cerclage-tukilankamammoja paikalla?
ajattelin kysellä että onko täällä ketään moisella statuksella? minulla oli edellisessä raskaudessa lanka ( 2 ennenaikaista lasta) ja alkaa olla ajankohtaista miettiä että toistuuko sama tässä raskaudessa. Olisi mukava vaihtaa ajatuksia!
mom rv10+6
Kommentit (6)
Edellisen raskauden aikana löysin yhden kohtalotoverin joka asui keskieuroopassa, joten harvassa meitä on.
Hienoille viikoille olet pääsyt edellisellä kerralla! Onko sulla lisänä nitrolaastereita tms.?
Mulla laitettiin lanka viimeksi rv20 ja tässä raskaudessa olisi suunnittelukäynti tasan rv12 sairaalassa jolloin mietitään että laitetaanko lanka heti vai odotellaanko kohdunkaulan lyhentymistä. meillä pojat ovat molemmat syntyneet rv36 ja viimeisimmän kerran lanka repeytyi kohdunkaulan läpi ja 5 päivässä kaula oli auennut sen 3cm. viikon sain vielä kitkuteltua, mutta sitten meni vedet.
mom
Perr..kirjoitin pitkän viestin ja se katos johonkin bittiavaruuteen!Viimeraskaudessa olin sairaalassa osastolla ennenaikaisten supistusten vuosi jossa supistuksia esteltiin mm.nitrolaastareilla ja Adalatilla.kortisonitkin sain rv:lla 25 vauvan keuhkojen kypsyttämiseksi kun tilanne aika uhkaava.Uskonpuute meinaa välillä iskeä tähänkin raskauteen.Sairaslomalla olen ollut viikolta 15 asti jolloin lanka laitettiin.Molemmilla kerroilla mulle lanka laitettu ns.ennaltaehkäisevästi ennen paikkojen avauduttua.Nyt ei mitään estolääkitystä käytössä.Tiistaina olis kontrolli ä-polille,saa nähä mikä on kohdunsuun tilanne.Aina ne käynnit jännittää pirusti!
mullakin oli jälkimmäisen kanssa nitrolaastarit ja useamman kerran pysäyteltiin synnytystä sairaalassa tipassa ja piikillä. kortisonit vauva sai rv23 ja rv30.
pitkään ja hartaasti miehen kanssa mietittiin että laitetaanko putket tukkoon, mutta vielä uskaltaduttiin yrittämään. osaltaan tuntuu että lasten kanssa on käynyt hirveä onni että on saanut ne noinkin myöhäisillä viikoilla- pelottaa kamalasti mehdollinen enneaikainen syntymä pienillä viikoilla...Hirvittää valmiiksi se makaaminen ja miten pää kestää kun ei ole muuta kuin aikaa ajatella vaan... Mutta ei auta nyt liikaa miettiä.
saattaa olla että meikäläisesti ei ihan lähiviikkoina hirveästi kuulu, kun olen vielä töissä, mutta sitten kun vuodelepo alkaa niin makaan sitten sohvalla läppärin kanssa.
mutta me nähdään täällä. huhuilen sua kun käyn palstoilla! :-) Vyöryttää ja tilittää saa jos siltä tuntuu.
me asustellaan pirkanmaalla ja TAYSssa käydään.
Savon suunnalla asustellaan ja KYSssa kontrollit.Mut laitellaanhan kuulumisia ja sitä tilitystä varmaan on luvassa ainakin täältä suunnalta!kiva löytää kohtalotoveri.Tämän saman kokenut voi aina helpommin ymmärtää mistä kenkä puristaa..
Mulla todettu kohdunkaulanheikkous ja nyt lanka laitettu toista kertaa.Viikkoja nyt 20+3.Enemmän ja vähemmän takkuista on ollut,oikeastaa päivät kuluvat suurimmaksi osaksi lepoasennossa.Jännittäähän tämä vähän et miten käy.Edellisessä raskaudessa lanka poistettiin 36 viikolla ja tyttö syntyi 38 eli loppuun asti päästiin.Olis kiva vaihdella ajatuksia enemmänkin,niin harvinainen ja outo(??)tämä vaiva tuntuu olevan..