Pinnallinen kulttuuri surettaa, kun itse ei pysty olemaan hyvännäköinen
En siis itse ole vähemmän pinnallinen, vaan minulla on oikeita esteitä, joiden vuoksi en vaan voi mennä siihen mukaan ja olla hyvännäköinen (sairauksien takia). Ennen sairauksia hyväksyin itseni virheineni, mutta nyt en enää pysty elämään ulkonäköni kanssa. Ei sillä, että haluaisin laittaa peppukuvia instaan, mutta olisi kiva edes kehdata olla alasti jonkun seurassa, tai tuntea olonsa nätiksi ja hyväksi ihmisten ilmoilla.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai siis, avaa nyt vähän, mistä sairaudesta on kyse?
Miksi? Ap
Koska sun aloitus on ihan tyhmää p*skanjauhantaa muussa tapauksessa. Mikä sairaus/lääkitys vaikuttaa ulkonäköön noin voimakkaasti?
En ole ap, mutta miten olis vaikka joku ihosairaus?
Tai sairaus nimeltä alkoholismi. Alkoholi tuhoaa ulkonäön melkoisen tehokkaasti ja pysyvästi ja tästä oivia esimerkkejä on vaikka Kalinainen ja Tuksu.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on siis todella paha psoriasis.
Aa ok, ymmärrän. Eikö saada lääkityksellä kuriin? :/
Ei ap. Mutta muuten luuletko, että jos jollain on erittäin paha psoriasis, niin ei ole tullut mieleen lääkityksen kuntoon laittaminen? Ap
Suurin osa ihmisistä on sellaisia, jotka ei täytä tän hetkisiä länsimaisia kauneuskriteereitä. En esim. itsekään. Mulla on taikinainen naama, silmälasit ja vatsamakkaroita.
Mut olen onnellinen, terve, 2 lapsen äiti ja mulla on hyvä parisuhde.
En todella viitsi aikaani kuluttaa ulkonäön murehtimiseen. Mieheni mielestä olen kaunis. Eiköhän se riitä. Kannattaa pitää taukoa naisten lehdistä, instasta ja blogeista. Kyllä se siitä.
Tämä nykyinen pinnallisuus on hyvin tuhoisa, vie itsetunnon ja jopa terveyden. Silti tämä vaan jatkuu, ei ihme että nuoret masentuvat ja saavat syömishäiriöitä, jopa lapset!
Jokaisen aikuisen vastuulla on kasvattaa suvaitsevaisia lapsia, ei ulkonäkö ole mikään onnen mitta!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Ap
Koska sun aloitus on ihan tyhmää p*skanjauhantaa muussa tapauksessa. Mikä sairaus/lääkitys vaikuttaa ulkonäköön noin voimakkaasti?
Tai sairaus nimeltä alkoholismi. Alkoholi tuhoaa ulkonäön melkoisen tehokkaasti ja pysyvästi ja tästä oivia esimerkkejä on vaikka Kalinainen ja Tuksu.
eri
Eipä se heitä tunnu haittaavan.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä on sellaisia, jotka ei täytä tän hetkisiä länsimaisia kauneuskriteereitä. En esim. itsekään. Mulla on taikinainen naama, silmälasit ja vatsamakkaroita.
Mut olen onnellinen, terve, 2 lapsen äiti ja mulla on hyvä parisuhde.
En todella viitsi aikaani kuluttaa ulkonäön murehtimiseen. Mieheni mielestä olen kaunis. Eiköhän se riitä. Kannattaa pitää taukoa naisten lehdistä, instasta ja blogeista. Kyllä se siitä.
Mä olen ruma JA onneton, epäterve, hedelmätön ja mulla ei ole parisuhdetta. Eli mulla valitettavasti mikään muukaan ei ole hyvin eikä tule olemaan. Instaa ja Facebookissa en enää käytä, mutta ihan youtubessa esim musiikkivideoissa ja haastatteluissa tulee ulkonäköasiat silmille välillä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Ap
eri
Aika törkeää tulla sotkemaan elintapaluuserisairaus nimeltään alkoholismi keskusteluun, jossa AP kertoo kärsivänsä pahasta psoriasiksesta. Törkeää sulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on siis todella paha psoriasis.
Aa ok, ymmärrän. Eikö saada lääkityksellä kuriin? :/
Ei ap. Mutta muuten luuletko, että jos jollain on erittäin paha psoriasis, niin ei ole tullut mieleen lääkityksen kuntoon laittaminen? Ap
En sitä meinannutkaan, ajattelin, onko kaikki keinot kokeiltu, mun kommentti ei ollut hyökkäävä tai väheksyvä ap:ta kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä nykyinen pinnallisuus on hyvin tuhoisa, vie itsetunnon ja jopa terveyden. Silti tämä vaan jatkuu, ei ihme että nuoret masentuvat ja saavat syömishäiriöitä, jopa lapset!
Jokaisen aikuisen vastuulla on kasvattaa suvaitsevaisia lapsia, ei ulkonäkö ole mikään onnen mitta!!!
Onhan se, siinä mielessä että ilman riittävää ulkonäköä ei saa mitään muutakaan, ellei ole jotain tarpeeksi kompensoivaa ominaisuutta. Joku taito tai äly ainakin miehillä auttaa. No, onhan naisissakin jotain aika menestyneitä ei kovin kauniita, kuten Ellen deGeneres, ketäs muita nyt olisi... Ap
Mikään ei oo niin epäviehättvää, kuin huono itsetunto. Charmi, huumori ja hyvä itsetunto, niin ulkonäkö muuttuu hei viehättäväksi. Tästä on miljoona esinerkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen aikuisen vastuulla on kasvattaa suvaitsevaisia lapsia, ei ulkonäkö ole mikään onnen mitta!!!Onhan se, siinä mielessä että ilman riittävää ulkonäköä ei saa mitään muutakaan, ellei ole jotain tarpeeksi kompensoivaa ominaisuutta. Joku taito tai äly ainakin miehillä auttaa. No, onhan naisissakin jotain aika menestyneitä ei kovin kauniita, kuten Ellen deGeneres, ketäs muita nyt olisi... Ap
Oot ap ihan keskenkasvuinen pentu ja kuulostat katkeralta. DeGeneras on lesbo btw.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen aikuisen vastuulla on kasvattaa suvaitsevaisia lapsia, ei ulkonäkö ole mikään onnen mitta!!!Onhan se, siinä mielessä että ilman riittävää ulkonäköä ei saa mitään muutakaan, ellei ole jotain tarpeeksi kompensoivaa ominaisuutta. Joku taito tai äly ainakin miehillä auttaa. No, onhan naisissakin jotain aika menestyneitä ei kovin kauniita, kuten Ellen deGeneres, ketäs muita nyt olisi... Ap
Oot ap ihan keskenkasvuinen pentu ja kuulostat katkeralta. DeGeneras on lesbo btw.
En mitenkään ole yrittänyt peittää katkeruuttani. Luulin että lesbous on vain huhupuheita kun on lesbon näköinen, mut ok. Ap
Hei ap. Minulla on ollut jo iät ja ajat psoriasis, joka on nyt jo nivelissä. Lisäksi muutama muu autoimmuunisairaus ja muutakin vaivaa. Noihin olen joutunut ottamaan vahvojakin kortisonikuureja, mutta kuurien loputtua ulkonäkö on palannut ennalleen.
Nyt olen päässyt autoimmuunitauteihin erikoistuneen lääkärin hoitoon ja saan biologista lääkettä. Uskon ja toivon vahvasti, että se auttaa.
Hakeudu siis oikeanlaatuisen lääkärin hoitoon!
En minäkään mikään ruusu ole. Voin kertoa, että ikä vähän tasoittaa tilannetta. En ole koskaan ollut omasta mielestäni kaunis, mutta jossain ikävuosina 16-25 sain aika paljon palautetta ulkonäöstä. Koin, että etenkin baareissa miehet tulivat kehumaan iskemistarkoituksessa. Ärsyttihän se, kun olisi halunnut, että huomataan persoonana. Kun olin töissä virastossa noin 22-23-vuotiaana, koin ärsyttäväksi tapauksen, kun olin pitänyt esitelmän osaamastani asiasta ja vanhempi mies kommentoi, että plussat kauniille nuorelle naiselle. Miksi kauniille? Mitä väliä sillä ulkonäöllä esitelmän pitämisessä on? Mutta kuten totesin: aika tasoittaa. Kun olin 35, alkoi olla muhkuraa väärissä paikoissa, alkava kaksoisleuka, ryppyjä ja väsähtänyt ilme. Nyt yli nelikymppisenä hyvä kun itseään peilistä tunnistaa, ja periaatteesta en naamaani lähde kirurgisesti korjauttamaan. Vanhat luokkakaverit ne vasta väsähtäneen näköisiksi ovatkin muuttuneet! Ei tietysti kaikki, mutta ikääntyminen näkyy monella joko naamassa tai kropassa. Luokan kaunein tyttö yläasteella painaa varmaan 100kg nykyisin, ja pulleasta, punakasta naamasta ei ollut tunnistaa enää.
Paranna itseäsi elämän muilla osaalueilla. Kun saat hyvänolon tunteen asioiden suhteen joita pidät tärkeänä niin olet henkisesti paljon vahvemmilla. Keskity niihin asioihin mitkä on hyvin. Teet sen minkä pystyt ulkonäön eteen ja se saa riittää, ainakin olet tehnyt sitten kaikkesi. Itselläni on erittäin paha akne mutta eipä naiset loppuen lopuksi ole siitä välittänyt kun asenne on ollut kohdillaan. Joskus ajattelin että olen tosi ruma ja ällöttävä mutta onneksi kaikki ei ole niin pinnallisia kuin minä itse.
Ellen on muuten hyvännäköinen nainen! Naisten nainen. ;)
Itselläni on niin paljon kohonneita luomia kasvoilla etten ikinä voi olla hyvännäköinen. ja ei mulla ole varaa maksaa 600-700e että saisin ne pois.
Onko suurin osa ihmisistä täällä kauniita ja/tai omistaa hyvän itsetunnon? Itseäni raastaa syvältä se, etten voi koskaan olla kaunis, ainakaan omien kriteerieni mukaan, enkä sen vuoksi pysty uskomaan että kukaan voisi pitää minua viehättävänä. Toivon vain, että tämä tunne menee ohi iän myötä, en usko että terapiasta olisi mitään apua, vaikka tämä koko ongelma on luultavasti vain pääni sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Paranna itseäsi elämän muilla osaalueilla. Kun saat hyvänolon tunteen asioiden suhteen joita pidät tärkeänä niin olet henkisesti paljon vahvemmilla. Keskity niihin asioihin mitkä on hyvin. Teet sen minkä pystyt ulkonäön eteen ja se saa riittää, ainakin olet tehnyt sitten kaikkesi. Itselläni on erittäin paha akne mutta eipä naiset loppuen lopuksi ole siitä välittänyt kun asenne on ollut kohdillaan. Joskus ajattelin että olen tosi ruma ja ällöttävä mutta onneksi kaikki ei ole niin pinnallisia kuin minä itse.
Mutta kuule, nykyään tohon akneen voi auttaa kuulemma joku Roaccutan tai uudet ihohoidot (laser)? En tiedä haluatko semmoisia, sori jos ehdotukset oli ei-toivottuja. Olet oikeassa kai tuossa muiden osa-alueiden kehittämisessä. Sosiaalisen elämän köyhtyminen on kieltämättä antanut tilaa muulle. Ap
En siis ole ketjun aloittaja.