Onko lapseni lihava?
Kommentit (12)
Ei jos lihaksikas ja murrosikäinen.
Niin kuin mitä? Estää syömästä vai?
Tyttö vai poika?
Onko lihaksia?
Kai sen itsekin näet onko hän lihava?
Jos hän ei ole lihaksikas, atleettinen nuorimies, niin todellakin on. Itse olen samanpituinen ja painoin vielä lukiossa 46 kg, enkä todellakaan laihduttanut tms. Lapsella ei pitäisi olla kaksoisleukaa, vatsamakkaroita, selluliittia jne. Sellaisten kertyminen kasvavalle nuorelle kertoo kaloreiden roimasta ylimäärästä.
Sama pituus, mutta painoa 60 kg, urheilen aktiivisesti ja olen keski-ikäinen nainen. Noilla mitoilla on nuori ihminen aivan varmasti lihava, oli poika tai tyttö.
Jos on tyttö niin 55 kiloa on ihanteellinen paino. Onhan tuossa 20kiloa liikaa. Itse olen saman pituinen, 65 kiloa painoa ja siinä on aikuisellekin ainakin 5kg liikaa.
Mun tytär on 176cm pitkä ja painaa vähemmän kuin ap:n lapsi, on silti vahva ja lihaksikas.
Minun tytöt on toinen 2.lk 132 cm, paino 31 kiloa ja toinen 4.lk 153 cm ja paino 35 kiloa
Huomattava ylipaino.
Googlaa Painoindeksilaskuri lapsille ja nuorille
Vierailija kirjoitti:
Niin kuin mitä? Estää syömästä vai?
Ei estää syömästä, vaan ohjata syömään terveellisesti. Tuollaista ylipainoa ei kerry kunnon koulu- ja kotiruokaa syövälle ja liikkuvalle, terveelle lapselle.
Kalorit on tulleet siitä, mitä syödään perusaterioiden lisäksi.
Mä olin 15v 164cm ja 47 kiloa, 16v:nä 52 kiloinen. Siro normaalipainoinen nainen 70 luvulla.
Mun 177cm tytär painaa 75kg ja on rotevarakenteinen, jopa ylipainoinen. Saati sitten 15cm lyhyempi.
Jos hän on mielestäsi lihava, onko sulla ajatus tehdä asialle jotain?