Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäsäännölliset kuukautiset ja raskaustoive

Wannabemama
20.03.2018 |

Moikka! Päätettiin viime kesänä mieheni kanssa aloittaa yrittää lasta ja lopetin pillerit kesäluun lopussa ja tyhjennysvuoto tuli sitten heinäkuun alussa. Sen jälkeen menkkoja ei kuulunut viiteen kuukauteen - tiesin kyllä että menkkojen odottelussa voisi kestää puolikin vuotta. Söin pillereitä putkeen neljä vuotta ja ennen pillereitä kuukautiseni olivat koko ikäni täysin epäsäännölliset, heittoa 1-6kk (ikävuosina 13-19). Menin kuitenkin lääkäriin ja hän antoi sitten 3kk:n Terolut-kuurin menkkojen aloittamiseksi ja säännöllistämiseksi. Viimeiset tero-menkat oli tammikuun lopussa ja nyt taas ootellaan että omat ”luomumenkat” alkaisivat. Alkaa turhauttaa tämä odottelu, vaikka periaatteessa ne ovat myöhässä vasta noin kuukauden (jos vertaa tero-menkkojen kiertoon), ja koska sisimmissäni luulen että tässä menee varmasti taas melkein puoli vuotta ennen kuin ne alkavat - ottaen huomioon luomumenkkahistoriani... Haluaisin jo kunnon yritykseen, olisi aivan täydellistä jos olisi säännölliset menkat, jotta voisi paremmin tietää/tutkia ovulaatiohetken. Joka tapauksessa, mietin pitäisikö minun vielä odottaa, jos ne kuukautiset sieltä alkaisivatkin? Haluaisin vaan mennä lääkäriin tutkimaan missä vaiheessa kiertoani olen, ja että onko parempi vaan odottaa tai sitten ihan kysymään uutta Terolut-kuuria. Olen muuten miettinyt, että onko Terolut-menkat sinänsä ihan oikeat menkat? Olisiko parempi yrittää omalla kierrolla vai terojen kanssa? Olen lukenut myös paljon clomifenista, mitkä vissiin auttavat oviksen kanssa. En tosin edes tiedä ovuloinko vai en, se pitäisi ensin tutkia, joten clomeja tuskin minun pitäisi vielä miettiä... Kiitos avusta jos näette ja vastaatte viestiini! Onnea muille yrittäville! :)

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan