Paljonko teillä menee ruokaan kuukaudessa? Ja montako henkeä perheessä?
Näitä on varmasti aiemminkin täällä kyselty, mutta kiinnostaisi tietää. Asun itse yksin ja ruokaan menee 250-300e, muttei kyllä ole pahemmin tullu hintoja kateltua. Nyt on kuitenkin edessä useampi kuukausi, jolloin ei ole lähellekään tuota laittaa ruokaan ja mietin miten paljon mahtais saada pienennettyä ruokamenoja.
Kommentit (42)
2 aikuista+ 2 teiniä+ 1 lapsi..eli 5.
Ruoka kauppaan menee 600€/kk, sisältää hygienian.
2 aikuista ja jotain 800 € menee.
1 aikuinen, kaksi lasta (17, 15). 250-400€/kk (korkeemmat summat koulujen loma-aikoina). Lähes kaikki ruoka itse alusta lähtien, ei valmisteita. Hyvin riittää.
100€ viikko. Käydään kaupassa tiistaisin ja perjantaisin.
Tiistaisin menee 40€ ja perjantaisin 60€
Tässä mukana siis kaikki herkutkin:)
Joka viikko on keittopäivä, eli tehdään jokin halpa keitto (herne, liha, kasvis tms.)
Tiistaisin ja perjantaisin myös leivotaan sänpylää tai jotain muuta leipää.
Marjat ja sienet saadaan omista puskista/ metsästä.
Appiukolta saadaan kuhaa/ahventa ja yleensä sunnuntaisin syömme kalaa juuri tästä syystä.
Aika paljon hyödynnän myös lihassa tarjouksia tai päiväyslappuja.
päivittäisostoksiin (sis. shampoot, ylimääräiset herkut, wc-paperit, lamput, tamponit yms, hammastahnat jne...) menee n. 800€/kk, 2aik. + 2 alakoululaista. Käytämme paljon lähikauppaa, vaikka jossain Lidlissä tai jättimarketissa olisi taatusti halvempaa. ELämänlaatuani kuitenkin parantaa kävelylenkki lähikauppaan sen sijaan, että lähtisin ruuhkassa ajamaan & hikoilemaan markettiin.
Yksin asustellessa menee n. 60 € kuukaudessa ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 aikuista, teini ja eskarilainen. Ruokaan menee noin 400€/kk.
Aika vähän eli parilla eurolla per nenä vuorokaudessa, niin minkä tyylisiä ruokia syötte?
Ihan perus kotiruokaa, mitä nyt milloinkin. Esimerkiksi risottoa, jauhelihakastiketta, uunimakkaraa, kalakeittoa, pastaa ja kastiketta, laatikko ruokia, kaalipataa, kalaa uunissa jne. Aamulla puuroa, munakasta tai voileipää. Jotain hedelmiä on aina tarjolla, useimmiten banaania, appelsiineja, viinirypäleitä tai omenoita. Salaatti on usein ihan perus lehtisalaatti, kurkku, tomaatti, paprika.
2 aikuista 2 lasta noin 500e. Mutta jos mies käy, niin lasku on 1000e luokkaa ja siksi en häntä kauppaan lähetä.
2 aikuista ja teini. Vaihdellen menee 650 - 800 markettilaskuun (sis pesuaineet, sukkahousut yms sälän myös). Meidän lisäksi vähintään kerran kuukaudessa ruokavieraita jolloin meitä on pöydässä 9-14+.
Kaikki ruoka tehdään itse, pyrin tekemään 2 pvän ruokia. Olemme miehen kanssa kotitoimistolla joten lounaatkin syödään kotona. Marjat poimin omalta tontilta, onneksi, sillä syön niitä joka päivä.
Ruokaan itsessään ei mene paljoa mutta jos miehen päästää kauppaan sieltä tulee mukana "kaikkea pientä hyvää" eli tarpeetonta.
Ostan pakkaseen hyvää lihaa kun satun jostain löytämään, esim vasikkaa aina kun vaan mahdollista. Joskus luomua, olen huomannut että välillä se on jopa halvempaa.
1 aikuinen joka syö kaikki ateriat kotona, 1 aikuinen joka syö vain pe-su, 6v lapsi joka syö kaikki ateriat kotona ja kissa 10v. Kodintarvikeisiin menee 350€/kk sisältäen kaikki wc-paperista kissanhiekaan ja maitoon.
Tuo on se summa joka jää minulla tällä hetkellä käteen laskujen jälkeen joten sillä on selvittävä. Olen pitkällä sairaslomalla ja miehen palkka menee melkein suoraan kodin peruslaskuihin. Toimeentuloa ei saada kun talon laina ei ole meno.
Parikymppiä viikossa menee ruokaan. Ja katselen hintoja.
Ehkä 5-600? Syön lounaat pääasiassa ulkona ja välillä tulee illallakin napattua jotain raflasta. 1hlö
Kaksi aikuista ja 400-500€ saadaan menemään, jos ei yhtään mietitä mitä ostetaan/katsella hintoja, mutta 300 eurollakin pärjäisimme, jos aina jaksaisi olla tarkkana, mitä ostaa.
Kaksi aikuista + 2 teiniä (poikia). Kauppaan (sisältää siis myös pesuaineet, paperit ym. hygieniatuotteet) menee n. 1000 euroa kuussa + mies syö vielä lounaat töissä, johon menee n. 200 euroa. Syödään kotimaista lihaa ja kotimaisia vihanneksia mutta ihan tavallista kotiruokaa.
2 aikuista ja 4 lasta,kuukaudessa menee 800-1000e.
Työpaikkalounaat on pakko ottaa mukaan, niihin meillä menee n. 300€. Lauantaisin käydään brunssilla ja se kustantaa neljältä n. 100€/lauantai eli 400€. Ruokaan (kauppa, halli, kalakauppa) menee n.800€ eli kun kaikki lasketaan yhteen, on lasku n.1500€.
Oon huomannut, että nyt sinkkuna ja yksin asuessa menee huomattavasti vähemmän rahaa ruokaan kuin parisuhteessa. Nyt menee 30e viikossa, kuin aikasemmin kaksistaan noin 100e viikossa.
M27
Vierailija kirjoitti:
Oon huomannut, että nyt sinkkuna ja yksin asuessa menee huomattavasti vähemmän rahaa ruokaan kuin parisuhteessa. Nyt menee 30e viikossa, kuin aikasemmin kaksistaan noin 100e viikossa.
M27
Aika hyvin! Itse en pystyisi loihtimaan monipuolista aamiaista, lounasta ja päivällistä vähän yli neljällä eurolla.
Yksin asun ja joka kuukausi nostan 200-250 e rahaa ruokaan ja tuon tulee riittää (ja on aina riittänytkin). Kerran viikossa käyn kaupassa ja siihen varattuna 50 euroa eikä tuo mene lähes koskaan kokonaan.
2aikuista ja 3lasta (9, 10 ja 12). Ruokaan menee noin 600€. Tässä kaikkien perheenjäsenten kaikki ruoat, poislukien lasten koululounaat.