riitä. Kannattaa pitää taukoa naisten lehdistä, instasta ja blogeista. Kyllä se siitä.Mä olen ruma JA onneton, epäterve, hedelmätön ja mulla ei ole parisuhdetta. Eli mulla valitettavasti mikään muukaan ei ole hyvin eikä tule olemaan. Instaa ja Facebookissa en enää käytä, mutta ihan youtubessa esim musiikkivideoissa ja haastatteluissa tulee ulkonäköasiat silmille välillä. Ap
Mä koin noin ehkä 30 v asti. Nyt olen 43 eikä mitään ongelmia. Parisuhdetta tai lapsia en koskaan saanut, mutta oikeastaan luonteelleni on sopinutkin paremmin yksinelo, sen jälkeen kun päätin sitten alaa oikeasti itsekseni ELÄÄ elämääni enkä odotella miestä ja nyyhkiä kun en sellaista löydä.
Olen nykyisin ylpeästi ruma enkä yritä edes mitenkään kaunistaa ja koristaa itseäni. Kyllä tiedän että meikillä saisi tiettyjä kauneusvirheitä piilotettua, samoin pukeutumisella ,mutta enpä viitsi. Minulla on oikeus olla juuri tällainen kuin miksi luonto on minut luonut. Jos jotain sattuu silmiin, katsokoon eri suuntaan.
?? Skarppaa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai siis, avaa nyt vähän, mistä sairaudesta on kyse?
Miksi? Ap
Koska sun aloitus on ihan tyhmää p*skanjauhantaa muussa tapauksessa. Mikä sairaus/lääkitys vaikuttaa ulkonäköön noin voimakkaasti?
En ole ap, mutta miten olis vaikka joku ihosairaus?
Tai sairaus nimeltä alkoholismi. Alkoholi tuhoaa ulkonäön melkoisen tehokkaasti ja pysyvästi ja tästä oivia esimerkkejä on vaikka Kalinainen ja Tuksu.
eri
Eipä se heitä tunnu haittaavan.
Sitä en tiedä haittaako vai ei, mutta kyllä tuo sairaus ulkonäön tuhoaa ja sellaisen sairauden olemassaoloahan tuossa aiemmin ihmeteltiin. Toisaalta ainakin tuksu photosoppaa omia kuvia melkoisen rankalla kädellä ja näkyvästi eli ei tuo vissiin kuitenkaan ihan sinut oman nyky-ulkonäkönsä kanssa ole.
Ap sä vastailet täällä mut sä et oo kertonut mitä sairastat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
?? Skarppaa....
Miksi? Olen tyytyväinen luonnontilassa. Työnikään (tietokoneohjelmointi) ei vaadi mitenkään hyvää ulkonäköä. On ihanaa olla vapaa ulkonäköpaineista ja sen miettimisestä, mitä muut minusta ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Joo, lähinnä tunnistettavuuden takia ja se ei sinänsä ollut merkityksellistä muun kuin joidenkin teistä uteliaisuuden kannalta. Otin nyt melatoniinin, niin kohta en vastaile enää ja ketju jäänee unholaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, lähinnä tunnistettavuuden takia ja se ei sinänsä ollut merkityksellistä muun kuin joidenkin teistä uteliaisuuden kannalta. Otin nyt melatoniinin, niin kohta en vastaile enää ja ketju jäänee unholaan. Ap
Miksi sä sit täällä kyselet jos pelkäät että sut tunnistetaan? Vaikee antaa neuvoja jos et kerro mitä sairastat.
Vierailija kirjoitti:
Onko suurin osa ihmisistä täällä kauniita ja/tai omistaa hyvän itsetunnon? Itseäni raastaa syvältä se, etten voi koskaan olla kaunis, ainakaan omien kriteerieni mukaan, enkä sen vuoksi pysty uskomaan että kukaan voisi pitää minua viehättävänä. Toivon vain, että tämä tunne menee ohi iän myötä, en usko että terapiasta olisi mitään apua, vaikka tämä koko ongelma on luultavasti vain pääni sisällä.
Kyllä siitä on apua, mutta muutosta ja apua pitää haluta itse. Jos on jo valmiiksi sillä asenteella, ettei mikään kuitenkaan auta, en uskalla tai halua puuttua ongelmaan, niin silloin mikään ei muutukaan. Terapiassa 90% työstä teet sinä itse ja ammattilainen vain auttaa siinä. Mitä enemmän omista asioistaan on valmis kertomaan ja tekemään itsensä eteen, sitä enemmän hyötyä siitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paranna itseäsi elämän muilla osaalueilla. Kun saat hyvänolon tunteen asioiden suhteen joita pidät tärkeänä niin olet henkisesti paljon vahvemmilla. Keskity niihin asioihin mitkä on hyvin. Teet sen minkä pystyt ulkonäön eteen ja se saa riittää, ainakin olet tehnyt sitten kaikkesi. Itselläni on erittäin paha akne mutta eipä naiset loppuen lopuksi ole siitä välittänyt kun asenne on ollut kohdillaan. Joskus ajattelin että olen tosi ruma ja ällöttävä mutta onneksi kaikki ei ole niin pinnallisia kuin minä itse.
Mutta kuule, nykyään tohon akneen voi auttaa kuulemma joku Roaccutan tai uudet ihohoidot (laser)? En tiedä haluatko semmoisia, sori jos ehdotukset oli ei-toivottuja. Olet oikeassa kai tuossa muiden osa-alueiden kehittämisessä. Sosiaalisen elämän köyhtyminen on kieltämättä antanut tilaa muulle. Ap
Roa kuurilla olen tälläkin hetkellä mutta sitä ei kyllä päällepäin uskoisi. Akne on ollut 13 v. asti. Nykyään olen ihan sinut tän kanssa kun se on ollut niin pitkään. Eniten harmia on ollut joskus siitä kun en ole itse pystynyt hyväksymään että iho on pahan näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on niin paljon kohonneita luomia kasvoilla etten ikinä voi olla hyvännäköinen. ja ei mulla ole varaa maksaa 600-700e että saisin ne pois.
En suosittele poistattamaan. Itse tein sen virheen: 5 luomea lähti kahdella kerralla. Nyt on tilalla arpikudosta. Käytän päivittäin peitevoidetta, koska ne arvet näkyy ainakin omaan silmääni. Kesällä ei naama rusketu tasaisesti.
Siis luin netistä, voit itekkin googletella "psoriasis psyyke" ja "psoriasis elämänlaatu" hakusanoilla vaikka jotain oppareita yms. Siellä lukee, miten voi vaikuttaa sosiaaliseen ja psyykkiseen toimintakykyyn. Tottakai toi sairaus rajoittaa ja aiheuttaa omat haasteensa. Mutta, onko kaikki lääkitykset kokeiltu? Kyllä toi pitäis saada kuriin. Mee jollekin paremmalle ihotauti- tai reumalääkärille, kummalle ton hoito kuuluu.