miksi äiti et syötä vastasyntynyttä vauvaa ennen kuin lähdet kauppaan?
Taas vauva huusi nälkäänsä. Herttoniemenrannan S-marketissa.
Äiti laittoi tutin suuhun.
Joo, sehän vie nälän.
Miksi et osaa syöttää vauvaasi?
Kommentit (27)
Koska vauvalla ei vielä ole rytmiä, jonka mukaan voin ennakoida ja suunnitella. Voi olla, että vauva on syönyt edellisellä kerralla vähän huonommin tai kaupassa on kestänyt oletettua pidemmän aikaa.
Mun lapsi on jo melkein täysi-ikäinen, mutta muistan kun kaupungilla tuli kaikenmaailman vaarit sun muut ihmettelemään miksen syötä vauvaa kun selvästi itkee nälkäänsä. Totuus oli se, että vauva oli just syönyt ja itki koliikkiansa... pahimmillaan vatsanpurut oli tietty aina juuri syönnin jälkeen.
Ja TIEDÄT että huusi nälkänsä eikä mitään muuta: kuumaa, väsymystä, märkää vaippaa, ketutusta? Mulla on ainakin kestänyt kaikkien kolmen lapsen kanssa useampi päivä, että opin mikä itku on mikä. Sä osaat tulkita sen ventovieraasta vauvasta kassajonossa, WAU!
Taidat olla provo, mutta tiedoksi nyt, että vastasyntynyt saattaa haluta olla tissillä 24/7, ja esim. yksinhuoltajan on pakko käydä sen vastasyntyneenkin kanssa kaupassa.
Nerokas kysymys ja varsinkin viesti sen alla :D
Nykyään kun vauvan syöttäminen julkisesti vaarantaa muiden ihmisten mielenterveyden, huutavia vauvoja tulee näkymään PALJON lisää. Mutta ainakaan kenenkään ei tarvii nähdä vauvan syövän TISSIÄ.
Sitten vähän vakavammin "Pertsa", niin ne vauvat huutaa aika monesta syystä vaikka maitoa tursuisi jo korvista...
Itte oon joskus miettinyt, että jos oon joskus niin täynnä pahaa oloa, että jo vauvan itku marketissa on liikaa niin vaihdan duunia tai maata ;)
Voi onneksi ei omat ollut tommosia huutovauvoja.....
Kuten varmaan tiedät, niin pienillä vauvoilla voi olla usein nälkä lyhyin väliajoin. Eihän sitä voisi mennä mihinkään, jos pitää aina varoa, ettei sille vauvalle vaan tule nälkä. Ainakaan mä en asu kaupan välittömässä läheisyydessä, eikä mulla ole autoa, joten kauppareissu kestää melko kauan. Ja mistä edes päättelet, että vauvalla oli nälkä? Vauvat saattavat itkeä muutakin kuin nälkää. Ja oikeastaan, jos se vauva tyyntyi helpolla ihan vain tutilla, niin tuskin oli edes nälkäinen. Ainakaan mun vauvoja ei tutilla huijattu, jos oli oikea nälkä, vaan ruokaa oli tosiaan saatava tai muutoin itku jatkui.
Aika moni syöttääkin. Sitli vauva saattaa heretä itkemään, ei kaikki itku tarkoita nälkäkuolemaa.
Kolmen äiti
Mistä tiedät että huusi nälkäänsä? Vauvat voi huutaa aika monesta eri asiasta. Jos se vaikka säikähti sinun naamaa.
Välttelin kyllä kauppaan menoa vastasyntyneen kanssa. Mutta vastaanpa nyt kuitenkin, että omani saattoi notkua rinnalla 24/7. Välistä kävin vessassa ja suihkussa. Muutaman kk ikäisenä ei huutanut nälkäänsä enää mutta huusi jos joutui vaunuihin. Anteeksi kanssa ihmiset mutta minulle tilanne oli varmasti rankempi.
Itse en edes ottanu vastasyntynyttä kauppaan mukaan. Jätin isälleen kun lähdin ostoksille. Yleensä ilta-aikaan, kun isäkin oli töistä tullut. Ihan vaan siksi että pääsen vähemmällä.
Meidän ensimmäinen vauva ei viihtynyt yhtään kaukalossa tai vaunuissa. Varsinkaan paikallaan. Oli sellainen perustyytymätön. Sillä ei ollut mitään tekemistä nälän kanssa. Bussillakin menin vain, jos oli pakko. Onneksi toinen vauva oli helpompi.
Silloin kun mun kuopus oli vauva, niin hän tykkäsi olla tissillä vaikka kuinka paljon. Eikä ikinä huolinut tuttia. Eli muutamankin kerran kävi niin, että vaikka oli ennen kauppaan menoa syötetty, niin kesken kappareissun iski nälkä/tissinkaipuu. Niinpä syötin hänet sitten siellä kaupassa. (Tästä on varmaan moni sivullinen saannut elinikäiset traumat, mikäli tätä palstaa on uskominen).
Olisit tehnyt siitä lasun, niinkuin kaikki muutkin fiksut ihmiset tekee!!!
Vierailija kirjoitti:
Ja TIEDÄT että huusi nälkänsä eikä mitään muuta: kuumaa, väsymystä, märkää vaippaa, ketutusta? Mulla on ainakin kestänyt kaikkien kolmen lapsen kanssa useampi päivä, että opin mikä itku on mikä. Sä osaat tulkita sen ventovieraasta vauvasta kassajonossa, WAU!
Kyllä, koska tunnistan nälkähuudon.
Kaupassa menee maximissaan 15 minuuttia. En ymmärrä miten jollain voi kestää kauemmin ruuan ostossa.
Vierailija kirjoitti:
Jestas mikä aivopieru ap on.
Mä osasin syöttää vauvan lastenhoitohuoneessa ja sitten mentiin kauppaan.
Mietipä sitä, älykääpiö
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi on jo melkein täysi-ikäinen, mutta muistan kun kaupungilla tuli kaikenmaailman vaarit sun muut ihmettelemään miksen syötä vauvaa kun selvästi itkee nälkäänsä. Totuus oli se, että vauva oli just syönyt ja itki koliikkiansa... pahimmillaan vatsanpurut oli tietty aina juuri syönnin jälkeen.
Muistan myös nuo ihmettelijät ja kommentoijat. Kaksi koliikkivauvaa v. -95 ja -98. Nyt tekisi vain halata koliikkivauvojen äitejä.
Istunko perseelleni keskelle kauppaa sitten syöttämään mun lasta? Joo meidän lapsella on säännölliset ruokailut, mutta aina voi sattua poikkeuksia. Lisäks helvettiäkö joku muu tietää mitä se huutaa?
-ei menny tunteisiin